email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat

Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat
case marcat electronicebon fiscal 2018taxa valoare adaugataanaf

UPDATE. MFP a prelungit  termenul pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat publicat in data de 18 mai pe site-ul institutiei. Contribuabilii mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu 1 septembrie 2018, iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu data de 1 noiembrie 2018.

 

*********

Casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la data de 1 iunie 2018 pentru firmele mari si cele mijlocii.  Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

Potrivit business-review.eu, Camera Deputatilor, in calitate de for decizional al Parlamentului, a probat miercuri, 18 aprilie, noile prevederi.

Aceste termene au fost decise de Guvern de anul trecut, dar Parlamentul a decis sa nu faca nicio schimbare la acea data.

Conform sursei citate mai sus, se pare ca Romania este singura tara din Europa care inca mai foloseste case de marcat cu role de hartie.

 

******

 

Utilizatorii

aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala urmatoarele date prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Este vorba de urmatoarele informatii:

   a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:

   1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
   2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   5. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;

  b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;

   c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;

In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale comunica se transmit urmatoarele informatii:

   a) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:
   1. suma si moneda incasate de la client;
   2. suma si moneda platite clientului;
   3. comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
   4. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   5. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   6. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   7. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
   b) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:
   1. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   2. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   3. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   4. numarul cursei;
   5. valoarea totala a serviciului;
   6. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
   c) aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:
   1. valoarea totala a bonului fiscal;
   2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   5. numarul cursei aeriene;
   6. valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.

Prin OANAF 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a acestor date, ce a intrat in vigoare de  la 19 martie 2018. Potrivit acesteia,  in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.

In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in nicio zi din perioada de raportare utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate". Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
 

DE RETINUT!

Potrivit ultimelor modificari, de la 1 iunie 2018, marii contribuabili si contribuabilii mijlocii vor trebui sa utilizeze doar aparate de marcat cu jurnal electronic. Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

Pentru transmiterea fisierelor sau a declaratiei privind aparatele neutilizate utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

 

Conform casedemarcat.ici.ro, ca urmare a publicarii Ordinul Presedintelui ANAF nr. 146/18.01.2018 in Monitorul Oficial, Partea I nr. 87 din 30.01.2018, din data de 06 Februarie 2018, ICI Bucuresti a demarat Procedura de avizare tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.


de Irina Dumitrescu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case marcat electronicebon fiscal 2018taxa valoare adaugataanaf


Data aparitiei: 20 Martie 2018
Ultima actualizare: 18 Aprilie 2018

Votati articolul "Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat":
Rating:

Nota: 3.93 din 5 din 106 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X