Modelul de raport de expertiza contabila extrajudiciara, publicat recent de CECCAR, a fost intocmit in urma consultarilor cu structuri patronale reprezentative din domeniul HoReCa. Documentul in format editabil va fi transmis tuturor membrilor CECCAR prin newsletter, informeaza institutia.
Reamintim ca una dintre conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca aplicantii pentru ajutoarele Horeca este sa isi certifice baza de calcul pentru ajutor cu un expert contabil sau un auditor financiar.
Legislatia stabileste ca baza de calcul a ajutorului va trebui certificata si asumata de catre un expert contabil sau o societate de expertiza contabila, membri CECCAR, selectati si remunerati de catre aplicant. La alegere, baza de calcul poate fi certificata de catre un auditor financiar sau o firma de audit, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, selectati si remunerati de catre aplicant.
In etapa 2 de inscriere, beneficiarii vor incarca raportul de expertiza contabila extrajudiciara, semnat electronic de expertul contabil, sau a raportului de audit (de asigurare), semnat electronic de auditorul financiar in conformitate cu art. 6, alin. (2), lit. b) din O.U.G. nr. 224/2020 cu modificarile si completarile ulterioare, impreuna cu anexa la acesta (raportul sinteza), asumat de expertul contabil/auditorul financiar.
Vezi si modelul de raport de audit publicat de Camera Auditorilor Financiari din Romania.►
Potrivit ceccar.ro, raportul este elaborat cu respectarea Standardului profesional nr. 35, ISAE 3000 (revizuit) (Standardul international privind misiunile de asigurare). Alte misiuni de asigurare decat auditurile sau revizuirile informatiilor financiare istorice, emis de International Auditing and Assurance Standards Board (IAASB) si a Manualului privind Codul etic international pentru profesionistii contabili (editia 2018), emis de International Ethics Standards Board for Accountants (IESBA), din cadrul International Federation of Accountants (IFAC).