email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi propuneri privind organizarea, functionarea si controlul vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic

Proiect de ORDIN pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr.2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete - publicat in data de 31.07.2015.


Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr.2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete

    Avand in vedere prevederile art.2 alin.(2) din Legea nr.142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si ale art. 2 din  Hotararea Guvernului nr.23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa,
      in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
    ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:

    ART. I
    Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    
     1. Articolul 5^2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    " ART.5^2
    (1) Modelul autorizatiei de functionare emise unitatilor emitente de tichete de masa, de tichete-cadou si de tichete de cresa precum si de vouchere de vacanta este prevazut in anexa nr. 13.


        (2) Autorizatia de functionare va contine urmatoarele elemente:
        a) codul autorizatiei;
        b) elementele de identificare ale unitatii emitente;
        c) natura activitatii;
        d) locatia in care se va desfasura activitatea pentru unitatile emitente pe suport hartie, respectiv sediul social declarat de catre unitatile emitente pe suport electronic pentru scopul controlului efectuat de autoritatile competente;
        e) perioada de valabilitate.
        (3) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific va aloca fiecarei autorizatii de functionare un cod de autorizare, tinand un registru special in acest sens, si va avea urmatoarea configuratie:
        RO 123 XX 00000, unde:
        - RO reprezinta codul ISO al tarii;
        - 123 reprezinta o secventa de 3 caractere pentru identificarea unitatii emitente;
        - XX - secventa ce reprezinta tipul activitatii autorizate, respectiv: TH - tichete de masa pe suport hartie, TE-tichete de masa pe suport electronic; CC - tichete cadou si tichete de cresa; VH - vouchere de vacanta pe suport hartie, VE - vouchere de vacanta pe suport electronic;
         - 00000 reprezinta o secventa de 5 caractere pentru identificarea numarului de autorizatii alocate unei unitati emitente."

2. Dupa articolul 5^3, se introduce un nou articol, art.5^4, cu urmatorul cuprins:
    " Art.5^4
    in vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute la pct. 8 al Anexei nr.8, respectiv pct. 5 al Anexei nr.10 si 12, certificatul de atestare fiscala al operatorului economic, din care sa rezulte ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante existente in evidentele fiscale, se solicita organului fiscal competent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de catre  directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific. Solicitarea eliberarii certificatului de atestare fiscala, precum si transmiterea acestuia se poate efectua si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscala aprobata prin Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator in functie de tipul de activitate pentru care se solicita autorizatie, respectiv emiterea de tichete de masa, tichete -cadou sau tichete de cresa, precum si de vouchere de vacanta."

Cititi aici proiectul integral.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 31 Iulie 2015


Votati articolul "Noi propuneri privind organizarea, functionarea si controlul vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 31 Iulie 2015 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X