email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionarea si revanzarea unui teren

Intrebare:

In octombrie 2003 s-a achizitionat un teren cu suma de 400 mil. lei. In noiembrie 2004 s-a vandut terenul unei firme afiliate cu suma de 50 mil. lei. Diferenta de 350 mil. lei este deductibila fiscal? Legea nr. 571/2003 art. 24 alin. (15) precizeaza Castigurile sau pierderile din vanzare se stabilesc pe baza valorii fiscale de intrare, art. 21 Cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sunt considerate cheltuieli deductibile iar Ordinul nr. 576/2004, pct. 3 Cheltuielile efectuate cu cedarea terenurilor sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri. Daca nu sunt considerate deductibile, care este baza legala?

Raspuns: (dat in aprilie 2005)

Imobilizarile corporale cuprind terenuri, constructii, instalatii tehnice si masini, alte instalatii, utilaje si mobilier, avansuri si imobilizari in curs de executie.

Contabilitatea terenurilor se tine pe doua categorii: terenuri si amenajari de terenuri.

In contabilitatea analitica, terenurile se evidentiaza pe grupe de terenuri. Terenurile nu sunt supuse operatiunii de amortizare, nici contabil si nici fiscal. Valoarea fiscala recunoscuta potrivit dispozitiilor Codului fiscal, este valoarea contabila evidentiata in sold la data de 31 decembrie 2003, reevaluata potrivit dispozitiilor legale in materie. Prin Decizia nr. 2 din 7 aprilie 2004, aprobata prin Omfp nr. 576/2004, se prevede ca sunt deductibile cheltuielile inregistrate ca urmare a cedarii unui teren.

Modificarile ulterioare aduse art. 24 ale Titlului II din Codul fiscal, aplicabile incepand cu anul 2005, recunosc de asemenea cheltuielile rezultate ca urmare a valorificarii unui teren sub pretul de achizitie, in situatia in care aceasta operatiune are loc prin unitati specializate. Unitatile specializate sunt definite ca fiind persoanele juridice care au ca obiect de activitate intermedierea proprietatilor imobiliare si a altor mijloace fixe, departamentele specializate organizate de societatile comerciale sau servicii, birouri care au activitati similare.

In afara acestor prevederi, operatiunea privind vanzarea unui teren sub costul de achizitie intre persoane afiliate intra si sub prevederea art. 11 al Titlului I din Codul fiscal. Acesta prevede ca in cadrul unei tranzactii intre persoanele afiliate, autoritatile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii pentru a reflecta pretul de piata al bunurilor. De asemenea, se prevede si faptul ca la stabilirea unei sume, a unui impozit sau a unei taxe, autoritatile fiscale pot reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al acesteia.

La aceasta baza legala se adauga si dispozitiile art. 65 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, privind estimarea bazei de impunere. La alin. (2) al acestui articol actul normativ dispune ca atunci cand organele fiscale trebuie sa determine in mod corect marimea bazei de impunere (in cazul prezentat sa se recunoasca ca o cheltuiala deductibila diferenta neacoperita prin pret a valorii terenului), acestea vor avea in vedere pretul de piata al bunului.

In cazul prezentat de d-voastra, diferenta de valoare rezultata la valorificarea terenului poate sa nu fie recunoscuta daca se stabileste ca operatiunea a avut ca parteneri doua firme afiliate, asa cum sunt ele definite la pct. 21, art. 7 din Titlul I.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>


Data aparitiei: 16 Februarie 2006

Votati articolul "Achizitionarea si revanzarea unui teren":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X