Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

5.3. Leasing operational intern si extern

LEASING OPERATIONAL INTERN

1 LOCATOR (SOCIETATEA DE LEASING)

Valoare achizitie la 13.12.2004: 11.000 EURO Curs B.N.R. la data achizitiei: 44.000 lei/EURO Total valoare: 484.000.000 lei

Durata normata de functionare: 5 ani Durata contract de leasing: 2 ani Valoare totala contract de leasing: 14.000 EURO Valoare rata lunara contract de leasing: 440 EURO (24 luni) Valoare reziduala conform contractului de leasing: 3.440 EURO

Presupunem ca sunt indeplinite toate conditiile prevazute de Codul fiscal si de O.G. nr. 51/1997, republicata, pentru incadrarea contractului incheiat la leasing operational.

Contabilitatea locatorului

– Achizitionarea de catre locator a mijlocului fix predat in regim de leasing pe baza facturii emise de furnizorul intern:

– Calculati si inregistrati amortizarea in regim liniar, potrivit prevederilor art. 24 din Codul fiscal, aprobat prin Legea nr. 571/2003. Inregistrarea contabila este urmatoarea:

% 213 „Mijloace fixe“ 4426 „T.V.A. deductibila“

=

404 „Furnizori de imobilizari“ 575.960.000 lei 484.000.000 lei 91.960.000 lei


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


si, concomitent, achitarea fa404 „Furnizori de imobilizari“

cturii =

5121 „Conturi curente la banci in lei“

575.960.000 lei

rata de amortizare lunara: (484.000.000 lei / 5 ani) / 12 luni = 8.066.667 lei

6811 „Cheltuieli privind = 281 „Amortizari privind 8.066.667 lei amortizarea imobilizarile corporale“ imobilizarilor corporale“

– Inregistrati factura emisa de catre locatorul bunului (curs B.N.R. 44.000 lei/EURO in luna ianuarie 2005: 440 EURO x 44.000 lei/EURO = 19.360.000 lei).

411 „Clienti“ = % 23.038.400 lei 706 „Venituri din redevente, 19.360.000 lei locatii de gestiune si chirii“ 4427 „T.V.A. colectata“ 3.678.400 lei

In exemplul dat, societatea utilizatoare respecta termenele de achitare a ratelor conform scadentarului, la finele contractului situatia prezentandu-se astfel:

SCADENTAR

Luna

Rata lunar` EURO

Curs lei/EURO

Rata lunara lei

1

440

44.000

19.360.000

2

440

44.050

19.382.000

3

440

44.100

19.404.000

4

440

44.150

19.426.000

5

440

44.200

19.448.000

6

440

44.250

19.470.000

7

440

44.300

19.492.000

8

440

44.350

19.514.000

9

440

44.400

19.536.000

10

440

44.450

19.558.000

11

440

44.500

19.580.000

12

440

44.550

19.602.000

13

440

44.600

19.624.000

14

440

44.650

19.646.000

15

440

44.700

19.668.000

16

440

44.750

19.690.000

17

440

44.800

19.712.000

18

440

44.850

19.734.000

19

440

44.900

19.756.000

20

440

44.950

19.778.000

21

440

45.000

19.800.000

22

440

45.050

19.822.000

23

440

45.100

19.844.000

24

440

45.150

19.866.000

TOTAL

10.560

470.712.000

Total rulaj cont 706 inregistrat in perioada 01.01.2005 – 31.12.2006: 470.712.000 lei Total cheltuieli amortizare (8.066.667 lei x 24 luni = 193.600.008 lei)

Exista doua posibilitati:

La 31 decembrie 2006, locatorul nu isi exercita optiunea de cumparare a bunului si instiinteaza societatea de leasing. Pe baza procesului-verbal de predare-primire se face restituirea bunului.

La 31 decembrie 2006, locatorul isi exercita optiunea de cumparare si instiinteaza societatea de leasing. Se incheie contractul de vanzare-cumparare si se face transferul dreptului de proprietate pe baza facturii emise la valoarea reziduala.

