OUG nr. 29/2020 si OUG nr. 30/2020 sunt cele mai importante acte normative pentru mediul de afaceri in aceasta perioada delicata. Acestea reglementeaza solutiile Guvernului pentru sprijinul companiilor, in contextul grav creat de coronavirus: subventionarea somajului tehnic, amanarea termenelor de plata pentru diferite impozite, eliminarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru anumite obligatii fiscale scadente, suspendarea sau neinceperea masurilor de executare silita prin popriri, amanarea la plata pentru chirii si servicii de utilitati, acordarea de credite avantajoase etc.
Din pacate, noul pachet de masuri prezinta multe neclaritati si da nastere la interpretari diverse, ceea ce poate fi extrem de periculos. Contabilii si administratorii de firma trebuie sa fie mai vigilenti ca oricand in activitatea lor. Dupa incheierea perioadei de urgenta, ANAF poate face verificari amanuntite prin situatiile financiare, declaratii fiscale, rapoartele contabile si alte documente. Este suficient sa descopere o greseala care ar putea arata ca de fapt firma nu avea dreptul sa beneficieze de facilitatile oferite in contextul crizei provocate de coronavirus, pentru a aparea obligatia de a inapoia banii primiti de la bugetul statului. Mai mult de atat, ar putea sa intre in calcul si penalitati dure, dar si sanctiuni de natura penala. Pot sa apara tot felul de situatii in care se poate gresi cu usurinta, cum ar fi intocmirea eronata a documentatiei privind somajul tehnic.
Cum iti poti salva afacerea in acest context: solutii oferite de consultantul Adrian Benta
Te invitam sa participi in data de 3 aprilie, ora 15:00, la “Webinarul fiscal-contabil in contextul COVID-19”, in cadrul caruia vei beneficia de solutii optime pentru afacerea ta. Expertul fiscal Adrian Benta iti va arata cum trebuie interpretata si aplicata legislatia sensibila din aceasta perioada de criza.
Tot ce trebuie sa faci pentru a participa la webinar este sa te instalezi comod in fata calculatorului sau a laptop-ului, apoi sa accesezi www.webinar.rs.ro, te contectezi cu username si parola (le vei primi cu promptitudine pe e-mail, imediat dupa achitarea taxei de participare). Timp de 1 ora si 30 de minute, vei afla ce ai de facut pentru a scapa de stresul acestei perioade. Si foarte important: odata ce te-ai inscris pentru a participa la acest webinar, il poti urmari inregistrat, ori de cate ori doresti, pana la data de 30 aprilie!
Iata care este tematica webinarului:
1. Pricipalele prevederi ale OUG nr. 29/2020. Masuri economice si fiscal-bugetare
2. OUG 30/2020. Somajul tehnic din perspectiva impozitarii si a deducerilor personale. Faptul generator
3. Ordonantele militare. Efectul lor asupra unor categorii de operatori economici
4. Scadenta impozitelor. Penalitati de intarziere
5. Noul termen de depunere a declaratiei privind beneficiarii reali, conform OUG nr. 29/2020
La webinar vor fi expuse, explicate si comentate in amanunt situatii la care, cu siguranta, nu te-ai gandit sau nu ai avut timp sa te gandesti in aceste zile tensionate. Este vorba despre situatii cand poti lua usor decizii gresite daca nu ai parte de explicatiile unui specialist in domeniu.
Inscrie-te acum la Webinarul fiscal-contabil in contextul COVID-19 si vei primi raspuns la toate intrebarile care te macina in aceasta perioada.
Iata doar cateva dintre cele mai arzatoare dileme ale unei firme:
1. Firma ta poate primi sprijin/facilitati fiscale de la guvern in aceasta perioada?
2. Certificat de situatii de urgenta - albastru sau galben? Pentru care te incadrezi? Care este procedura pentru a-l obtine?
3. Ce se intampla daca nu achiti obligatiile fiscale scadente incepand cu data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta?
4. Pana cand se suspenda masurile de executare silita prin poprire in cazul persoanelor juridice?
5. In ce conditii poti obtine certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei?
6. Se platesc impozit si contributii pentru indemnizatia aferenta zilelor libere acordate parintilor, conform Legii nr. 19/2020?
7. Care este procedura de decontare catre angajator a sumelor necesare pentru plata acestei indemnizatii?
8. Ce documente trebuie sa depui pentru a beneficia de indemnizatia de somaj tehnic? Unde? Si pana cand?
9. Cum dovedesti faptul ca firma nu are capacitatea financiara de a plati salariile tuturor angajatilor?
10. Se mai plateste contributia asiguratorie pentru munca, dat fiind ca vorbim de somaj tehnic?
Afla mai multe informatii in data de 3 aprilie, direct de la expertul Adrian Benta, in cadrul Webinarului fiscal-contabil in contextul COVID-19!