email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF modifica doua formulare privind regimul special pentru agricultori

regim special agricultorianafconducerea contabilitatiiformularul 098

Prin modificarile aduse Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.84/2016 pentru modificarea i completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, a fost introdus un regim special pentru agricultori, aplicabil incepand cu data de 1 ianuarie 2017.

Potrivit art.3151 alin.(12) lit.a) din Codul fiscal, in situatia in care agricultorul care aplica regimul special realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, achizitii de servicii intracomunitare are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art.317 din Codul fiscal.

De asemenea, in conditiile prevazute de art.317 alin.(9) din Codul fiscal, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform acestui articol, pot solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Avand in vedere cele de mai sus, este necesara completarea formularului (091) "Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii, precum si pentru agricultori care efectueaza livrari intracomunitare de bunuri (091)", utilizat pentru inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVA, conform art.317 din Codul fiscal, cu rubrici destinate persoanelor care aplica regimul special pentru agricultori si care efectueaza livrari intracomunitare de bunuri agricole.

In alta ordine de idei, directiile de specialitate din ANAF au solicitat introducerea in formularul 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a informatiilor referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii contribuabililor pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii. Solicitarea a fost motivata de faptul ca la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nu sunt disponibile informatii cu privire la existenta contractelor de prestari servicii de contabilitate.

Totodata, se precizeaza ca lipsa acestor informatii conduce la un blocaj al procedurii de inregistrare in scopuri de TVA. Astfel, se propune completarea formularului 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art.316 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal", precum i a instructiunilor de completare ale acestuia:

- includerea in continutul sectiunii "Alte date privind contribuabilul" a unei rubrici referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii contribuabililor, pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii, conform art. 10 alin. (3) din Legea nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- extinderea formularului (098) cu o anexa, in care sa fie cuprinse datele de identificare ale persoanei care asigura organizarea si conducerea contabilitatii, conform art.10 alin.(3) din Legea nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa: ANAF
 

de Miruna Petrache

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regim special agricultorianafconducerea contabilitatiiformularul 098

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 17 Aprilie 2017


Votati articolul "ANAF modifica doua formulare privind regimul special pentru agricultori":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie impunere impozit cladiri

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa-mi spuneti daca o firma a carui sediu social este declarat intr-un apartament cu destinatie mixta : locuinta rezidentiala si sediu firma, trebuie sa depuna vreao declaratie de impunere in acest sens conform noii legii de impozit ? Cine depune declaratia persoana fizica sau cea juridica? Data limita de depunere la adm finaciara care este ?
Alte detalii care poate sunt de folos la formularea raspunsului: proprietarul apartamentului este si administratorul firmei. Intre persoana fizica si juridica exista un contrcat de comodat pentru acel spatiu al firmei.

Multumesc frumos.

Raspuns: Declaratia se depune pana la data de 31.03.2016 de catre proprietar, respectiv persoana fizica....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X