Presupunem faptul ca situatia mijlocului fix, la 31 decembrie 2006, este urmatoarea:

Valoarea recuperata prin contract leasing (cont 706): 470.712.000 lei Valoarea amortizarii: 193.360.008 lei Valoarea reziduala conform contractului de leasing: 3.440 EURO

– Inregistrarea transferului dreptului de proprietate la valoarea reziduala pe baza contractului de vanzare-cumparare – curs 45.400 lei/EURO.

461 „Debitori diversi“ = % 185.849.440 lei 772 „Venituri din cedarea activelor“ 156.176.000 lei 4427 „T.V.A. colectata“ 29.973.440 lei

– Scoaterea din patrimoniu a bunurilor:

%

=

213 „Mijloace fixe“

484.000.000 lei

281 „Amortizari privind

193.600.008 lei

Imobilizarile corporale“

6721 „Cheltuieli privind

290.399.992 lei

activele cedate“

Deoarece rulajul contului 6721 „Cheltuieli privind activele cedate“ este mai mare decat rulajul contului 772 „Venituri din cedarea activelor“, conform unor interpretari date de reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, vanzarea de active sub pretul de achizitie constituie cheltuiala nedeductibila la calculul profitului impozabil

(290.399.992 lei – 156.176.000 lei = 134.223.992 lei).

In lipsa unor precizari foarte clare ale Ministerului Finantelor Publice legate de operatiunile de leasing si de cele mentionate va trebui sa avem in vedere si aceste aspecte.

Cele mentionate mai sus sunt combatute de faptul ca leasingul operational este o inchiriere prin care se acopera amortizarea bunului plus o marja de profit, iar la sfarsitul contractului se transfera dreptul de proprietate asupra bunului, dar care, conform legislatiei in vigoare, nu se poate face sub valoarea neamortizata. Dar aceasta valoare neamortizata a fost acoperita pe parcursul perioadei de leasing prin valoarea redeventelor incasate. In cazul societatilor de leasing, totalul veniturilor (cont 706 + cont 772 = 626.888.000 lei) depaseste totalul cheltuielilor cu amortizarea si activele cedate (cont 681 + cont 672 = 484.000.000 lei).

In practica economica se utilizeaza de catre societatile de leasing cesionarea contractului, la sfarsitul acestuia, unei persoane fizice (de regula, asociatul firmei utilizatoare) si se transfera dreptul de proprietate asociatului, persoana fizica, nu societatii utilizatoare.

Daca din punct de vedere juridic acest aspect nu poate fi combatut, din punct de vedere fiscal se constata ca se transfera un bun la o valoare mica (reziduala) care nu ia in calcul pretul pietei. Exemplul este practicat de societati in special pentru autoturisme.

Potrivit noilor reglementari fiscale (Codul fiscal), pentru contractul de leasing operational mentionat mai sus societatea de leasing putea deduce cheltuieli de amortizare reprezentand 20% din valoarea de intrare a acestora, la data punerii in functiune a mijlocului fix. Valoarea ramasa de recuperat pe durata normala de utilizare se determina dupa scaderea din valoarea de intrare a sumei egale cu deducerea de 20%.

Daca beneficiati de facilitatile prevazute mai sus aveti obligatia sa pastrati in patrimoniu aceste mijloace fixe amortizabile cel putin o perioada egala cu jumatate din durata lor normala de utilizare.

De asemenea, in cazul in care mijloacele fixe care faceau obiectul contractului de leasing erau de natura echipamentelor tehnologice, respectiv al masinilor, uneltelor si instalatiilor, precum si a computerelor si echipamentelor periferice ale acestora, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare accelerata.

In cazul metodei de amortizare accelerata, amortizarea se calculeaza dupa cum urmeaza:

– pentru primul an de utilizare, amortizarea nu poate depasi 50% din valoarea de intrare a mijlocului fix;

– pentru urmatorii ani de utilizare, amortizarea se calculeaza prin raportarea valorii ramase de amortizare a mijlocului fix la durata normala de utilizare ramasa a acestuia.

LOCATAR (SOCIETATEA UTILIZATOARE)

Inregistrarea mijlocului fix in debitul contului 8036 „Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate“ la data achizitiei acestuia. Total rate 440 EURO x 24 luni x 44.000 lei/EURO = 464.640.000 lei

– Inregistrarea facturilor emise de societatea de leasing – Rata I (curs 44.000 lei/EURO)

% = 612 „Cheltuieli cu redevente, locatii de gestiune si chirii“ 4426 „T.V.A. deductibila“

401 „Furnizori“

23.038.400 lei 19.360.000 lei 3.678.400 lei

concomitent, inregistrati:

Credit 8036 „Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate“ –

19.360.000 lei

Veti face inregistrarea pe parcursul celor 24 de luni a tuturor ratelor de leasing facturate de societatea de leasing.

