email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a redus termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult

ANAF a redus termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult
registru entitatiformularul 163deduceri fiscale

La solicitarea Ministerului Finantelor Publice, cu scopul de a elimina blocaje, conducerea ANAF a redus pana la cel mult cinci zile termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.
 

 De asemenea, inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea cererii de inscriere.

La mai putin de doua saptamani de la publicarea pe portalul www.anaf.ro, 2.255 de asociatii non-profit sunt deja inscrise in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. Registrul poate fi consultat in sectiunea Servicii online, potrivit unor date publicate intr-un comunicat MFP.

Cererile de inscriere/radiere in/din Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale (Formular 163 - disponibil pe site-ul ANAF) se depun online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro.
 

Care sunt conditiile pentru inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult?

Potrivit art.25 alin.(1^4) din Codul fiscal, inscrierea in Registru se realizeaza pe baza solicitarii entitatii, daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii:


a) desfasoara activitate in domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere;
b) si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege;
c) nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
d) a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege;
e) nu a fost declarata inactiva, potrivit art. 92 din Codul de procedura fiscala.
        
Conditiile de mai sus sunt verificate de administratia fiscala care gestioneaza respectiva entitate non-profit in calitate de platitor de impozite si taxe. Este necesara prezentarea certificatelor de atestare fiscala eliberate de directiile de impozite si taxe din subordinea unitatilor administrativ-teritoriale, deoarece ANAF nu detine informatii privind impozitele si taxele locale datorate de contribuabili unitatilor administrativ-teritoriale.

Constituirea Registrului a fost reglementata de art.I pct. (1^3) din Legea nr.30/2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, prin care a fost modificat si completat art.25 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registru entitatiformularul 163deduceri fiscale


Data aparitiei: 18 Aprilie 2019

Votati articolul "ANAF a redus termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X