Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

PROCEDURA din 22 august 2006 privind stabilirea din oficiu a impozitului pe venit la persoanele fizice

1.Organul fiscal competent are dreptul de a stabili din oficiu impozitul pe venitul net anual impozabil, pe fiecare sursa si categorie de venit, īn situatia īn care contribuabilul nu depune declaratia de venit la termenul prevazut de lege. Stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale nu se poate face īnainte de īmplinirea unui termen de 15 zile de la īnstiintarea contribuabilului privind depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale.

Organul fiscal competent este:

a)organul fiscal īn a carui raza teritoriala contribuabilul īsi are domiciliul fiscal, pentru persoanele fizice cu domiciliul fiscal īn Romānia;

b)organul fiscal īn a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru persoanele fizice fara domiciliul fiscal īn Romānia.

2.Impunerea din oficiu a obligatiilor fiscale se face prin estimarea bazei de impunere. Estimarea consta īn identificarea acelor elemente care sunt cele mai apropiate situatiei de fapt fiscale, urmarindu-se stabilirea unei baze de impunere estimata cāt mai apropiata de cea reala.

La estimarea bazei de impunere se vor avea īn vedere toate documentele si informatiile relevante pentru impunere aflate la dispozitia organului fiscal, primite de la alte organe fiscale, de la platitorii de venit sau direct de la contribuabili, precum si din alte surse, cum ar fi:

a)documente existente la dosarul fiscal al contribuabilului, referitoare la perioade de raportare privind anul īn curs sau anii anteriori, dupa caz:

a.1) declaratii fiscale:

a.1.1) declaratii estimative;

a.1.2) declaratii speciale sau declaratii de venit global din anii precedenti;

a.1.3) contracte de īnchiriere/subīnchiriere/arendare;

a.1.4) declaratii informative depuse de platitorii de venituri;

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

a.1.5) declaratii privind venitul estimat pentru asociatiile fara personalitate juridica;

a.1.6) declaratii anuale de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica;

a.1.7) declaratie privind veniturile din strainatate;

a.2) rapoarte de inspectie fiscala;

b)informatii despre contribuabilii cu activitati si conditii de desfasurare a activitatii similare.

3.Stabilirea veniturilor/cāstigurilor nete se face pe baza datelor din documentele mentionate la pct. 2, identificāndu-se rezultatul cel mai apropiat situatiei de fapt fiscale. Baza de impozitare va fi ajustata īn functie de rata inflatiei comunicata de Institutul National de Statistica pentru perioada dintre data de 31 decembrie a anului la care se refera datele detinute si data de 31 decembrie a anului fiscal īn care se face impunerea din oficiu.

3.1.Venitul net din activitati independente

Īn cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente determinate īn sistem real, venitul net se determina pe baza datelor din documentele mentionate la pct. 2.

Pentru contribuabilii care au realizat venituri din activitati independente pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa, cu exceptia veniturilor din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala, venitul net reprezinta venitul baza de calcul din declaratiile informative depuse de platitorii de venit care au obligatia retinerii impozitului la sursa.

Pentru contribuabilii care au obtinut venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala, venitul net se calculeaza prin deducerea din venitul brut a unei cote de cheltuieli forfetare prevazute de legislatia specifica, pentru anul fiscal pentru care se face impunerea din oficiu. Venitul brut reprezinta venitul baza de calcul determinat pe baza declaratiilor informative depuse de platitorii de venit.

Pentru contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza normelor de venit, cuprinse īn nomenclatorul activitatilor independente, venitul net se determina pe baza normei de venit aprobate pentru anul fiscal de impunere, corespunzator activitatii desfasurate, indiferent de optiunea contribuabililor referitoare la modalitatea de stabilire a venitului net.

3.2.Venitul net din cedarea folosintei bunurilor

Venitul brut se stabileste pe baza chiriei sau arendei prevazute īn contract. Īn cazul īn care īn evidenta organului fiscal exista mai multe contracte de īnchiriere, stabilirea venitului brut se face pe fiecare sursa de venit (contract de īnchiriere).

