email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia de inregistrare a punctului de lucru la Administratia financiara

Intrebare:

O societate care si-a deschis un punct de lucru este obligata sa depuna declaratia de inregistrare a punctului de lucru la Administratia financiara? Societatea are 5 salariati angajati in localitatea unde functioneaza sediul social iar impozitul pe veniturile salariale se vireaza la trezoreria de la acest sediu social.

Raspuns: (dat in iunie 2005)

Din analiza problemei prezentate rezulta doua situatii:

  • punctul de lucru are minim 5 angajati
  • punctul de lucru are mai putin de 5 angajati

Potrivit dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, societatile care au organizate puncte de lucru stabile, la care au minim 5 angajati sunt obligate sa solicite inregistrarea fiscala a acestora. Inregistrarea punctului de lucru ca platitor de impozit pe veniturile din salarii se face la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.

Pentru punctele de lucru stabile, nou - infiintate, solicitarea se face in termen de 15 zile de la data infiintarii.

Inregistrarea se face prin depunerea unei declaratii de inregistrare fiscala. Declaratia este insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a societatii de care apartine sediul secundar(punctul de lucru) si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului.

Declaratia de inregistrare fiscala se intocmeste prin completarea unui formular pus la dispozitie gratuit de organul fiscal si va fi insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.

Declaratia de inregistrare fiscala va cuprinde: datele de identificare a societatii, categoriile de obligatii de plata datorate potrivit Codului fiscal, datele privind sediul secundar (punctul de lucru), datele de identificare a imputernicitului, datele privind situatia juridica a societatii, precum si alte informatii necesare administrarii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat.

Prin urmare, punctele de lucru care au minim 5 angajati se inregistreaza fiscal ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru si, de asemenea, au obligatia sa tina si sa conduca evidenta contabila corespunzatoare pentru determinarea impozitelor si a altor sume datorate bugetului de stat.

Modelul formularului (010), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/1 “Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asociatii familiale si asocieri fara personalitate juridica” precum si modul de completare al acestuia este prezentat in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 300/2004, cu modificarile ulterioare.

Acest formular se completeaza la infiintarea societatii si ori de cate ori au loc modificari de natura fiscala.

Pentru cazul infiintarii unui punct de lucru care are obligatii de plata se completeaza formularul "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare (060)", cod M.F.P. 14.13.01.99/c, prevazut in anexa nr. 2 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1600/2004.

Pe baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal elibereaza certificatul de inregistrare fiscala, in termen de 15 zile de la data depunerii declaratiei. In certificatul de inregistrare fiscala se inscrie codul de identificare fiscala atribuit punctului de lucru.

In cazul in care punctul de lucru are mai putin de 5 angajati, societatea este obligata sa-l declare prin depunerea declaratiei privind sediile secundare, fara a i se atribui cod de identificare fiscala. Modelul si continutul formularului "Declaratie privind sediile secundare", cod M.F.P. 14.13.01.99/b, este prevazut in anexa nr. 1 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1329/2004.

Declaratia se completeaza numai pentru sediile secundare care, potrivit legii, nu au obligatii de plata la bugetul de stat.

In situatia in care punctul de lucru are mai putin de 5 angajati, platitor de impozit pe veniturile din salarii este societatea care a infiintat punctul de lucru.

Regula generala este prevazuta in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003(art. 26) privind Codul de procedura fiscala, republicata, astfel:

“In cazul societatilor care au sediul in Romania si care au sedii secundare(puncte de lucru), platitoare de obligatii fiscale este societatea. Exceptie fac sediile secundare(punctele de lucru) care au mai mult de 5 angajati, si care sunt obligate sa calculeze si sa plateasca impozitul pe venitul din salarii.

In cazul prezentat de d-voastra rezulta ca societatea are 5 angajati si a infiintat un punct de lucru. Nu specificati daca angajatii societatii vor merge la punctul de lucru. Indiferent de situatie, punctul de lucru trebuie inregistrat. Daca punctul de lucru nu are angajati, platitoare de impozite este societatea.

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 17 Februarie 2006

Votati articolul "Declaratia de inregistrare a punctului de lucru la Administratia financiara":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X