Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Iesirea imobilizarilor corporale

IESIREA IMOBILIZARILOR CORPORALE

Inregistrarea iesirii din gestiune a unei imobilizari corporale are la baza urmatoarele documente justificative, in original:

- pentru imobilizarile corporale vandute:
• avizul de insotire a marfurilor;
• factura emisa;

- pentru imobilizarile corporale scoase din functiune:
• procesul-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe.

Procesul-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe (cod 14-2-3/aA)

Utilitate:

Serveste ca:
• document prin care se constata indeplinirea conditiilor de scoatere din functiune a mijloacelor fixe;
• document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe;


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii



• document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe;
• document justificativ de inregistrare in evidenta tehnico-operativa si financiar-contabila.

Mod de completare:
Se intocmeste in doua exemplare pe baza urmatoarelor documente:

• nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus pentru a fi scos din functiune;
• deviz estimativ al reparatiei capitale;
• act constatator al avariei. Se completeaza cu:
• pretul unitar, valoarea si amortizarea pana la scoaterea din functiune;
• ansamble, subansamble, piese si componente rezultate;
• capitolele I si II se completeaza de catre comisia constituita in acest scop cu constatarile si concluziile rezultate din analiza documentatiei primite si din verificarea starii mijloacelor fixe propuse a fi scoase din functiune;
• capitolul III, dupa aprobarea propunerilor si efectuarea scoaterii din functiune, se completeaza de catre comisia de analiza si avizare care semneaza pentru realitatea operatiunilor.

Circuit:
• exemplarul 1: la compartimentul financiar-contabil, pentru verificarea si inregistrarea operatiunilor privind scoaterea din functiune a mijloacelor fixe;
• exemplarul 2: la compartimentul care a facut propunerile de scoatere din functiune, pentru inregistrare.
ambele exemplare:
• la persoana autorizata sa aprobe scoaterea din functiune a mijloacelor fixe;
• la sectie pentru inregistrarea in evidenta la locul de folosinta a mijloacelor fixe scoase din functiune;
• la magazia primitoare, pentru semnare de catre gestionar a primirii in gestiune a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe.

Arhivare:
• exemplarul 1: la compartimentul financiar-contabil;
• exemplarul 2: la compartimentul care tine evidenta mijloacelor fixe.

O imobilizare corporala trebuie sa fie eliminata din bilant la cedare sau casare, atunci cand entitatea nu mai asteapta nici un beneficiu economic viitor din utilizarea ulterioara a acesteia.

Cedarea sau casarea imobilizarilor corporale sunt operatiuni care presupun efectuarea unor cheltuieli care se adauga la valoarea neamortizata a acestora.

Castigurile sau pierderile obtinute in urma casarii sau cedarii unei imobilizari corporale trebuie sa fie determinate ca diferenta intre veniturile generate de scoaterea din folosinta si cheltuielile ocazionate, inclusiv valoarea neamortizata a acesteia.
Castigurile sau pierderile trebuie sa fie prezentate, dupa caz, ca venit sau cheltuiala,
in contul de profit si pierdere.

Scoaterea din functiune a imobilizarilor corporale genereaza o serie de inregistrari contabile, in functie de complexitatea operatiei. Dupa scoaterea din gestiune a imobilizarilor in cauza, puteti vinde unele valori materiale obtinute.

Daca activul nu este complet amortizat, la inregistrarea aferenta casarii se va recunoaste o cheltuiala pentru diferenta ramasa neamortizata.

• achizitia utilajului de productie: 

                2131                                 404                                 35.000 lei 41.650 lei
"Echipamente tehnologice“    „Furnizori de imobilizari“ 
              4426                                                                           6.650 lei 
    "deductibila“
• inregistrarea amortizarii lunare de 583,3 lei, pe o perioada de 4 ani:

               6811                                   2813                                 583,3 lei 583,3 lei
"Cheltuieli de exploatare              „Amortizarea instalatiilor,
privind amortizarea imobilizarilor“    mijloacelor de transport,
                                                  animalelor si plantatiilor“
• casarea utilajului:

                2813                                 2131                               28.000 lei 35.000 lei
„Amortizarea instalatiilor,       "Echipamente tehnologice“
  mijloacelor de transport,
  animalelor si plantatiilor“
                6583                                                                         7.000 lei
    „Cheltuieli privind activele
cedate si alte operatii de capital“
• recuperarea pieselor de schimb:
                3024                                     7588                                 2.000 lei 2.000 lei
"Piese de schimb“                "Alte venituri din exploatare“
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Iunie 2008


Votati articolul "Iesirea imobilizarilor corporale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Vă mulțumesc enorm pentru răspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X