Cheltuielile deductibile se calculeaza prin aplicarea la venitul brut a unei cote forfetare de cheltuieli prevazute de legislatia specifica, pentru anul fiscal pentru care se face impunerea din oficiu.

3.3.Venitul net din activitati agricole

Īn cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati agricole determinate īn sistem real, venitul net se determina pe baza datelor din documentele mentionate la pct. 2.

Pentru contribuabilii care desfasoara activitati agricole pe baza normelor de venit, venitul net se determina pe baza normei de venit aprobate pentru anul de impunere, corespunzator activitatii desfasurate.

3.4.Cāstigul anual din transferul titlurilor de valoare

Pentru tranzactiile de titluri de valoare pentru care platitorul de venit are obligatia retinerii impozitului la sursa, organul fiscal stabileste din oficiu impozitul pe cāstigul anual la nivelul platilor anticipate retinute de catre platitorii de venit īn cursul anului pentru care se face impunerea din oficiu, pe baza datelor din declaratiile informative depuse de platitorii de venit.

Pentru tranzactiile de titluri de valoare pentru care platitorul de venit nu are obligatia retinerii impozitului la sursa, organul fiscal stabileste din oficiu impozitul pe cāstigul anual pe īntregul portofoliu de titluri tranzactionate de contribuabili īn anul fiscal de impunere, pe baza datelor din declaratiile informative depuse de platitorii de venit.

4.Pe bāza constatarilor facute, organul fiscal stabileste, conform legii, venitul net anual impozabil sau cāstigul anual, dupa caz.

Venitul/cāstigul obtinut din strainatate de persoanele fizice romāne cu domiciliul īn Romānia se stabileste pe fiecare sursa si categorie de venit.

Īn situatia īn care nu exista informatii la dispozitia organului fiscal, contribuabilul īn cauza va fi supus de īndata unei inspectii fiscale.

5.Rezultatul constatarilor efectuate īn scopul estimarii bazei de impunere se va consemna īntr-un referat privind estimarea bazei de impunere.

Referatul privind estimarea bazei de impunere cuprinde īn mod obligatoriu elementele avute īn vedere la stabilirea venitului/cāstigului anual pe fiecare sursa de venit, precum si modul de calcul al acestuia si va fi aprobat de catre conducatorul unitatii fiscale.

6.Pe baza datelor din referatul privind estimarea bazei de impunere, organul fiscal competent calculeaza impozitul pe venitul net anual impozabil sau cāstigul net, dupa caz, si emite o decizie de impunere din oficiu pentru fiecare sursa de venit.

Calculul impozitului datorat se face de organul fiscal prin aplicarea cotelor de impunere prevazute de legislatia īn vigoare pentru anul fiscal pentru care se face impunerea din oficiu. Īn situatia īn care impozitul rezultat este mai mic decāt platile anticipate, impozitul se stabileste din oficiu la nivelul acestora.

7.Modelul si continutul formularului "Decizie de impunere din oficiu", cod 14.13.02.13/0, sunt prevazute īn anexa nr. II la ordin.

Decizia de impunere din oficiu se emite de organul fiscal competent īn doua exemplare, din care:

- un exemplar se pastreaza la dosarul contribuabilului;

- un exemplar se comunica contribuabilului.

8.Referatul privind estimarea bazei de impunere īmpreuna cu un exemplar al deciziei de impunere din oficiu se arhiveaza la organul fiscal competent.

9.Impozitul stabilit din oficiu de organul fiscal competent se corecteaza dupa cum urmeaza:

a)prin depunerea efectiva de catre contribuabil a declaratiei de venit, conform legii. Īn situatia īn care dupa depunerea de catre contribuabil a declaratiei de venit rezulta diferente fata de impozitul pe venit stabilit prin decizia de impunere din oficiu, īn evidenta fiscala se vor lua īn considerare numai diferentele īn plus sau minus, iar pentru calculul majorarilor de īntārziere se va aplica procedura similara cu procedura de calcul a majorarilor de īntārziere īn cazul depunerii declaratiei rectificative;

b)prin efectuarea unei inspectii fiscale privind impozitul care a fost stabilit din oficiu.

