email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se face inventarierea patrimoniului: documente, proceduri si exemple de inventariere

Cum se face inventarierea patrimoniului: documente, proceduri si exemple de inventariere
inventarierea patrimoniuluimetode inventariereetape inventariere

Stocul fizic reflecta exact realitatea din contabilitate? Inventarierea stocurilor, si mai cu seama, a intreg patrimoniului societatilor, reprezinta verificarea stocului faptic cu cel scriptic.

Aceasta se efectueaza de catre Comisia de Inventariere, numita prin decizie. Stiti cine trebuie sa faca parte din comisia de inventariere? Dar, mai ales, cine NU poate face parte?

Legea Contabilitatii va obliga sa faceti anual inventarierea patrimoniului firmei (active, datorii, capitaluri proprii) si sa includeti rezultatul inventarierii in situatiile financiare intocmite la sfarsitul anului. Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 de lei (art. 41-42 din Legea contabilitatii).

OMFP 2861/2009 si reglementarile contabile aplicabile de fiecare entitate in parte cuprind etape de inventariere, metode de evaluare, metode de inregistrare in contabilitate a rezultatelor inventarierii.

Dar, dupa cum poate confirma oricine a fost implicat vreodata intr-o inventariere, operatiunea este foarte laborioasa, mare devoratoare de timp si foarte stresanta - pot aparea usor erori, situatii neprevazute, cazuri in care nu stiti cum sa procedati sau diferente majore intre patrimoniul stabilit la inventariere si cel care figureaza in contabilitate. 

Scapati de orice grija privind inventarierea! Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!

Aceasta lucrare explica toate noutatile privind inventarierea:
 
1. Distribuirea de dividende
Prin OMFP 3067/2018 a fost reglementata obligatia societatilor care distribuie dividende in cursul exercitiului financiar de a intocmi situatii financiare interimare.
 
In vederea intocmirii acestor situatii financiare societatile trebuie sa procedeze la efectuarea inventarierii si reflectarea rezultatelor acesteia in contabilitate, precum si in situatiile financiare interimare trimestriale.
  
2. Obligatiile asociatiilor de proprietari
Ca urmare intrarii in vigoare a Legii nr. 196/2018, administratorii asociatiilor de proprietari au obligatia intocmirii lunare si a depunerii semestriale la compartimentul specializat a situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv.
 Nerespectarea obligatiilor de catre administratori constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 la 5.000 lei.
 
3. Explicarea procedurii de inventariere in SAGA
Pe lucrare se gasesc exemple grafice (print screen-uri din program) si explicatii pentru o serie de situatii practice, informatii esentiale pentru inregistrarea corecta a procedurii de inventariere din punct de vedere contabil si fiscal. Este explicata si procedura de corectare a erorilor dupa inventariere.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG va raspunde punctual si in mod profesionist la urmatoarele intrebari:

1. Cine este obligat prin lege sa efectueze inventarierea? 
2. Ce sanctiuni se aplica pentru neindeplinirea acestei obligatii?
3. Cum luati startul? Cine trebuie sa faca parte din comisia de inventariere? Care sunt etapele inventarierii?
4. Ce metode de lucru dau cele mai bune rezultate? 
5. Ce documente trebuie elaborate in cadrul procesului de inventariere?
6. Care sunt regulile specifice pentru evaluarea activelor, datoriilor si a capitalurilor proprii? 
7. Care pot fi rezultatele inventarierii? Cum procedati in fiecare caz?
8. Cum recuperati pagubele?
9. Cum se compenseaza plusurile si minusurile?
10. Care sunt implicatiile fiscale ale inventarierii?
11. Cum se inregistreaza in contabilitate rezultatele inventarierii?
12. Ce presupune inventarierea in partida simpla?
13. Cum se inregistreaza rezultatele inventarierii la societatile care aplica IFRS?
14. Ce informatii trebuie sa contina Registrul inventar?
15. Ce monografii contabile se folosesc?

...click aici pentru Cuprinsul lucrarii >>

Practica a aratat ca responsabilii cu inventarierea se lovesc adesea de situatii in care nu stiu cum sa procedeze. Aceste situatii sunt prezentate in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA.ONG, insotite de procedura exacta, pas cu pas, care trebuie urmata pentru solutionarea lor. Iata in continuare cateva asemenea situatii/intrebari (lista completa o gasiti in lucrare):

Ce metode exista pentru a se evita numararea de doua ori a aceluiasi produs?
Cum se realizeaza inventarierea bunurilor achizitionate aflate in curs de aprovizionare?
Cum se realizeaza inventarierea bunurilor aflate in stoc, fara a se bloca onorarea comenzilor clientilor?
Ce informatii obligatorii trebuie sa contina o lista de inventar?
Ce documente trebuie sa semneze gestionarul?
Cum se inventariaza creantele aflate in litigiu?
Cum se procedeaza in cazul bunurilor depreciate ireversibil?
Cum se poate evita numararea produselor care apartin tertilor?
Ce documente justificative trebuie sa existe pentru inregistrarea in contabilitate a minusurilor constatate?
In ce conditii se pot compensa minusurile cu eventualele plusuri constatate?

Aplicati fara greseala prevederile legale privind inventarierea anuala obligatorie! Click aici pentru Formularul de Comanda >>


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierea patrimoniuluimetode inventariereetape inventariere


Data aparitiei: 24 Octombrie 2018
Ultima actualizare: 26 Mai 2023

Votati articolul "Cum se face inventarierea patrimoniului: documente, proceduri si exemple de inventariere":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici