email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitii de servicii intracomunitare. Cand apare obligatia de inscriere in ROI?

achizitii servicii intracomunitareservicii bookingcodul fiscalimportinregistrari contabile

In analiza de mai jos, avem o societate neplatitoare de TVA care ofera servicii de cazare rezervate prin booking. Firma de booking emite facturi pentru comisionul de intermediere. Stabilim daca aceste tranzactii reprezinta achizitii de servicii intracomunitare (firma de booking nefiind din Romania si facand parte din UE) pentru care firma are obligatia inscrierii in ROI respectiv necesitatea de a avea un cod special TVA pentru tranzactii UE.

Da, comisionul achitat firmei de booking in UE reprezinta, o achizitie de servicii intracomunitara, pentru care societatea neinregistrata in scop normal de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, trebuie sa se inregistreze in scop special de TVA, conform art. 317 din Codul fiscal si in Registrul operatorilor intracomunitari conform art. 329 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, inainte de achzitia serviciilor de la partenerul din UE.
 
Daca factura de la furnizorul intracomunitar este primita in anul 2017, societatea nu mai are obligatia inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari, intrucat aceasta masura a fost eliminata din Codul fiscal incepand de la 01.01.2017, prin OUG 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal.
 
Intrucat societatea  nu este inregistrat in scop normal de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, pentru achizitia de servicii din UE , are urmatarele obligatii fiscale:
1) sa taxeze serviciul primit in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre de la furnizorul intracomunitar asupra sumei in valuta inscrisa de catre prestator in factura emisa;
 
2) sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 20% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
 


3 )sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii bunului. Acest document de evidenta fiscala trebuie intocmit de catre beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA;
 
4) sa raporteze fiscal operatiunea utilizand codul de inregistrare special de TVA, prin formularul cod 390 VIES denumit "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"Raportarea serviciului achizitionat se efectueaza cu simbolul S care reprezinta"achizitii intracomunitare de  servicii". Pentru achizitii de servicii, exigibilitatea de taxa intervine la data emiterii facturii de catre furnizorul  din UE. Raportarea prin formularul cod 390 VIES se va face pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
 
5) sa raporteze serviciul achizitionat prin decontul de TVA cod 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata". Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE. Tot pana la acest termen se va face si plata TVA  la bugetul de stat.Codul de TVA utilizat, in acest caz, tot codul de inregistrare in scop special de TVA conform art. 317 din Codul fiscal.
 
Desigur, declaratiile 301 si 390 se intocmesc numai in lunile in care aveti achizitii de bunuri/servicii din UE sau din afara UE.
Inregistrari contabile achzitii servicii din UE:
628 = 401  (valoarea facturii)
635 = 446 (suma TVA)
446= 5121 (plata TVA)
Cota TVA in anul 2016 a fost 20%, iar incepand cu data de 01.01.2017 este 19%.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitii servicii intracomunitareservicii bookingcodul fiscalimportinregistrari contabile


Data aparitiei: 09 Ianuarie 2017

Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare. Cand apare obligatia de inscriere in ROI?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X