Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"
Septembrie 2025 este ultima luna in care angajatorii mai pot face trecerea de la Revisal la noul Reges-Online, in conditiile stabilite prin HG nr. 295/2025. Incepand cu 1 octombrie 2025, vechiul program Revisal va fi dezactivat definitiv, iar nerespectarea termenelor constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
Desi preia o mare parte din prevederile anterioare (HG nr. 905/2017), sistemul introduce si cateva noutati importante:
-inregistrarea perioadei si cauzelor de suspendare a contractului individual de munca (inclusiv concedii medicale);
-evidentierea tipului locului de munca (fix sau mobil);
-transmiterea duratei timpului de munca si a modului de repartizare a acestuia.
Potrivit prevederilor art. 4 din HG 295/2025, angajatorii completeaza si transmit in Registru urmatoarele date:
a) datele de identificare ale angajatorului, cum ar fi: denumirea, codul unic de identificare - CUI, codul de identificare fiscala - CIF, sediul social, numele si prenumele reprezentantului legal - pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, domiciliul - pentru persoanele fizice;
b) datele de identificare ale salariatilor, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, numarul de identificare fiscala - NIF, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, din afara Uniunii Europene, Spatiul Economic European - SEE;
c) pentru persoanele cu dizabilitati, gradul, tipul de handicap si durata certificatului de incadrare in grad si tip de handicap;
d) data incheierii contractului individual de munca, numarul acestuia si data inceperii activitatii;
e) functia/ocupatia, conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative;
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Reges-Online elimina notiunea de „cont al firmei”. Accesul este individual, fiecare persoana isi creeaza propriul cont, indiferent daca actioneaza ca angajat al companiei, prestator de servicii sau imputernicit al unei entitati straine. Ulterior, utilizatorul solicita acces la unul sau mai multe registre ale angajatorilor.
Autorizarea accesului difera in functie de situatie:
-automata pentru firmele inregistrate la ONRC;
-prin depunere de documente la ITM sau transmitere digitala cu semnatura electronica pentru ceilalti angajatori.
Sucursalele si unitatile fara personalitate juridica pot gestiona propriul registru numai daca indeplinesc cumulativ conditiile de delegare pentru contracte si pentru completarea Reges.
Inspectia Muncii a recomandat utilizarea mediului de test pentru familiarizarea cu platforma, test care permite crearea de conturi fictive si simularea fluxurilor de lucru, dar datele introduse nu produc efecte juridice si operatiunile facute in test nu se transfera in mediul real.
NOU! Lucrarea Noutati REGES-ONLINE prezinta 54 de situatii dificile intalnite frecvent de angajatori, insotite de raspunsuri clare, complete si excelent argumentate. Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp. Click aici >>
Trecerea la Reges-Online nu mai poate fi amanata. Angajatorii trebuie sa finalizeze pana la 30 septembrie 2025 atat inregistrarea in platforma, cat si completarea datelor suplimentare cerute de noul sistem. In caz contrar, riscul de sanctiuni este real si semnificativ.
Sursa: PortalFormulare.ro
NOU: Ghidul practic al contabilitatii in 2025. Legislatie explicata - Exemple detaliate
Articole similare
Ce aduce nou REGES-ONLINE: Autentificare, termen-limita si sanctiuni pentru angajatoriREGES-ONLINE: 54 de intrebari esentiale din practica, raspunsuri si solutii legaleAsociatiile de proprietari: Totul despre organizare, functionare si reguli fiscal-contabileREGES-ONLINE: Noutati, atentionari si recomandarea specialistuluiCum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?Ultimele articole
Cum eliberezi o adeverinta de vechimeCum sa va schimbati sediul social: documente necesare si formalitati la ANAF si Registrul ComertuluiControale fiscale: nereguli descoperite de inspectorii ANAF la 5 companiiModificari in completarea REVISAL, inclusiv pentru servicii externe de contabilitate autorizate de CECCARObligatii declarative pentru o microintreprindere fara salariati in cursul anului