Orientarea administratiei fiscale spre servicii la distanta este unul dintre obiectivele strategice inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 - 2017". Va reamintim astfel ca serviciile puse la dispozitie contribuabililor de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt:
A. Servicii oferite electronic:
Spatiu privat virtual - serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului, precum si depunerea formularelor 200,220 si 230,
Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la : vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
Depunerea declaratiilor on-line - serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat,
Asistenta prin e-mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site-ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale,
Buletin informativ fiscal - contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghiduri curente - sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contributiilor.
B. Servicii oferite telefonic:
Call-center - prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficia de indrumare si asistenta in domeniul fiscal contribuabilii selecteza tastele 1 si 2 , iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei informatiei(IT) selecteaza tasta 3;
TelVerde - prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza :
a) refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
b) actele de coruptie infaptuite de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutii subordonate.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
Acces date prin SMS - prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic:
a) codul de identificare fiscala;
b) denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe valoare adaugata;
c) starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
d) aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.