Recent a fost aprobata o ordonanta de urgenta prin care se aduc masuri noi in ce priveste o mai buna comunicare electronica intre Ministerul Finantelor, ANAF si contribuabili.
Prin noul document se introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala, etc.) si in forma electronica. Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie.
Astfel, e reglementata transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor, nemaifiind necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice.
Documentul stabileste ca pentru persoanele fizice, noile reglementari creeaza baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministru. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
De asemenea, se precizeaza ca prin ordin comun al ministrului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si al ministrului Finantelor Publice se stabilesc categoriile de acte administrative fiscale care pot fi emise electronic de catre organele fiscale ale autoritatilor administratiei publice locale, iar consiliile locale stabilesc, prin hotarare, daca organele fiscale din cadrul autoritatii administratiei publice locale respective pot emite acte administrative fiscale in varianta electronica precum si instrumentele efective de comunicare care pot fi folosite.