Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

CAFR si Institutul Contabililor Autorizati din Anglia au lansat la Bucuresti Reteaua de Calitate a Auditului

camera auditorilor financiarireteaua de calitate a audituluiquality assurance network

Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR) si Institutul Contabililor Autorizati din Anglia si Tara Galilor (ICAEW) au lansat la Bucuresti Reteaua de Calitate a Auditului (Quality Assurance Network).

Primele lucrari ale Retelei de Calitate a Auditului s-au desfasurat la Bucuresti, la finalul lunii februarie 2016 si au fost patronate de Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR). intalnirea a avut scopul de a transmite ca organismele profesionale la nivel national sunt parteneri cheie ai organismelor de supraveghere pentru obtinerea auditului de calitate, ca mijloc pentru adaugarea de valoare si beneficii companiilor auditate.

Intalnirea internationala a profesionistilor din audit care s-a desfasurat la Bucuresti a fost esentiala pentru procesul de intarire a capacitatii de reglementare a organismelor profesionale care fac parte din Forumul Strategic al Profesiei Contabile (APSF). Scopul acestui proces este obtinerea de rezultate relevante in activitatea de asigurare a calitatii auditului si de a ii ajuta pe profesionistii din domeniu sa identifice posibile riscuri. Seminarul organizat la Bucuresti s-a concentrat pe specificul auditului in cazul companiilor mici si a pus bazele identificarii unor noi indicatori de calitate a auditului, la nivel international. La intalnire au participat reprezentanti ai organismelor profesionale si de supraveghere din Romania, Bulgaria, Polonia, Turcia, Moldova si din alte state din Europa Centrala si de Est. Temele evenimentului au fost dezbatutate totodata in cadrul unei mese rotunde la care au participat reprezentanti ai unor institutii cheie din Romania: Autoritatea de Supraveghere Financiara, reprezentata de vicepresedintele Marius Vorniceanu, Camera de Comert si Industrie a Romaniei – reprezentanta de vicepresedintele Gyorgy Andras Edler, Consiliul pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile, Ministerul Economiei, Curtea de Conturi, Oficiul National de Prevenire si Combatare a Spalarii Banilor.

"Mesajul nostru catre autoritatile de supraveghere din Romania si din alte state este sa ni se alature pentru a intelege progresul profesiei, pregatirea profesionistilor si de a fi alaturi de noi pentru a intelege unde este nevoie sa ne adaptam si sa sporim dialogul. Am fost incantati ca autoritatile de supraveghere au onorat invitatia de a participa la acest seminar, la Bucuresti. Lucram impreuna pentru a creste calitatea in sfera auditului si, mai pe larg, sa crestem increderea in raportarile financiare pentru a obtine un grad si mai mare de incredere al investitorilor" a declarat dl. Martin Manuzi, director general pentru Europa al ICAEW.

"Ca profesionisti ne-am angajat pentru un audit care aduce valoare, un audit benefic nu numai pentru actionari ci si pentru toti cei care urmaresc bunul mers al companiilor. Auditul este o componenta cheie, nu singura, pentru increderea in afaceri si pentru asigurarea dezvoltarii mediului de afaceri, in interesul general al economiei si al publicului. Prin debutul lucrarilor Retelei de Calitate a Auditului, aici, la Bucuresti, am aratat ca suntem parteneri de incredere ai profesionistilor la nivel international si ca stim sa aducem si sa folosim cea mai buna expertiza pentru ca auditul sa ajute decisiv mediul de afaceri din Romania si sa contribuie la increderea publicului in raportarile financiare", a declarat dl. Gabriel Radu, Presedinte al Camerei Auditorilor Financiari din Romania.

"CAFR a fost absolut fantastica in organizarea acestui eveniment, ca partener cheie in initierea Retelei de Calitate a Auditului. Dealtfel, profesia din Romania, in intregime, a jucat un rol cheie in infiintarea Forumului Strategic al Profesiei Contabile. Prima intalnire a acestui Forum s-a desfasurat de altfel tot in Romania. Forumul Strategic pentru Profesia Contabila este o oportunitate fantastica pentru organismele profesionale din regiune de a impartasi experienta, de a inova si de a dezvolta structuri noi care amplifica relevanta contributiei lor la viata economica din fiecare stat", a adaugat Manuzi

Forumul Strategic pentru Profesia Contabila – Accounting Profession Strategic Forum (APSF) a fost infiintat de Institutul Contabililor Autorizati din Angla si tara Galilor (ICAEW) ca o initiativa derivata in urma discutiilor cu organismele profesionale din Europa Centrala si de Sud-Est. Scopul infiintarii APSF a fost identificarea provocarilor comune si interesul mutual pentru dezvoltarea unei gandiri strategice in ceea ce priveste profesia contabila.

