Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ContaUtil: Inregistrarea la cerere in scopuri de TVA a persoanelor al caror cod de TVA a fost anulat

TVAinregistrararea la cererecod TVA anulatreinregistrarea in scopuri de TVAdeconturile


Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 664/30.10.2013, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3330/2013 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, ale carui principale reglementari le prezentam in articolul de mai jos.

Procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul Fiscal), de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat:

- asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul Fiscal;

- nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal;

- nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal;

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 125^1 alin. (2) din Codul Fiscal.
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili



Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal, depun la organul fiscal competent formularul 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea a adaugata, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare insotita de documentatia aferenta se depune la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.

Inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal se face prin emiterea Deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de Procedura Fiscala.

Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA catre persoana impozabila, organul fiscal opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA care se comunica contribuabilului in conditiile mentionate mai sus.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal:

Inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) din Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare in scopuri de TVA se depune, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Organul fiscal competent emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA daca, la data depunerii cererii de inregistrare, sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

- faptele care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu mai figureaza in evidenta cazierului fiscal al persoanei impozabile;

- actualii asociati/administratori ai persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si /sau situatii de atragere a raspunderii solidare.

- persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

De retinut! In cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, organul fiscal intocmeste decizia de inregistrare in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii conform art. 153 alin (9) lit. c) din Codul Fiscal, daca societatea comerciala nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru nedepunerea niciunui decont de taxa:

 Cererea de inregistrare se depune insotita de urmatoarele documente:

- toate deconturile de TVA (formular 300) nedepuse la termen;

- o cerere motivata din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;

- certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - c) sau lit. e) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru neevidentierea, in deconturile de taxa depuse, a niciunei operatiuni realizate:

In cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, cererea se depune insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Important! Persoana impozabila declara pe propria raspundere ca va desfasura activitati economice prin completarea casetei corespunzatoare din cererea de inregistrare, formular 099.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - d) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Sursa: DGFP Valcea


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrararea la cererecod TVA anulatreinregistrarea in scopuri de TVAdeconturile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Noiembrie 2013


Votati articolul "ContaUtil: Inregistrarea la cerere in scopuri de TVA a persoanelor al caror cod de TVA a fost anulat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

FOND REZERVA SALARII

Intrebare: Suntem un IMM cu 5 angajati si datorita mersului actual al economiei, critic si sporadic, precum si specificului activitatii noastre cod CAEN 1623 - productie nu avem incasari constante lunare.
In unele luni nu avem deloc, iar in alta luna se incaseaza pentru mai multe luni.

In prezent trebuie sa depunem declaratii lunare, DAR daca pastram in acel moment o rezerva care o dorim pentru salarii aceasta este impozitata cu 16%profit.

La 5000lei, cat ar fi fondul de rezerva salarii pentru 1 luna, impozitul este 800lei. Deci practic ar trebui sa dau afara 1 om in momentul constituirii acestei rezerve.
Daca am dori sa constituim o rezerva pentru 3 luni ar trebui sa-i dau si ne dam afara pe toti, desi noi am avea de lucru in atelier.

Suntem in finalizarea negocierilor pentru un contract extern si dorim sa mai angajam 4-5 muncitori, DAR chiar daca incasam o comanda, in prezent nu avem un fond de rezerva sa putem garanta stabilitatea unui singur salar nici macar pentru 3 luni, ce sa mai vorbim pentru 6 luni.

Aceiasi problema se ridica si pentru constituirea unui fond de rezerva pentru cheltuieli curente lunare.

Practic suntem fortati sa ne cheltuim banii pe materiale si investitii care nu le putem materializa si finaliza din cauza imposibilitatii platii fortei de lucru si cheltuielilor curente din surse proprii.

1. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva salariiin functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora in momentul in care se incaseaza o plata/contract si sa nu fie impozitat fiind considerat profit la declararea rezervei, tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru salarii care sunt cheltuieli necesare si implicite si programate,

2. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat, ce si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva cheltuieli curente curent, apa, taxe, serviciul contabil, etc in functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora si tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru aceste lucruri si automat se constituie in cheltuieli necesare si implicite, sa nu fie dublu impozitat, fiind considerat profit in prealabil.

Pentru a putea sa ne dezvoltam si sa intarim economia nationala, astfel de fonduri de rezerva ar trebui sa fie posibile implicite prin lege, sa fie usor de constuit si utilizat INCLUSIV pentru si de catre societatile private, mici sau mari.

Mai mult orice tara civilizata practica si promoveaza acest tip de fonduri, fiind un mijloc legal si fara costuri pentru a-si proteja propria economie de colaps, chiar de a o debloca si impulsiona pozitiv si a da posibilitatea propriilor intreprinzatori sa existe si sa se dezvolte din propriile resurse, astfel in practica reducand de fapt cheltuielile bugetului, practica muncii ocazionale, fluindizand si stabilizand propriile incasari la buget, etc., etc., etc.

Exemplu:
Data incasare comanda: 10.feb.2012
Termen de livrare: 10.mai.2012
Val. Incasare: 100000lei plata integral in avans

5 angajati x 1000 lei /luna = 5000lei x 3 luni = 15000lei

daca este considerat profit si nu cheltuiala implicitat si necesara ptr 15000lei se va plati un impozit de 2400lei salariul a 2,4 oameni pe 1 luna

Problema reprezinta impozitul de 2400 lei. Cum il evit pentru a putea plati cei 2,4 oameni ?
Ce solutii se pot adopta pentru a-mi preplanifica un buget la momentul incasarii in functie de cheltuielile si costurile previzionate/programate, iar cheltuielile programate pe 3 luni sa nu fie impozitate?

Problema majora se pune pentru cheltuielile cu salariile si cheltuielile curente

Multumesc

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_269089/fond-rezerva-salarii.html#ixzz1libU7bci

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Dar ce se intampla daca clientul plateste totul in avans, iar termenul de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Noiembrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016