Proiect de ORDIN pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr.2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete - publicat in data de 31.07.2015.
Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr.2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete
Avand in vedere prevederile art.2 alin.(2) din Legea nr.142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si ale art. 2 din Hotararea Guvernului nr.23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 5^2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
" ART.5^2
(1) Modelul autorizatiei de functionare emise unitatilor emitente de tichete de masa, de tichete-cadou si de tichete de cresa precum si de vouchere de vacanta este prevazut in anexa nr. 13.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
(2) Autorizatia de functionare va contine urmatoarele elemente:
a) codul autorizatiei;
b) elementele de identificare ale unitatii emitente;
c) natura activitatii;
d) locatia in care se va desfasura activitatea pentru unitatile emitente pe suport hartie, respectiv sediul social declarat de catre unitatile emitente pe suport electronic pentru scopul controlului efectuat de autoritatile competente;
e) perioada de valabilitate.
(3) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific va aloca fiecarei autorizatii de functionare un cod de autorizare, tinand un registru special in acest sens, si va avea urmatoarea configuratie:
RO 123 XX 00000, unde:
- RO reprezinta codul ISO al tarii;
- 123 reprezinta o secventa de 3 caractere pentru identificarea unitatii emitente;
- XX - secventa ce reprezinta tipul activitatii autorizate, respectiv: TH - tichete de masa pe suport hartie, TE-tichete de masa pe suport electronic; CC - tichete cadou si tichete de cresa; VH - vouchere de vacanta pe suport hartie, VE - vouchere de vacanta pe suport electronic;
- 00000 reprezinta o secventa de 5 caractere pentru identificarea numarului de autorizatii alocate unei unitati emitente."
2. Dupa articolul 5^3, se introduce un nou articol, art.5^4, cu urmatorul cuprins:
" Art.5^4
in vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute la pct. 8 al Anexei nr.8, respectiv pct. 5 al Anexei nr.10 si 12, certificatul de atestare fiscala al operatorului economic, din care sa rezulte ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante existente in evidentele fiscale, se solicita organului fiscal competent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific. Solicitarea eliberarii certificatului de atestare fiscala, precum si transmiterea acestuia se poate efectua si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscala aprobata prin Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator in functie de tipul de activitate pentru care se solicita autorizatie, respectiv emiterea de tichete de masa, tichete -cadou sau tichete de cresa, precum si de vouchere de vacanta."