In conditiile in care pentru operatiunile de leasing se stipuleaza in contractele incheiate decontarea ratelor in lei, cu efectuarea platii la cursul unei valute din ziua platii, rezulta sume suplimentare de plata fata de factura initiala, reprezentand diferente de pret sau de dobanzi, dupa caz. Pentru aceste sume suplimentare care vor genera impozite (taxa pe valoarea adaugata, impozit pe profit), locatorul este obligat sa emita factura.

Furnizorul/prestatorul este obligat sa emita factura fiscala pentru diferente de pret in plus sau in minus.

– Achitarea lunara a ratelor:

401 „Furnizori“ = 5121 „Conturi curente la 23.038.400 lei banci in lei“

Cont 612 „Cheltuieli cu redevente, locatii de gestiune si chirii“, pe perioada

(1.01.2005 – 31.12.2006) = 464.640.000 lei (calculat conform scadentar contract).

Total credit 8036 pe perioada 1.01 – 31.12 = 470.712.000 lei

Diferenta de 6.072.000 lei reprezinta diferentele de curs la data facturarii.

– Pe baza optiunii utilizatorului se face transferul dreptului de proprietate la valoarea reziduala: 3.440 EURO x 45.400 lei/EURO

%

=

404 „Furnizori de

185.849.440 lei

Imobilizari“

213 „Mijloace fixe“

156.176.000 lei

4426 „T.V.A. deductibila“

29.673.440 lei

Asa cum rezulta din exemplul prezentat, utilizatorul inregistreaza pe cheltuieli, in cazul leasingului operational, 470.712.000 lei pe parcursul a 2 ani, fata de 193.360.008 lei cat este amortizarea acestuia. Deci este o reducere a impozitului pe profit pe cei 2 ani de 470.712.000 – 193.360.008 = 277.351.992 x 25% = 69.337.998 lei, aceasta reprezentand indirect o facilitate de care puteti beneficia prin achizitionarea de bunuri in leasing operational.

Subliniem inca o data necesitatea incadrarii corecte a contractului de leasing in prevederile art. 7 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel incat acesta sa aiba indeplinite toate conditiile de leasing operational pentru a putea fi dedusa integral chiria lunara, la calculul profitului impozabil.

Daca contractul de leasing incheiat de societatea utilizatoare, desi are denumirea de leasing operational, se incadreaza dupa conditiile impuse art. 7 din Codul fiscal la leas-

Exemplu:

Societatea de leasing Dunav (care detine un mijloc fix cu o valoare de inventar de 150.000.000 lei) livreaza societatii Liusea S.R.L. bunul pe baza unui contract incheiat pe o perioada de 4 ani.

Durata normata de amortizare: 5 ani

Valoare reziduala: 15.000.000 lei

Perioada de folosire reprezinta 80% din durata normata de functionare. Chiar daca nu exista in contract clauza de transfer al dreptului de proprietate (conform art. 7 alin. (1) pct. 7 din Codul fiscal), operatiunea se incadreaza in categoria leasing financiar.

LEASING OPERATIONAL EXTERN

Achizitionarea de la extern a unor bunuri in regim de leasing se incadreaza in general in categoria leasingului financiar.

Exemplu:

Societatea MARISA LTD din Cipru (in calitate de locator) incheie un contract de leasing operational pentru un echipament tehnologic (utilaj) cu S.C. ELISA S.R.L. Aiud (in calitate de locatar).

Durata contractului: 3 ani Valoarea contractului: 14.000 EURO Curs B.N.R.: 42.000 lei/EURO la data incheierii contractului Avans la incheierea contractului: 2.000 EURO Rata de leasing lunara: 334 EURO = (14.000 EURO – 2.000 EURO)/3 ani/12 luni) Achitarea ratelor se face trimestrial pana la data de 30 a lunii care incheie trimestrul.

