Stocul fizic reflecta exact realitatea din contabilitate? Inventarierea stocurilor, si mai cu seama, a intreg patrimoniului societatilor, reprezinta verificarea stocului faptic cu cel scriptic.
Aceasta se efectueaza de catre Comisia de Inventariere, numita prin decizie. Stiti cine trebuie sa faca parte din comisia de inventariere? Dar, mai ales, cine NU poate face parte?
Legea Contabilitatii va obliga sa faceti anual inventarierea patrimoniului firmei (active, datorii, capitaluri proprii) si sa includeti rezultatul inventarierii in situatiile financiare intocmite la sfarsitul anului. Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 de lei (art. 41-42 din Legea contabilitatii).
OMFP 2861/2009 si reglementarile contabile aplicabile de fiecare entitate in parte cuprind etape de inventariere, metode de evaluare, metode de inregistrare in contabilitate a rezultatelor inventarierii.
Dar, dupa cum poate confirma oricine a fost implicat vreodata intr-o inventariere, operatiunea este foarte laborioasa, mare devoratoare de timp si foarte stresanta - pot aparea usor erori, situatii neprevazute, cazuri in care nu stiti cum sa procedati sau diferente majore intre patrimoniul stabilit la inventariere si cel care figureaza in contabilitate.
Scapati de orice grija privind inventarierea! Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!
Aceasta lucrare explica toate noutatile privind inventarierea:
1. Distribuirea de dividende
Prin OMFP 3067/2018 a fost reglementata obligatia societatilor care distribuie dividende in cursul exercitiului financiar de a intocmi situatii financiare interimare.
In vederea intocmirii acestor situatii financiare societatile trebuie sa procedeze la efectuarea inventarierii si reflectarea rezultatelor acesteia in contabilitate, precum si in situatiile financiare interimare trimestriale.
2. Obligatiile asociatiilor de proprietari
Ca urmare intrarii in vigoare a Legii nr. 196/2018, administratorii asociatiilor de proprietari au obligatia intocmirii lunare si a depunerii semestriale la compartimentul specializat a situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv.
Nerespectarea obligatiilor de catre administratori constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 la 5.000 lei.
3. Explicarea procedurii de inventariere in SAGA
Pe lucrare se gasesc exemple grafice (print screen-uri din program) si explicatii pentru o serie de situatii practice, informatii esentiale pentru inregistrarea corecta a procedurii de inventariere din punct de vedere contabil si fiscal. Este explicata si procedura de corectare a erorilor dupa inventariere.
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG va raspunde punctual si in mod profesionist la urmatoarele intrebari:
1. Cine este obligat prin lege sa efectueze inventarierea?
2. Ce sanctiuni se aplica pentru neindeplinirea acestei obligatii?
3. Cum luati startul? Cine trebuie sa faca parte din comisia de inventariere? Care sunt etapele inventarierii?
4. Ce metode de lucru dau cele mai bune rezultate?
5. Ce documente trebuie elaborate in cadrul procesului de inventariere?
6. Care sunt regulile specifice pentru evaluarea activelor, datoriilor si a capitalurilor proprii?
7. Care pot fi rezultatele inventarierii? Cum procedati in fiecare caz?
8. Cum recuperati pagubele?
9. Cum se compenseaza plusurile si minusurile?
10. Care sunt implicatiile fiscale ale inventarierii?
11. Cum se inregistreaza in contabilitate rezultatele inventarierii?
12. Ce presupune inventarierea in partida simpla?
13. Cum se inregistreaza rezultatele inventarierii la societatile care aplica IFRS?
14. Ce informatii trebuie sa contina Registrul inventar?
15. Ce monografii contabile se folosesc?
...click aici pentru Cuprinsul lucrarii >>
Practica a aratat ca responsabilii cu inventarierea se lovesc adesea de situatii in care nu stiu cum sa procedeze. Aceste situatii sunt prezentate in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA.ONG, insotite de procedura exacta, pas cu pas, care trebuie urmata pentru solutionarea lor. Iata in continuare cateva asemenea situatii/intrebari (lista completa o gasiti in lucrare):
Ce metode exista pentru a se evita numararea de doua ori a aceluiasi produs?
Cum se realizeaza inventarierea bunurilor achizitionate aflate in curs de aprovizionare?
Cum se realizeaza inventarierea bunurilor aflate in stoc, fara a se bloca onorarea comenzilor clientilor?
Ce informatii obligatorii trebuie sa contina o lista de inventar?
Ce documente trebuie sa semneze gestionarul?
Cum se inventariaza creantele aflate in litigiu?
Cum se procedeaza in cazul bunurilor depreciate ireversibil?
Cum se poate evita numararea produselor care apartin tertilor?
Ce documente justificative trebuie sa existe pentru inregistrarea in contabilitate a minusurilor constatate?
In ce conditii se pot compensa minusurile cu eventualele plusuri constatate?
Aplicati fara greseala prevederile legale privind inventarierea anuala obligatorie! Click aici pentru Formularul de Comanda >>