email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

documente anafcontrol horecacontrol inopinatlista documente anaf

Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare".

1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor

- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi: chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;

- documente din care rezulta incasarile prin POS.


Principalele obligatii legale a caror respectare este verificata in contextul controlului operativ si inopinat

Obligatia contribuabilului: dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal, cu exceptiile prevazute de lege


Sanctiunea pentru nerespectarea obligatiei: Amenda de 12.500 lei, suspendare si sigilare pana la dotare.

Obligatia contribuabilului: Utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal si justificarea cu documente a vanzarilor si sumelor de bani existente in unitatea de vanzare.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Avertisment sau amenda de pana la 27.500 lei, in functie de gravitatea faptei si suspendarea activitatii unitatii incepand de la a doua abatere majora constatata la aceeasi unitate.

Obligatia contribuabilului: Afisarea la loc vizbil a anuntului de atentionare a clientilor, reglementat de legislatia in domeniul aparatelor de marcat electronice fiscale.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 3.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Respectarea interdictiei de a inmana alte documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, cu exceptia bonurilor fiscale si chitantelor.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 9.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Justificarea sumelor de bani din unitatea de prestare a serviciilor prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, in registrul special si/sau in chitante.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: AMenda 3.000 lei si confiscarea sumelor nejustificate.

Precizare ANAF: In functie de complexitatea aspectelor descoperite in timpul controlului, inspectorii antifrauda pot extinde verificarile.

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente anafcontrol horecacontrol inopinatlista documente anaf


Data aparitiei: 21 Decembrie 2016
Ultima actualizare: 22 Decembrie 2016

Votati articolul "Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X