Data incheierii contractului: 1.01.2004 Data sosirii utilajului: 28.02.2004 In general, leasingul operational extern presupune existenta partenerului extern si a societatii romanesti, fara a participa si un finantator.

– Inregistrati achitarea avansului pe baza Invoice emise de S.C. MARISA LTD, mai putin impozitul cu retinere la sursa 5% (curs la data achitarii 42.050 lei/EURO).

– impozitul pe redeventa datorat (conform prevederilor conventiei de evitare a dublei impuneri cu Cipru: 5%) prin retinere la sursa, odata cu achitarea avansului de

471 „Cheltuieli inregistrate

=

404 „Furnizori de

84.100.000 lei

in avans“

Imobilizari“

|nregistrati concomitent:

2.000 EURO.

404 „Furnizori de imobilizari“ = 446 „Alte impozite, taxe si 4.205.000 lei varsaminte asimilate“

– virarea impozitului pe redevente datorat:

446 „Alte impozite, taxe si = 5121 „Conturi curente la 4.205.000 lei varsaminte asimilate“ banci in lei“

Societatea MARISA LTD a prezentat certificat de rezidenta eliberat de autoritatile fiscale cipriote cu mentiunea ca societatea este rezidenta in Cipru si ii sunt aplicabile prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri;

– plata avans furnizor extern:

404 „Furnizori de imobilizari“ = 5124 „Conturi curente la 79.895.000 lei banci in valuta“

(2.000 EURO x 42.050 lei/euro = 84.100.000 lei – impozit retinere la sursa 4.205.000 lei)

– inregistrarea T.V.A. in contabilitatea locatarului:
4426 „T.V.A. deductibila“ = 4427 „T.V.A. colectata“ 15.979.000 lei

– La 28.02.2004 echipamentul tehnologic soseste in tara, fiind consemnat in declaratia vamala de import temporar si este pus in functiune incepand cu 01.03.2004.

Faceti receptia bunului si inregistrati in 8036 „Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate“: 14.000 EURO x 42.000 lei/EURO = 588.000.000 lei.

– Se achita rata de leasing pentru trimestrul I pe baza Invoice, mai putin impozitul pe redeventa in suma de 2.109.210 lei.

334 EURO x 3 luni x 42.100 lei/EURO = 42.184.200 lei x 5% = 2.109.210 lei

612 „Cheltuieli cu redevente, = 404 „Furnizori de imobilizari“ 14.061.400 lei locatii de gestiune si chirii“

(42.184.200 lei : 3 luni = 14.061.400 lei/suma aferenta lunii martie)

404 „Furnizori de imobilizari“ = 5124 „Conturi curente la banci in devize“ 40.074.990 lei

471 „Cheltuieli inregistrate = 404 „Furnizori de 28.122.800 lei

in avans“ imobilizari“
(chirie ianuarie + februarie)
concomitent

404 „Furnizori de imobilizari“ = 446 „Alte impozite, taxe si 2.109.210 lei
varsaminte asimilate“

Achitati impozit cu retinere la sursa:446 „Alte impozite, taxe si = 5121 „Conturi curente 2.109.210 leivarsaminte asimilate“ la banci in lei“

Inregistrarea T.V.A. conform ratelor scadente

4426 „T.V.A. deductibila“ = 4427 „ T.V.A. colectata“ 8.014.998 lei

Optati pentru folosirea contului 471 „Cheltuieli inregistrate in avans“ deoarece se observa ca bunul este pus in functiune in luna imediat urmatoare (01.03.2004), iar cheltuielile cu chiria inregistrate de S.C. ELISA S.R.L. Aiud trebuie sa fie aferente realizarii veniturilor (prin punerea in functiune a utilajului respectiv).

