ANAF a emis un comunicat oficial in care anunta ca "recomanda interactiunea la distanta cu unitatile fiscale". Nu se precizeaza, insa, daca se suspenda si controalele ANAF in aceasta perioada. Regasiti mai jos comunicatul integral.
ANAF recomanda interactiunea la distanta cu unitatile fiscale
In contextul raspandirii infectiei cu coronavirus (COVID-19), Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta, astfel:
1. pentru depunerea declaratiilor fiscale, prin intermediul urmatoarelor servicii electronice oferite de ANAF si MFP:
1.1. Spatiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul Agentiei, www.anaf.ro;
Pentru inrolarea in SPV puteti accesa tutorialul video de inregistrare prin accesarea urmatorului link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice
1.2. Depunere on-line
Informatii suplimentare sunt disponibile pe site-ul Agentiei, la urmatorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/Inf_depunere_persoane_fizice
Declaratiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizand certificate digitale calificate.
Formularele/declaratiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili si prin fax sau servicii de curierat.
Datele de contact ale unitatilor fiscale sunt disponibile la urmatorul link: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Cartea Verde a Contabilitatii
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
2. pentru efectuarea platilor, prin intermediul urmatoarelor servicii oferite de terti:
2.1. Internet banking;
2.2. www.ghiseul.ro;
Informatii generale in domeniul fiscal si IT puteti obtine prin apelarea Callcenter-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60.
Informatii in scris pot fi obtinute astfel:
a) contribuabilii inrolati in Spatiul Privat Virtual:
- prin intermediul Formularului de contact disponibil in acest serviciu – pot obtine
informatii generale in domeniul fiscal si IT precum si informatii privind situatia fiscala
proprie;
b) contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual:
- prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agentiei - pot obtine informatii
generale in domeniul fiscal si IT.
Contribuabilii pot obtine noutati legislative in domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal ce este disponibil in Spatiul Privat Virtual si pe site-ul Agentiei. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agentiei comunicarea de materiale informative in domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitari in acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atat in Spatiul Privat Virtual, cat si pe site.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza contribuabilii ca lucrul cu publicul se desfasoara in unitatile fiscale exclusiv in incinta spatiilor destinate primirii contribuabililor.
Serviciul comunicare, relatii publice si mass media