Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

ANAF a redus termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult

Data aparitiei: 18 Aprilie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANAF a redus termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult
registru entitatiformularul 163deduceri fiscale

La solicitarea Ministerului Finantelor Publice, cu scopul de a elimina blocaje, conducerea ANAF a redus pana la cel mult cinci zile termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.
 

 De asemenea, inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea cererii de inscriere.

La mai putin de doua saptamani de la publicarea pe portalul www.anaf.ro, 2.255 de asociatii non-profit sunt deja inscrise in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. Registrul poate fi consultat in sectiunea Servicii online, potrivit unor date publicate intr-un comunicat MFP.

Cererile de inscriere/radiere in/din Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale (Formular 163 - disponibil pe site-ul ANAF) se depun online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro.
 

Care sunt conditiile pentru inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult?

Potrivit art.25 alin.(1^4) din Codul fiscal, inscrierea in Registru se realizeaza pe baza solicitarii entitatii, daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii:


a) desfasoara activitate in domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere;
b) si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege;
c) nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
d) a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege;
e) nu a fost declarata inactiva, potrivit art. 92 din Codul de procedura fiscala.
        
Conditiile de mai sus sunt verificate de administratia fiscala care gestioneaza respectiva entitate non-profit in calitate de platitor de impozite si taxe. Este necesara prezentarea certificatelor de atestare fiscala eliberate de directiile de impozite si taxe din subordinea unitatilor administrativ-teritoriale, deoarece ANAF nu detine informatii privind impozitele si taxele locale datorate de contribuabili unitatilor administrativ-teritoriale.

Constituirea Registrului a fost reglementata de art.I pct. (1^3) din Legea nr.30/2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, prin care a fost modificat si completat art.25 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X