Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Mijloace fixe care nu au fost reevaluate

Intrebare:

Regia autonoma de Gospodarile Comunala este regie autonoma in subordinea Consiliului Local ce are incredintat in administrare patrimoniul public al acestuia. Patrimoniul public este inregistrat in activul in bilantul regiei.

RAGCL a procedat la reevaluarea imobilizarilor corporale aflate in patrimoniul (public si privat) sau la data de 31.12.2002, in conformitate cu H.G. nr. 403/2000. Ordonanta nr. 81/2003 privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice, prevede la art. 2 urmatoarele:

“Institutiile publice, indiferent de sursa de finantare a cheltuielilor si de subordonare, vor inventaria si vor reevalua activele fixe corporale si activele fixe corporale in curs, aflate in patrimoniul lor la data de 30 septembrie 2003”.

Prin H.G. nr. 1553/18.12.2003 privind reevaluarea imobilizarilor corporale si stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe, stabileste la art. 1 ca “societatile comerciale, indifferent de forma de proprietate, regiile autonome.. pot proceda la reevaluarea imobilizarilor corporale aflate in patrimonial lor la data de 31.12.2003, astfel, incat rezultatul reevaluarii sa fie cuprins in situatiile financiare ale anului 2003”. In normele metodologice la H.G. nr. 1553/2003, la art. 2 alin.2 lit.c) se prevede urmatoarele:

“Nu sunt supuse reevaluarii:

c) imobilizarile corporale apartinand patrimoniului public, inscrise in activul bilantul la agentii economici prevazuti la art. 1 din hotarare.”

RAGCL nu a realizat o alta reevaluare atat timp cat H.G. nr. 1553/2003 stabileste ca optional posibilitatea reevaluarii imobilizarilor corporale. Aceasta sarcina o avea Consiliul Local conform O.G. nr. 81/2003 si a normelor metodologice aferente. Pentru impozitul pe cladiri datorat de persoanele juridice care nu au efectuat reevaluarea in ultimii trei ani anteriori anului fiscal de referinta, conform Codului fiscal, cota de impozit o stabileste Consiliul Local si poate fi cuprinsa intre 5-10%. Prin prima reevaluare se intelege reevaluarea cea mai apropiata de anul fiscal 2002. In anul 2006 cand a fost transmisa declaratia de impunere pentru impozitul pe cladiri aferent acestui an, regia a fost impusa cu cota de 11%.

Consideram ca s-a procedat gresit, pe de o parte ca sarcina reevaluarii o avea Consiliul Local, regia are realizata o reevaluare la sfarsitul anului 2002, nu exista nici un act normativ care sa oblige regiile autonome sa efectueze reevaluarea imobilizarilor, iar pe de alta parte cotele de impozit sunt peste cele stabilite in Codul fiscal (intre 5 si 10%).

Fata de cele aratate mai sus, va rugam sa va exprimati punctul dumneavoastra de vedere fata de cota de 11%, avand in vedere ca ultima reevaluare inregistrata in evidentele regiei este cea din anul 2002.

Raspuns (dat in 16.05.2006):

In conditiile in care mijloacele fixe respective nu au fost reevaluate in ultimii trei ani anteriori anului 2006, in ceea ce priveste impozitul pe cladiri, intrati sub incidenta art. 253 alin.(6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca impozitul pe cladiri va fi stabilit de consiliul local in cotele cuprinse intre 5% si 10%.

Totodata, potrivit art. 287 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliile judetene, dupa caz, pot modifica anual impozitele si taxele locale, peste nivelul impozitelor si taxelor locale prevazute de Titlul IX din Codul fiscal.

In aceste conditii, coroborand cele doua prevederi, se poate ajunge in situatia in care cota de impozit sa depaseasca limitele prevazute la art. 253 alin.(6) din Codul fiscal, deci se poate ajunge in situatia in care pentru mijlocele fixe respective sa platiti un impozit pe cladiri de 11%.

De exemplu, aveti o cladire in valoare de 100.000 lei. Pentru aceasta cladire, deoarece nu a fost reevaluata, veti plati un impozit pe cladiri prin aplicarea cotelor majorate, cuprinse intre 5% si 10%, adica sa presupunem ca se aplica cota de 10%.

100.000 x 10% = 10.000

deci rezulta un impozit pe cladiri de 10000 lei.

Intrucat consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliile judetene, dupa caz, au posibilitatea prevazuta de lege de a modifica anual impozitele si taxele locale, peste nivelul impozitelor si taxelor locale prevazute de Titlul IX din Codul fiscal, in cazul prezentat peste impozitul de 10.000 lei, implicit are loc o crestere a cotei de impunere, in functie de suma cu cat s-a majorat impozitul.

 

 

 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 26 Octombrie 2006


Votati articolul "Mijloace fixe care nu au fost reevaluate":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 26 Octombrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X