email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6.2. Mecenatul si sponsorizarea

Mecenatul este actul de liberalitate prin care o persoana fizica sau juridica, numita MECENA, transfera, fara obligatie de contrapartida directa sau indirecta, dreptul sau de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare catre o persoana fizica, cu activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati in domeniile cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific – cercetare fundamentala si aplicata.

IMPORTANT:

Pentru sponsorizare, obiectul comunicarii il constituie produsul sau marca, iar operatia in sine presupune relatii cu dublu sens si cu obligatii reciproce.

Cel care realizeaza o sponsorizare urmareste prin aceasta sa obtina avantaje comerciale cat mai multe, o participare cat mai rentabila, o crestere a notorietatii, o dezvoltare a imaginii de marca, inclusiv punerea cat mai mult in valoare a celui care sustine sponsorizarea.

Operatiunea nu presupune obtinerea unor avantaje sau inapoierea bunurilor respective.

Persoanele fizice sau juridice din Romania nu pot efectua activitati de sponsorizare din surse obtinute de la bugetul de stat.
De o sponsorizare pot beneficia toate persoanele sau institutiile de utilitate publica, care desfasoara o activitate cu caracter, filantropic, cultural, artistic, sportiv, educativ, religios, stiintific sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice ori calitatii mediului inconjurator.

ATENTIE!

Sponsorul sau beneficiarul pot aduce la cunostinta publicului operatiunea respectiva numai prin promovarea numelui sau a marcii sau a imaginii sale. Legea interzice ca prin operatiunea de sponsorizare sa se faca reclama comerciala in favoarea sponsorului sau a altor persoane decat beneficiarul.

Sponsorizarea poate fi anuntata prin bannere publicitare, inclusiv prin procedee virtuale(link-uri pe pagini web), comunicate de presa, prezentare in mass media, inchirieri de spatii publicitare pe tricouri, cladiri, terenuri etc. in general o propunere de sponsorizare trebuie sa cuprinda numele companiei, sigla acesteia si o scurta prezentare a actiunii.

Pentru mecenat, obiectul il reprezinta institutia, mecenatul bazandu-se pe finantare fara o contraprestatie. Operatiunea de mecenat se realizeaza cat mai discret posibil.

In cele ce urmeaza vom analiza pe rand problematica mecenatului si sponsorizarii.

Mecenatul presupune un anumit sprijin. Acest sprijin poate fi material, financiar sau chiar moral. El este acordat fara contrapartida si are drept scop executarea unor activitati de interes general.

Prin mecenat se realizeaza astfel un transfer al dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare catre o persoana fizica, ca activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati in domeniile: cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific – cercetare fundamentala si aplicata.

Cel care realizeaza mecenatul (persoana fizica sau juridica) poarta denumirea de mecena. Acesta va incerca sa mentina o anumita discretie in ceea ce priveste actiunea sa, ceea ce il va determina sa utilizeze cu moderatie mass media.

Reusita operatiunii depinde si de asigurarea unei coerente in ceea ce priveste imaginea si tinta urmarita, intre mecena si cel sustinut.

Prin mecenat, o intreprindere poate sa-si consolideze sau sa-si redreseze imaginea. Se poate realiza o buna promovare a culturii in randul publicului.

ATENTIE!

Actul de mecenat incheiat trebuie autentificat, iar continutul acestuia trebuie sa cuprinda obiectul,durata si valoarea lui.

Sponsorizarea poate fi considerata cu adevarat o investitie, urmarindu-se astfel realizarea de avantaje. Sponsorizarea se bazeaza pe o relatie de schimb intemeiata pe principiul prestatie – contraprestatie.

Obiectivele sponsorului sunt favorizate direct sau indirect prin contraprestatiile pe care persoana sponsorizata le furnizeaza, contraprestatii ce sunt stabilite cu anticipatie. Prin sponsorizare sunt utilizate pe scara larga publicitatea, promovarea vanzarilor, relatiile publice.

Putem deosebi doua tipuri de sponsorizare: sponsorizarea de notorietate si sponsorizarea de imagine.

Sponsorizarea de notorietate are ca scop cresterea notorietatii numelui unui produs sau al societatii, urmarindu-se ca acesta sa fie prezent in mintea unui numar cat mai mare de indivizi.

Sponsorul urmareste ca prezenta sa sa fie cat mai puternica atat in spatiul de desfasurare a evenimentului, cat si in mass media. Trebuie avut in vedere insa sa nu se confunde sponsorizarea cu publicitatea.

Sponsorizarea de imagine are in vedere consolidarea imaginii de marca, in mintea publicului producandu-se o asociere puternica intre un eveniment si un produs sau o societate.