10.Procedura prevazuta la pct. 1-9 se aplica pentru veniturile realizate īncepānd cu data de 1 ianuarie 2005.

11.Īn vederea stabilirii din oficiu a impozitului pe venitul anual global pentru veniturile realizate pāna la data de 31 decembrie 2004 se utilizeaza modelul formularului "Decizie de impunere din oficiu", cod 14.13.02.13/s, prevazut īn anexa nr. II la ordin.

12.Decizia de impunere din oficiu se comunica conform prevederilor art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Publicat īn Monitorul Oficial cu numarul 758 din data de 6 septembrie 2006

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 12 Septembrie 2006


Votati articolul "PROCEDURA din 22 august 2006 privind stabilirea din oficiu a impozitului pe venit la persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca un salariat este gestionar sau nu ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte frumos sa ma ajutati sa deslusesc urmatoarele probleme:
- daca un salariat este gestionar sau nu ? .... in cazul de fata

Un gestionar trebuie sa primeasca bunurile in gestiune
doar in baza unui Proces-verbal de primire
de la comisia de inventariere,
cu ocazia efectuarii unei Inventarieri ?

La Inventarierea anuala,
salariatul a semnat in dreptul gestionarului
Listele de inventar
pentru bunurile institutiei.

1. - Acest lucru poate constitui dovada certa ca
salariatul este gestionarul acelor bunuri ?
ca isi asuma calitatea de gestionar,
fara sa fie numit de directorul unitatii printr-un act oficial ?

2.- un salariat trebuie sa fie in mod special numit ca gestionar
de catre directorul unitatii, printr-un act oficial ?
Ce acte ? ( Decizie, ...? )

3. - Se considera ca un salariat a primit o gestiune
asupra unor bunuri si in baza unei prevederi din Fisa postului,
potrivit careia se spune ca:
- salariatul "participa anual la verificarea faptica a bunurilor unitatii,
in calitate de gestionar al bunurilor " ?

4. - Totusi, nu ar fi trebuit sa existe o Lista cu bunurile
primite in gestiune, un document de primire al acestora,
o data de la care a devenit gestionar,
inafara Listei de inventariere anuala pe care a semnat ca gestionar ?

Raspuns: Mii si mii de multumiri pentru ajutor ! O zi frumoasa va doresc !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Septembrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decizie CJUE cu impact MARE: penalitatile comerciale din contracte pot fi supuse TVA

    • Firmele care inchiriaza proprietati sau prestatorii de servicii pe baza de abonament, asa cum sunt  telecomunicatiile (telefonie, internet, televiziune), utilitatile publice, publicatiile electronice si altele, vor fi afectate de o decizie recenta pe care a luat-o CJUE (Curtea de Justitie a Uniunii Europene). S-ar putea ca sumele pe care le incaseaza aceste categorii de companii pentru incetarea contractelor de catre clienti sau din motive imputabile acestora inainte de expirarea...» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind ProtecÅ£ia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • Proiect: Depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat la rubrica “Transparenta decizionala”, pentru consultare publica, un proiect de ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si pentru reglementarea unor aspecte contabile.   &n...» citeste mai departe aici

  • ANAT: Vouchere de vacanta in valoare de 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie

    • Valoarea voucherelor de vacanta a crescut la 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie, o suma de 8,4 ori mai mare fata de cea de anul trecut. In primele 10 luni ale anului au fost emise 23,2 milioane de vouchere de vacanta pe hartie si suport electronic, potrivit unui comunicat al ANAT, asociatia patronala a agentiilor de turism din Romania. Potrivit estimarilor ANAT, potentialul pietei ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X