email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat

Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat
case marcat electronicebon fiscal 2018taxa valoare adaugataanaf

UPDATE. MFP a prelungit  termenul pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat publicat in data de 18 mai pe site-ul institutiei. Contribuabilii mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu 1 septembrie 2018, iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu data de 1 noiembrie 2018.

 

*********

Casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la data de 1 iunie 2018 pentru firmele mari si cele mijlocii.  Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

Potrivit business-review.eu, Camera Deputatilor, in calitate de for decizional al Parlamentului, a probat miercuri, 18 aprilie, noile prevederi.

Aceste termene au fost decise de Guvern de anul trecut, dar Parlamentul a decis sa nu faca nicio schimbare la acea data.

Conform sursei citate mai sus, se pare ca Romania este singura tara din Europa care inca mai foloseste case de marcat cu role de hartie.

 

******

 

Utilizatorii

aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala urmatoarele date prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Este vorba de urmatoarele informatii:

   a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:

   1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
   2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   5. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;

  b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;

   c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;

In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale comunica se transmit urmatoarele informatii:

   a) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:
   1. suma si moneda incasate de la client;
   2. suma si moneda platite clientului;
   3. comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
   4. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   5. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   6. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   7. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
   b) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:
   1. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   2. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   3. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   4. numarul cursei;
   5. valoarea totala a serviciului;
   6. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
   c) aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:
   1. valoarea totala a bonului fiscal;
   2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   5. numarul cursei aeriene;
   6. valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.

Prin OANAF 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a acestor date, ce a intrat in vigoare de  la 19 martie 2018. Potrivit acesteia,  in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.

In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in nicio zi din perioada de raportare utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate". Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
 

DE RETINUT!

Potrivit ultimelor modificari, de la 1 iunie 2018, marii contribuabili si contribuabilii mijlocii vor trebui sa utilizeze doar aparate de marcat cu jurnal electronic. Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

Pentru transmiterea fisierelor sau a declaratiei privind aparatele neutilizate utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

 

Conform casedemarcat.ici.ro, ca urmare a publicarii Ordinul Presedintelui ANAF nr. 146/18.01.2018 in Monitorul Oficial, Partea I nr. 87 din 30.01.2018, din data de 06 Februarie 2018, ICI Bucuresti a demarat Procedura de avizare tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case marcat electronicebon fiscal 2018taxa valoare adaugataanaf


Data aparitiei: 20 Martie 2018
Ultima actualizare: 18 Aprilie 2018

Votati articolul "Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat":
Rating:

Nota: 3.93 din 5 din 106 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X