email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

IMM-urile, despre noul mecanism fiscal. Afla care sunt lipsurile proiectului!

IMM-urile, despre noul mecanism fiscal. Afla care sunt lipsurile proiectului!
imm-urimfpordonanta urgentadeclaratia unica

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a publicat ieri, 14 martie 2018, pe site-ul institutiei, informatii privind pozitia in ceea ce priveste noul mecanism de declarare si plata a impozitului pentru activitatile independente. Vom face in continuare o scurta recapitulare a proiectului propus de MFP si vom afla care sunt lipsurile acestuia, potrivit CNIPMMR.
 

Va reamintim ca in data de 9 martie 2018, Ministerul de Finante a publicat proiectul Ordonantei de Urgenta privind masuri fiscal – bugetare si pentru modificarea unor acte normative, care vizeaza revizuirea sistemului actual de determinare, declarare si impozitare/plata a contributiilor aferente veniturilor realizate din activitati independente, drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor, agricultura, silvicultura, piscicultura, asocieri cu persoane juridice, investitii si alte surse.
 

Ce noutati aduce noul mecanism pentru contribuabili?

    • Modificarea termenului de depunere: 31 iulie pentru 2018;  31 martie incepand cu 2019;
    • Raportarea in aceeasi declaratie unica a venitului realizat in anul fiscal incheiat respectiv venitul estimat pentru anul curent;

    • Evaluarea realizata de contribuabil  pentru incadrarea ca platitor de contributii  CAS si CASS, in functie  de venitul  estimat pentru anul curent (independent de venitul realizat in anul precedent);

    • Pastrarea  pragului de 12 salarii minime brute pentru stabilirea obligatiei de plata a contributiilor (22.800 lei in 2018);



    • Raportarea pragului la venitul estimat de contribuabil in 2018 si nu la cel realizat in cursul anului incheiat – 2017;

    • Reintroducerea definitivarii contributiilor – daca se estimeaza veniturile sub 12 salarii minime brute, dar se realizeaza un venit net mai mare, anul urmator exista obligatia la plata CAS si CASS, pana pe 31 martie (2019) la nivelul salariului minim brut pe economie in cazul CASS sau la nivelul venitului ales (dar nu mai mic de salariul minim brut) in cazul CAS;

    • Termen modificat: definitivarea anului fiscal 2017 si estimarea pentru 2018 se va face pana la 15 iulie 2018 (nu se mai depune declaratia 200 pana la data de 25 mai 2018);

    • Termen unic de plata: 31 martie a anului urmator, pana la care se poate face plata impozitului;

    • Posibilitatea rectificarii declaratiei in cursul anului (cu venitul estimat), pana la termenul de 31 martie a anului urmator;

    • Depunerea online a declaratiilor prin Spatiul Privat Virtual (SPV) sau prin intermediari, fara deplasarea la ANAF;

    • Se propune completarea declaratiei unice cu asistenta ANAF sau  a Primariei  si transmiterea  acesteia la ANAF de la Primarie sau ANAF, fie prin SPV, fie prin e-guvernare;

    • Doar pentru 2018 se mai accepta declaratia  pe suport de hartie;

    • Pentru anul 2018 introducerea unui sistem de bonificatii pentru contribuabilii care achita anticipat obligatiile fiscal estimate datorate, care se acorda in functie de calea prin care se depune declaratia unica si de termenul la care se plateste:

    1. Daca declaratia unica se depune prin Spatiul Privat Virtual: 10% daca obligatiile fiscale datorate sunt achitate integral pana la 15 iulie 2018/5% daca obligatiile fiscale datorate sunt achitate integral pana la 30 septembrie 2018;
    2. Daca declaratia unica se depune pe suport hartie: 5% daca obligatiile fiscale datorate sunt achitate integral pana la 15 iulie 2018/2% daca obligatiile fiscale datorate sunt achitate integral pana la 30 septembrie 2018.

    • stabilirea unui mecanism pentru drepturile de autor ca si categorie  distincta de activitatile independente;

    • reintroducerea mecanismului de retinere la sursa pentru CASS (atat pentru drepturile de autor, cat si pentru veniturile din arenda si din asocieri cu persoane juridice).