Este foarte important in acest caz sa se asigure o concordanta intre caracteristicile evenimentului sustinut si imaginea pe care firma doreste sa o ofere despre produsele sale.

Mai putem vorbi, de asemenea, si de o sponsorizare de credibilitate. in acest caz, intreprinderile investesc in domenii de activitate aflate in legatura cu domeniul lor de activitate.

Prin sponsorizare nu se adreseaza un mesaj direct, ca in publicitate, tehnica bazan-du-se pe asocierea dintre caracteristicile evenimentului sponsorizat si imaginea marcii promovate.

Poate fi beneficiar al sponsorizarii:

a) orice persoana juridica fara scop patrimonial, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific – cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectie a mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice.

b) institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile mai sus prezentate.

Acestea sunt: ministerele, agentiile guvernamentale, primariile, unitatile aflate in subordinea acestora, unitati sanitare si de asistenta sociala, unitati si institutii de invatamant, organizatii neguvernamentale etc.;

c) emisiuni ori programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti ori publicatii din domeniile anterior definite.

d) orice persoana fizica cu domiciliul in Romania a carei activitate intr-unul dintre domeniile prezentate este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ beneficiari ai sau de catre o institutie publica, ce activeaza constant in domeniul pentru care se solicta sponsorizarea.

IMPORTANT:

– sponsorul ori beneficiarul are dreptul sa aduca la cunostinta publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, marcii sau imaginii sponsorului;

– sponsorul ori beneficiarul este obligat sa aduca la cunostinta publicului sponsorizarea intr-un mod care sa nu lezeze, direct sau indirect, activitatea sponsorizata, bunele moravuri sau ordinea si linistea publica;

– denumirile publicatiilor, titlurile cartilor si ale emisiunilor de radio si televiziune sponsorizate trebuie anuntate ca atare;

– anunturile sunt formulate astfel incat sa reiasa clar actiunea de sponsorizare si sunt aduse la cunoatinta publicului, in mod gratuit, de catre beneficiarul sponsorizarii;

– in cadrul activitatilor de sponsorizare sau de mecenat se interzice ca sponsorul, mecena sau beneficiarul sa efectueze reclama sau publicitate comerciala, anterioara, concomitenta sau ulterioara in favoarea acestora sau a altor persoane.

Poate fi beneficiar al mecenatului orice persoana fizica, cu domiciliul in Romania, fara obligativitatea de a fi recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica, care necesita un sprijin in urmatoarele domenii de activitate:

– cultural;

– artistic;

– medico-sanitar;

– stiintific – cercetare fundamentala si aplicata.

ATENTIE!

Sunt interzise:

– sponsorizari reciproce intre persoane fizice sau juridice;

– sponsorizari efectuate de catre rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv;

– sponsorizarea unei persoane juridice fara scop lucrativ de catre o alta persoana juridica care conduce sau controleaza direct persoana juridica sponsorizata.

CONTRACT DE SPONSORIZARE

Incheiat astazi …5 .mai. 2004..

la ...Bucuresti..

I. PARTiLE CONTRACTANTE

1.1. S.C. Servo Select cu sediul social in Bucuresti, str. Drumul Taberei nr. 82, bloc C 16, scara E, etaj 1, apartament 25, sector 6, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J 27/3624 din 1993, cod fiscal nr. R 339078 din 1993, avand contul deschis la B.C.R., reprezentata de dl Mihai Petre, cu functia de director economic, in calitate de sponsor, pe de o parte, si/sau

Asociatia „Inimi deschise“ cu sediul in Bucuresti, str. Compozitorilor nr. 4, scara 1, etaj 1, apartament 6, sector 6, inregistrata in registrul persoanelor juridice prin Sentinta civila nr. 4.532 din 1994, avand contul nr. 4628304956, deschis la B.C.R.

au convenit sa incheie prezentul contract de sponsorizare, cu respectarea urmatoarelor clauze:

II. OBIECTUL CONTRACTULUI

2.1. Sponsorul se angajeaza in mod irevocabil sa sustina actiunea Ziua Copilului organizata de beneficiar.

2.2. In scopul pevazut la pct. 2.1., sponsorul pune la dispozitia beneficiarului:

– suma de 200.000.000 lei/ (in cifre si litere);

– bunurile/serviciile/facilitatile prevazute in lista anexa care face parte integranta din prezentul contract, in suma de 40.000.000 lei.

2.3. Suma care face obiectul sponsorizarii se va plati in contul beneficiarului nr. 4628304956 deschis la Banca Comerciala Romana.

2.4. Bunurile/serviciile/facilitatile care fac obiectul sponsorizarii se vor pune la dispozitia beneficiarului, pe baza de proces-verbal, integral, pana la data de 25 mai 2004.

