La solicitarea Ministerului Finantelor Publice, cu scopul de a elimina blocaje, conducerea ANAF a redus pana la cel mult cinci zile termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.
De asemenea, inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea cererii de inscriere.
La mai putin de doua saptamani de la publicarea pe portalul www.anaf.ro, 2.255 de asociatii non-profit sunt deja inscrise in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. Registrul poate fi consultat in sectiunea Servicii online, potrivit unor date publicate intr-un comunicat MFP.
Cererile de inscriere/radiere in/din Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale (Formular 163 - disponibil pe site-ul ANAF) se depun online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro.
Care sunt conditiile pentru inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult?
Potrivit art.25 alin.(1^4) din Codul fiscal, inscrierea in Registru se realizeaza pe baza solicitarii entitatii, daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii:
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a contabilitatii
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
a) desfasoara activitate in domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere;
b) si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege;
c) nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
d) a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege;
e) nu a fost declarata inactiva, potrivit art. 92 din Codul de procedura fiscala.
Conditiile de mai sus sunt verificate de administratia fiscala care gestioneaza respectiva entitate non-profit in calitate de platitor de impozite si taxe. Este necesara prezentarea certificatelor de atestare fiscala eliberate de directiile de impozite si taxe din subordinea unitatilor administrativ-teritoriale, deoarece ANAF nu detine informatii privind impozitele si taxele locale datorate de contribuabili unitatilor administrativ-teritoriale.
Constituirea Registrului a fost reglementata de art.I pct. (1^3) din Legea nr.30/2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, prin care a fost modificat si completat art.25 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.