Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie contabila

Conta Util: Circuitul documentelor financiar contabile 2012

Data actualizarii: 18 Iunie 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
circuit documente financiareordin deplasareordin delegatieOMEF 3512/2008


Redam mai jos principalele reglementari actuale referitoare la circuitul documentelor financiar-contabile.

Documentele financiar contabile se intocmesc si se utilizeaza in conformitate cu prevederile OMEF 3512/2008. In Anexa nr. 2 la acest ordin sunt redate Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile. Circuitul si modalitatea de arhivare pentru fiecare formular din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile sunt stabilite de aceste norme.
 
Spre exemplu, cu privire la Ordinul de deplasare (Delegatie - Cod 14-5-4) normele mentionate stabilesc ca, formularul circula:

 - la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
 - la persoana care efectueaza deplasarea;
 - la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
 - la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.

In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.

In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
 - la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
 - la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.

Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
 
Astfel, circuitul documentelor financiar contabile in cadrul societatii se va stabili avandu-se in vedere specificul activitatii, organizarea acesteia s.a., pornind de la aceste norme de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X