 

Ce avantaje ofera noul mecanism de simplificare fiscala?

CNIPMMR isi exprima sustinerea pentru noul mecanism propus, care prezinta imbunatatiri importante, raportat la reglementarile anterioare:

    • Simplificarea obligatiilor declarative, prin depunerea unei singure declaratii si eliminarea declaratiilor 200, 201, 220, 221, 600, 604, 605;
    • Termen unic de plata: 31 martie anul urmator celui in care se realizeaza veniturile;
    • Posibilitatea de rectificare a declaratiei pana la termenul de plata;
    • Evaluarea  in functie de venitul estimat pentru anul curent (independent de venitul realizat in anul precedent ) pentru incadrarea ca platitor de CAS si CASS;
    • Eliminarea obligatiei platilor anticipate de impozit;
    • Posibilitatea de a efectua plati in cursul anului pentru impozitul pe venit, CAS si CASS, la venitul estimat pentru anul curent, pentru evitarea situatiilor in care toata suma aferenta impozitului se plateste la scadenta;
    • Posibilitatea rectificarii declaratiei unice in cursul anului, care permite contribuabilului sa corecteze veniturile estimate la nivelul veniturilor realizate si sa efectueze plata impozitului la nivelul veniturilor realizate;
    • Simplificarea modului de stabilire a impozitului pe venit, atat pentru contribuabil, cat si pentru ANAF, prin ne-emiterea deciziilor de impunere pentru platile anticipate;
    • Introducerea unui sistem de bonificatii pentru contribuabilii care achita anticipat obligatiile fiscal estimate datorate;
    • Posibilitatea depunerii online a declaratiilor si generalizarea in viitor a acestei modalitati de depunere;
    • Posibilitatea completarii declaratiei unice cu asistenta ANAF sau  a Primariei.
 

Care sunt lipsurile noului mecanism de simplificare fiscala?

Desi au fost aduse imbunatatiri importante, noul mecanism propus nu este simplu si necesita efort:

    • Creste responsabilitatea contribuabilului, care singur trebuie sa calculeze, sa raporteze si sa plateasca impozitul si contributiile, cu mici exceptii, trecandu-se de la sistemul de stabilire a sumelor de plata de catre  ANAF, prin decizii de impunere, la sistemul de autoimpunere;
    • Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice are un continut complex (are 4 file, cu sectiuni si subsectiuni);
    • Termenul pentru definitivarea anului fiscal 2017 si estimarea pentru 2018 este foarte scurt (sub 3 luni – pana la data de 15 iulie 2018, in conditiile in care actul normativ inca nu este in vigoare);
    • Contribuabilii care au completat si depus Declaratia 600 pentru anul 2018 pentru stabilirea CAS si CASS datorata pana la termenul legal de 31 ianuarie (circa 30.000) sunt in situatia reluarii procedurii de completare si depunere a noii Declaratii unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, efortul lor administrativ fiind dublu;
    • Nu sunt inca finalizate de catre ANAF regularizarile de CASS pentru anii 2013-2017 si cele de CAS pentru anii 2016-2017.


In concluzie!

Pentru implementarea noului mecanism in bune conditii, CNIPMMR sustine necesitatea adoptarii din timp a unor masuri corespunzatoare administrative/organizatorice si derularea de campanii de informare, astfel incat sa fie asigurata efectiv asistenta in vederea completarii si/sau depunerii declaratiei unice si posibilitatea transmiterii declaratiei organului fiscal central competent, prin mijloace electronice detinute de organul fiscal local, inclusiv aplicarea instrumentelor din Legea nr. 270/2017 a prevenirii (verificarea de catre ANAF a declaratiilor si notificarea neconformitatilor, cu acordarea unui termen de maxim 90 de zile de remediere, macar in primii 3 ani de aplicare a noului mecanism).


Sursa: cnipmmr.ro


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm-urimfpordonanta urgentadeclaratia unica


Data aparitiei: 15 Martie 2018

Votati articolul "IMM-urile, despre noul mecanism fiscal. Afla care sunt lipsurile proiectului!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X