ICAEW (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales) a fost fondat in 1880 si este o organizatie profesionala la nivel mondial care promoveaza, sprijina si dezvolta activitatea a peste 144.000 de profesionisti contabili.

Camera Auditorilor Financiari din Romania este organismal profesional care organizeaza, coordoneaza si autorizeaza desfasurarea activitatii de audit financiar din Romania, are aproximativ 4500 de membri persoane fizice si circa 1000 de membri persoane juridice. CAFR este membru al Federatiei Internationale a Contabililor (IFAC) si al Federatiei Europene a contabililor (FEE). Principalele activitati ale CAFR sunt indreptate spre reglementare, controlul calitatii, autorizarea auditorilor financiari si formarea profesionala.

Camera Auditorilor Financiari din Romania si APSF incurajeaza planificarea strategica si inovarea in randul corpurilor profesionale contabile astfel incat sa continue sa fie relevante si sa contribuie la nevoile pietei, in interes public.

Persoana de Contact:
Sef Departament Relatii Internationale


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii



Anca Tiura

Sursa: CAFR.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
camera auditorilor financiarireteaua de calitate a audituluiquality assurance network

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Martie 2016


Votati articolul "CAFR si Institutul Contabililor Autorizati din Anglia au lansat la Bucuresti Reteaua de Calitate a Auditului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plati imputabile ? - trebuie sa achite facturile sau nu ?

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa imi dati un sfat in urmatoarea problema:

- o societate comerciala a prestat un serviciu de transport persoane
pentru institutia noastra,
- initial, intre cele 2 parti s-a incheiat un Contract acord-cadru,
urmand a se incheia si Contractul subsecvent,
in functie de comenzile si traseele stabilite de institutia noastra
- situatia cu transporturile, tariful, ...
constituia Anexa la contract
- platile trebuiau sa se faca lunar

Problema este ca:
- transportatorul a prezentat spre plata
facturi mai mari, din cauza ca au fost trecute
si traseele moarte.
- institutia noastra a transmis situatia corecta
- transportatorul a semnat Contractul
abia dupa 1 an
- transportatorul a transmis facturi corecte,
in raport cu situatia reala = Anexa la Contract
tot dupa 1 an.

In conditiile aratate,
1. - Este corect ca mai intai sa apara comenzile,
facturile si apoi Contractul ?
sau
comenzile, Contractul si apoi facturile ?
2. - institutia noastra
trebuie sa achite facturile ?...
Vor fi plati imputabile ?

Raspuns: In situatia prezentata institutia trebuia sa organizeze o licitatie pentru achizitia serviciului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat Ghidul caselor de marcat eletronice. Ce trebuie sa faceti de la A la Z

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat pe site-ul insitutiei un ghid destinat distribuitorilor autorizati si unitatilor acreditate pentru vanzari si service case de marcat, precum si pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale. In ghidul caselor de marcat electronice veti gasi informatii legate de inregistrarea caselor de marcat si proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a casei de marcat in etapa opera...» citeste mai departe aici

  • ANUNT ANAF: 25 iunie este termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale

    • ANAF atrage atentia asupra datei de 25 iunie. Aceasta reprezinta termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale. Iata mai jos lista formularelor care trebuie completate si depuse pana la aceasta data, dar si ce reprezinta acestea! Asadar, 25 iunie este termenul de depunere a:    – formularului 097 ” Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare&rd...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • Venituri din dobanzi, chirii si dividende. Ce se trece in Declaratia unica pentru fiecare caz in parte?

    • Completarea Declaratiei unice da multe batai de cap contribuabililor. Avand in vedere ca nu exista un ghid de completare personalizat al formularului, care sa te invete de la A la Z ce trebuie sa faci, prezentam mai jos un studiu de caz care sa iti vina in ajutor. Exemplu de astazi il reprezinta un contribuabil persoana fizica ce are depozite pe termen de 1 an la banci in perioada 01.07.2016-30.06.2017. Acesta a incasat dobanda in valoare de 28.000 lei in data 30.06.2017 si a reinno...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat

    • Regulamentul general de protectie a datelor (GDPR) a intrat in vigoare din data de 25 mai, insa putine firme sunt bine informate si pregatite in ceea ce priveste aplicarea masurilor acestuia. Consiliul IMM-urilor a realizat recent un chestionar arata ca peste 42% dintre IMM-uri nu au reusit sa adopte noile reglementari. Daca aveti necu...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X