email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul formular 088 se va depune de societatile comerciale incepand cu 1 august 2016

formularul 088declaratia 0881 august 2016societatile comercialelivrari de bunuri

Prin Ordinul A.N.A.F. nr.2048/2016 s-a aprobat noul model al fomularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" care se va depune la organele fiscale incepand cu data de 1 august 2016.

-S-a eliminat obligativitatea depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor  si/sau a asociatilor.

- Au fost reduse numarul de documente care se anexeaza la formularul 088.

- A fost diminuat numarul de intrebari din formular de la 20 la 12.

Prin noul model de  formular 088, aprobat prin Ordinul ANAF nr.2048/2016 se vor raporta:

Informatii privind locul de desfasurare al activitatii economice:

a).la sediul social/profesional,

b).la sedii secundare (puncte de lucru),

Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia.

c).in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).                    

In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).

Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului  social si a sediilor secundare.

Informatii privind detinerile asociatilor si/sau administratorilor, respectiv:

A).daca au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile-societati infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:

A.1).la care a fost declansata procedura insolventei,

A.2).in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

B).au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale , respectiv membri ai unor intreprinderi familiale la care a fost declansata procedura insolventei sau in inactivitate temporara, inscrisa la registrul comertului.

3.Tipul de viza detinuta pentru cetateni non-UE care detin calitatea de administrator.

Se va anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.

4.Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele societatii comerciale.

5.Specificarea modului de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.Se va anexa copia contractului incheiat cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii.

6.Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.

7.Numarul contractelor individuale de munca incheiate.Se anexeaza, dupa caz, copia contractului de prestari servicii. In cazul in care societatea nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.

8.Informatii privind natura si cuantumul veniturilor brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.Se declara in ce transa de venituri se incadreaza persoana respectiva.

9.Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.

10.Precizarea activelor detinute de societatea comerciala in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

11.Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:

a).operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari

b).achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.

12. Date privind creditarile efectuate de catre asociatii si/sau administratorii societatii la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj-Napoca

 

de Ioana Andreea Pavel

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 088declaratia 0881 august 2016societatile comercialelivrari de bunuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 29 Iulie 2016


Votati articolul "Noul formular 088 se va depune de societatile comerciale incepand cu 1 august 2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum sa facem un salariat sa restituie banii

Intrebare: Buna ziua !

Este vorba despre un litigiu de munca privind salariul.
Institutia publica vrea sa recupereze suma de bani
Incasata de un salariat.

Va rog din tot sufletul sa ne ajutati sa descâlcim problema.

Daca in urma unui proces, un salariat a castigat la Tribunal, la Fond,
acordarea unui alt salariu, mai mare, decat cel stabilit de angajator,
iar angajatorul a fost obligat la plata unor diferente de bani,

iar daca la Apel, in urma rejudecarii cauzei,
institutia a castigat definitiv procesul,
astfel incat, cu alte cuvinte, hotararea a fost desfiintata,
iar instanta a recunoscut ca
institutia daduse salariatului-reclamant un salariu corect,

1. - acest lucru inseamna ca partile au fost repuse in situatia anterioara ?

2. - odata ce la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii,
adica, odata ce nu a cerut si obligarea salariatului
la plata sumelor de bani primite in baza hotararii de Fond - care a fost desfiintata,
si daca salariatul a fost Notificat de institutie sa restituie suma de bani,
iar salariatul a primit Notificarea, dar nu a raspuns si nu a restituit suma,

ce cale va trebui sa aleaga institutia ? ?din urmatoarele situatii:

1. - institutia va trebui sa dea in judecata pe salariat,
adica sa faca o actiune civila având ca obiect pretentii,
pentru restituirea sumei de bani -
pentru ca este o plata nedatorata ?
In acest caz, salariatul spune ca:
?Se readuce in discutie fondul cauzei, solutionat la Apel
si ca institutia nu mai poate face o actiune in pretentii ? obligatia de plata pentru salariat de restituire a sumei de bani.?
?.dar, avand in vedere situatia de fata, salariatul are sau nu dreptate ? ?..
sau
2. - institutia are la indemana o alta actiune pentru ceea ce ii este datorat ?
si care anume ?
sau
3. - institutia va trebui sa ceara executarea silita a hotararii de Apel ?
si sa apeleze la un executor judecatoresc ?
daca la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii ?

4. - de la ce data institutia trebuie sa ceara restituirea sumei,
de la data hotararii /data la Fond, cand a ramas definitiva ?
sau
de la data hotararii /data la Apel, cand hotararea de la Fond a fost desfiintata ?
Salariatul spune ca institutia nu a procedat la inceperea vreunei forme de punere in executare ??
si ca executarea a devenit prescrisa ?

Salariatul refuza sa restituie de buna voie sumele de bani
pentru ca le-a primit in baza hotararii de Fond, care a fost definitive si executorie de drept?
?. or, hotararea a fost desfiintata ?.

Acesta mai spune ca angajatorul i-a dat banii in baza unei hotarari judecatoresti, in mod benevol ??!
invocand art.1 si 2 din Legea nr.124/2014.
?. or, hotararea de fata nu se incadreaza
in situatiile de exonerare de la plata prevazute in Legea nr.124/2014.
ci, instant de Fond a considerat ca angajatorul i-a acordat un salariu mai mic
la angajarea salariatului in anul 2013 !....
iar instant de Apel a corectat greseala, desfiintand hotararea de Fond.



Raspuns: Juristul nostru mi-a spus ca la acea data era urmatoarea situatie: angajatorul a fost somat de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X