III. OBLIGATIILE PARTILOR

3.1. Sponsorul/beneficiarul se obliga sa aduca la cunostinta publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, marcii sau imaginii sponsorului, prin expunerea de afise la locul organizarii actiunii.

3.2. Beneficiarul se obliga sa furnizeze si sa expuna publicului materiale publicitare prin: distribuirea de baloane inscriptionate cu numele societatii comerciale.

3.3. Beneficiarul se angajeaza ca mijloacele publicitare sa fie expuse la locurile convenite, sa nu le mascheze sau sa impiedice vizionarea lor de catre public la manifestarile sau actiunile care fac obiectul sponsorizarii si sa ia toate masurile necesare de evitare a unor eventuale degradari, deteriorari, dezafectari etc.

3.4. Sponsorul se obliga sa nu urmareasca, direct sau indirect, directionarea activitatii beneficiarului.

3.5. Sponsorul/beneficiarul este obligat sa aduca la cunostinta publicului intr-un mod care sa nu lezeze direct sau indirect activitatea sponsorizata, bunele moravuri sau ordinea si linistea publica.

3.6. Sponsorul/beneficiarul nu poate efectua reclama sau publicitate comerciala anterioara, concomitenta sau ulterioara in favoarea lui sau a altor persoane.

3.7. Beneficiarul va prezenta sponsorului un raport de activitate si cate un exemplar din materialele publlicitare oferite.

IV. DURATA CONTRACTULUI

4.1. Sponsorizarea este unica si va fi pusa la dispozitia beneficiarului pana la data de 25 mai 2004.
sau

4.1. Sponsorizarea este zilnica si se efectueaza pana la data de 25 mai 2004..

V. INCETAREA CONTRACTULUI

5.1. Prezentul contract inceteaza de plin drept, fara a mai fi necesara interventia unui tribunal arbitral sau a instantei judecatoresti in cazul in care una dintre parti:

– nu isi executa una dintre obligatiile esentiale enumerate la capitolul III din prezentul contract;

– este declarata in stare de incapacitate de plata sau a fost declansata procedura de lichidare (faliment) inainte de inceperea executarii prezentului contract;

– cesioneaza drepturile si obligatiile sale prevazute de prezentul contract fara acordul celeilalte parti;

– isi incalca vreuna dintre obligatiile sale, dupa ce a fost avertizata, printr-o notificare scrisa, de catre cealalta parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce la rezolutiunea/rezilierea prezentului contract.

5.2. Partea care invoca o cauza de incetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte parti, cu cel putin 15 zile inainte de data la care incetarea urmeaza sa-si produca efectele.

5.3. Rezilierea prezentului contract nu va avea nici un efect asupra obligatiilor deja scadente intre partile contractante.

5.4. Prevederile articolului precedent nu inlatura raspunderea partii care in mod culpabil a acuzat incetarea contractului.

VI. FORTA MAJORA

6.1. In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresa/sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.

6.2.In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa, prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.

6.3. Daca confirmarea se trimite prin telex sau telefax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediat.

Cheltuieli nedeductibile fiscal Impozitul pe profit P 15/011

6.4. Notific`rile verbale nu se iau \n considerare de c`tre nici una dintre p`r]i, dac` nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalit`]ile prev`zute la alineatele precedente.

VII. LITIGII

7.1. Partile au convenit ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea sau incetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila de reprezentantii lor.

7.2. In cazul in care nu este posibila rezolvarea litigiilor pe cale amiabila, partile se vor adresa instantelor judecatoresti competente.

VIII. CLAUZE FINALE

8.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional incheiat intre partile contractante.

8.2. Prezentul contract, impreuna cu anexele sale, care fac parte integranta din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta in]elegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.

8.3. In cazul in care partile isi incalca obligatiile lor, neexercitarea din partea care sufera vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea intocmai sau prin echivalent banesc a obligatiei respective nu inseamna ca ea a renuntat la acest drept al sau.

8.4. Prezentul contract a fost incheiat intr-un numar de 2 exemplare, astazi 5 mai 2004.

Semnaturi

de Contabilul.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 04 Aprilie 2006


Votati articolul "6.2. Mecenatul si sponsorizarea":
Rating:

Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozite locale pe terenuri si constructii

Intrebare: Reprrezint o societate comerciala cu activitati de productie confectii metalice , si doresc clarificare cu privinta "impozitelor locale" pentru suprafete de teren ocupat de drum uzinal si platforma betonata. Acestea sunt considerate ca si " constructii" ? In acest caz cum se determina impozitul pe teren?
In cazul terenurilor ocupat de iarba si grup de flor impozitul cum se calculeaza?

Cu respect

Raspuns: Impozitele locale sunt structurate pe constructii civile (imobile), terenuri, mijloace de transport....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 8 - 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X