Incepand cu 1.03.2022, inrolarea contribuabililor in Spatiul Privat Virtual (SPV) va fi obligatorie, reaminteste AJFP Constanta intr-un comunicat.
Documentele care vor fi depuse la organul fiscal central in format letric NU vor fi luate in considerare, dupa cum a mai precizat recent institutia.
Cine va fi obligat sa inscrie in SPV pana la 1 martie 2022?
Categoriile de contribuabili/platitori care vor fi obligate sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau oricare alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in sistemul de comunicare electronica (SPV) dezvoltat de Ministerul Finantelor/ANAF sunt:
- persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
- persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent in una dintre formele prevazute de OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a documentelor mai sus amintite si le vor depune in format letric, organul fiscal central nu le va lua in considerare, procedand la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicarii acestora prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.
Inregistrarea in serviciul „Spatiul Privat Virtual“ se face accesand pagina principala A.N.A.F, apoi sectiunea „Servicii Online“ -
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Examen Consultant Fiscal 2024
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
„Inregistrare/Inrolare persoane fizice si juridice in SPV“.
Citeste si: Operatorii economici care aleg facturarea electronica trebuie sa aiba cont in SPV
ANAF a prezentat si cateva dintre avantajele utilizarii serviciului Spatiul Privat Virtual (SPV):
- disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7, acces facil si gratuit;
- posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale;
- posibilitatea depunerii declaratiilor fiscale;
- posibilitatea de a solicita/primi diferite documente (adeverinta de venit, certificat de atestare fiscala, certificat de cazier fiscal, duplicate declaratii depuse, duplicate recipise etc.);
- posibilitatea de a primi informatii cu privire la obligatiile fiscale;
- plata obligatiilor fiscale;
- informatii cu privire la contributiile sociale;
- posibilitatea de programare online a contribuabililor;
- posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin Formularul de contact inclus in SPV;
- acces gratuit la noutati legislative.
Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 11 din 30 august 2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale.