Prin Ordinul A.N.A.F. nr.2048/2016 s-a aprobat noul model al fomularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" care se va depune la organele fiscale incepand cu data de 1 august 2016.
-S-a eliminat obligativitatea depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.
- Au fost reduse numarul de documente care se anexeaza la formularul 088.
- A fost diminuat numarul de intrebari din formular de la 20 la 12.
Prin noul model de formular 088, aprobat prin Ordinul ANAF nr.2048/2016 se vor raporta:
Informatii privind locul de desfasurare al activitatii economice:
a).la sediul social/profesional,
b).la sedii secundare (puncte de lucru),
Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia.
c).in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Informatii privind detinerile asociatilor si/sau administratorilor, respectiv:
A).daca au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile-societati infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:
A.1).la care a fost declansata procedura insolventei,
A.2).in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
B).au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale , respectiv membri ai unor intreprinderi familiale la care a fost declansata procedura insolventei sau in inactivitate temporara, inscrisa la registrul comertului.
3.Tipul de viza detinuta pentru cetateni non-UE care detin calitatea de administrator.
Se va anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.
4.Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele societatii comerciale.
5.Specificarea modului de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.Se va anexa copia contractului incheiat cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii.
6.Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.
7.Numarul contractelor individuale de munca incheiate.Se anexeaza, dupa caz, copia contractului de prestari servicii. In cazul in care societatea nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.
8.Informatii privind natura si cuantumul veniturilor brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.Se declara in ce transa de venituri se incadreaza persoana respectiva.
9.Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.
10.Precizarea activelor detinute de societatea comerciala in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.
11.Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:
a).operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari
b).achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.
12. Date privind creditarile efectuate de catre asociatii si/sau administratorii societatii la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.
Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj-Napoca