Astfel, atat avansul, cat si chiria pe lunile ianuarie si februarie 2004 se reesaloneaza, fiind incluse in cheltuielile de exploatare pe perioada cuprinsa intre data punerii in functiune si data de finalizare a contractului. Lunar se va inregistra in contabilitate, pe baza de factura externa (Invoice), operatiunea:

612 „Cheltuieli cu redevente, = 471 „Cheltuieli inregistrate 3.400.691 lei locatii de gestiune si chirii“ in avans“ 471 „Cheltuieli inregistrate in avans“: 112.222.800 lei = 84.100.000 lei avans +

28.112.800 lei (chirie I+II 2004)

112.222.800 lei : 33 luni = 3.400.691 lei
Perioada: (01.03.2004 – 31.12.2006) = 33 luni (112.222.800 : 33 luni = 3.400.691 lei)

La sfarsitul contractului de leasing, S.C. ELISA S.R.L. Aiud are doua posibilitati: a) Sa opteze pentru transferul dreptului de proprietate asupra bunului la valoarea reziduala de 4.800 EURO si sa incheie contractul de vanzare-cumparare.

In aceasta situatie, societatea achita T.V.A. si taxe vamale (daca este cazul) si inregistreaza pe baza declaratiei vamale (curs 49.500 lei/EURO) achizitionarea mijlocului fix:

4.800 EURO x 49.500 lei/EURO = 237.600.000 lei

213 „Mijloace fixe“

=

%

249.480.000 lei

404 „Furnizori de

237.600.000 lei

imobilizari“

446 „Alte impozite, taxe si

7.128.000 lei

Varsaminte asimilate“

4426 „T.V.A. deductibila“

=

5121 „Conturi curente la

47.401.200 lei

banci“

446 „Alte impozite, taxe si

=

5121 „Conturi curente la

7.128.000 lei

Varsaminte asimilate“

banci in lei“

b) Sa restituie bunul.

In aceasta situatie, societatea trebuie sa intocmeasca formalitatile pentru inchiderea declaratiei vamale de import temporar in baza careia bunul a intrat in tara la data de 28.02.2004.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Aprilie 2006


Votati articolul "5.3. Leasing operational intern si extern":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cui i s-ar imputa sanctiunile financiare ? cine va raspunde disciplinar ?

Intrebare: Buna dimineata !



Directorul institutiei noastre vrea ca Dispozitiile interne pe care le-a emis sa fie verificate

si sa se confirme ca prevederile acestora au fost indeplinite de catre un salariat.

Anumite Dispozitii prevad si obligatii care au implicatii financiare.

In cazul unor neindepliniri /neefectuare operatiuni financiar-contabile la Termen

ar atrage sanctiuni /penalitati, ....

Ce salariat /salariati vor fi cercetati disciplinar si cui i s-ar imputa ?



In cadrul unei sedinte, s-au facut urmatoarele propuneri:

1. - fiecare sef ierarhic al salariatilor sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire

ale Dispozitiilor scrise emise de director, daca salariatii lor din subordine

au indeplinit sarcinile de serviciu pe care acestia le-au primit de la director prin Dispozitii scrise.

De aceea, in Dispozitiile interne sa se scrie ca:

- în cazul neîndeplinirii sarcinilor de serviciu stabilite prin respectiva decizie,

persoanele responsabile numite prin decizie, precum ?i ?efii lor ierarhici r?spund disciplinar sau patrimonial, potrivit dispozi?iilor legale în vigoare.

2. ? juristul sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor scrise emise

de director.

Juristul a spus ca, avand o functie de executie, si nu de control, nu poate sa ii verifice

pe salariatii si pe sefii acestora care primesc Dispozitii scrise si nici modul de indeplinire

al Dispozitiilor directorului, pentru ca pentru a verifica Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor ar trebui sa verifice toate documentele si activitatile pe care salariatii le-au primit

sarcini de serviciu.

Or, juristul nu poate avea potrivit legii asemenea atributii de serviciu.

3. ? salariatii care au primit Dispozitii scrise sau

sefii ierarhici ai salariatilor

sa faca un Raport scris

care sa fie facut in Termen,

in care sa se arate

ca Dispozitiile au fost indeplinite in Termenul stabilit

?i sa arate modul de indeplinire.

4. ? cel mult, juristul sa verifice daca s-au depus iin Termen la Secretariatul institutiei acele Rapoarte scrise.

Alti colegi au spus ca juristul ar trebui sa verifice si modul de indeplinire

al Dispozitiilor scrise ale directorului.



Va rog mult de tot sa ne ajutati cu cateva sfaturi

Cum ar fi bine sa se procedeze ?


Raspuns: Va trebui sa se procedeze conform procedurilor de lucru aprobate de institutie si fisei postului in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X