Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | TVA

Noi precizari privind modul de anulare a codului de TVA

Ultima actualizare: 07 Februarie 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
adrian bentaformular 088anafanulare inregistrare tvarisc fiscal

Referitor la declaratia domnului Adrian Benta, consultant fiscal, cu privire la modul de anulare a codului de TVA, ANAF face urmatoarele precizari:

Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice.

Inainte de luarea deciziei de respingere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA a inregistrarii in scopuri de TVA sau a anularii acesteia, organul fiscal ii asigura persoanei impozabile analizate, posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere cu privire la decizia ce va fi adoptata, potrivit prevederilor Codului de Procedura Fiscala.

In conformitate cu prevederile art. 316, alin (11), lit. h), in cadrul procedurii actuale referitoare la evaluarea intentiei si a capacitatii persoanei impozabile de a desfasura activitati economice in sfera de aplicare a TVA, aprobata prin OPANAF nr. 605/2017, sunt analizate informatiile si datele existente in bazele de date ale ANAF, precum si cele la care institutia are acces in baza protocoalelor de schimburi de informatii, incheiate cu alte institutii.

"Din 01.02.2017 ii spunem "La revedere lui 088" - insa monitorizarea continua. In urma discutiilor de joi de la sediu ANAF dupa ce institutia a analizat punctele de vedere a celor implicati si s-a facut si un rezumat. Pentru societatile ce depasesc plafonul de 220,000 lei inregistarea se va face imediat , in baza formularului 010. Nu se solicita documente suplimentare,l insa se va face o analiza suplimentara cu datele deja detinute de ANAF si decizia se ia in functie de riscul fiscal. Pentru risc mic se acorda inregistrarea imediat. Pentru risc fiscal mediu si risc fiscal ridicat se va notifica contribuabilul si acesta isi va expune punctul de vedere", a scris consultantul fiscal Adrian Benta pe pagina sa de facebook, potrivit

HotNews.ro.

ANAF a reamintit ca procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X