Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro.
Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un certificat digital. Insa contribuabilul trebuie sa detina un cont individual, validat printr-o procedura care presupune fie deplasarea personala la unul dintre ghiseele de la sediile fiscului, fie folosind numarul unei decizii de impunere anuala ori decizie de plata anticipata.
Imediat ce isi deschide contul in Spatiul Virtual Privat, contribuabilul poate opta sa primeasca gratuit pe email ori printr-o aplicatie de mobil sau contra cost pe SMS notificari cand apar documente noi.
Depunerea declaratiei 600: cum se deschide contul in SPV?
Luand in considerare neintelegerile aparute in ultima perioada, ANAF a considerat ca este necesar sa realizeze un tutorial ce are ca principala tema inrolarea in Spatiul Privat Virtual.
Acordarea serviciilor la distanta este unul dintre obiectivele specifice ale ANAF in strategia de imbunatatire a relatiei dintre contribuabili si autoritatile fiscale, iar autentificarea si autorizarea contribuabililor este parte a acestui obiectiv.
Accesarea serviciului “Spatiul privat virtual” reprezinta optiune in sensul art. 44 alin (3) din OG 92/2003 privind codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin acest serviciu este luata in considerare si posibilitatea transmiterii de notificari si anunturi prin SMS, e-mail si aplicatia Talk (pentru smart phone).
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
DE RETINUT!
Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta, furnizate de ANAF sunt gratuite. In cazul in care furnizarea unui serviciu de comunicare electronica presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator.
Cum se face contul in SPV
Serviciul “Inregistrare utilizatori” – permite inregistrarea in sistem a persoanelor fizice, pentru a se putea autentifica cu credentiale de tip user/parola, insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
La alegerea optiunii “Inregistrare utilizatori”, contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni:
- aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate cu BI/CI original, copie si numarul de inregistrare;
- online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.
Contribuabilii care aleg varianta de identificare pe baza unei decizii primite de la ANAF pot indica unul din numerele de mai jos:
1) Numarul unei decizii de impunere indicat in partea de sus a documentului-hartie primit de la ANAF si precedat de textul “Nr.inregistrare”. Poate fi decizie de impunere anuala sau decizie de plati anticipate emisa in cursul anului 2013 sau 2014.
2) Numarul unei decizii referitoare la obligatii de plata accesorii indicat in coltul stanga sus pe documentul hartie primit de la ANAF si precedat de textul “Nr.”
3) DECIZIE DE IMPUNERE - privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2012. Conform instructiunilor de mai sus, acest document nu poate fi utilizat pentru identificare in “Spatiului Privat Virtual” pentru ca este un model de decizie (252) care nu este inca inclus in lista de documente ce pot fi precizate la inregistrare (se refera la recalculare impozit; - nu este o decizie de impunere anuala, - nu este o decizie de plati anticipate, - nu este o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii).
In partea de inregistrare sunt prezentate optiunile disponibile pentru primirea notificarilor de instiintare ca au fost afisate documente noi in spatiul privat:
- Notificari prin email de la ANAF - Gratuit. Notificarile se vor primi la adresa de mail completata in formular.
- Atentionari prin aplicatia Notif de la ANAF - Gratuit. Atentionarile se vor primi in aplicatie, cu conditia sa dispuneti de internet si aplicatia sa fie pornita.
- Atentionari prin SMS de la ANAF - Contra cost/SMS. Notificarile vor fi trimise la aparitia fiecarui document nou, dar nu mai mult de un SMS pe zi si se vor primi la numarul de telefon completat in formular. Costul SMS-urilor, va fi suportat exclusiv de utilizator.