UPDATE in 30.09.2019. Ordinul nr. 2894/2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 785 din 27 septembrie 2019. Actul face referire la modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica.
Finantele doresc ca SPV sa devina un mijloc important de comunicare directa cu fiecare contribuabil. Si pentru eficientizarea comunicarii, imbunatatirea transparentei si reducerea birocratiei ANAF, institutia a decis extinderea exploatarii potentialului Spatiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relationare directa cu fiecare contribuabil la bugetul de stat.
Prin urmare, in SPV vor fi disponibile:
◦ chestionarele intocmite de persoanele fizice la sosirea si/sau plecarea in/din Romania;
◦ notificarile privind rezidenta persoanelor fizice;
◦ declaratiile de inregistrare fiscala;
◦ cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenta fiscala;
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
◦ certificatele de rezidenta fiscala;
◦ cererile de restituire;
◦ cererile de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a certificatului de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
◦ evidenta creantelor fiscale.
Prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea sa verifice corectitudinea prelucrarii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hartie.
Mai mult de atat, s-a decis si majorarea termenelor de pastrare in SPV a mai multor documente emise de catre Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora. De asemenea, pe viitor se vor implementa in SPV modelele declaratiilor, cererilor sau ale altor documente emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
”Am promis o simplificare a relatiei cu ANAF si eliminarea cat mai multor hartii din viata contribuabilului roman si iata ca ma tin de cuvant", a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice.
Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimina verificarea la ghiseu a semnaturii olografe a persoanei reprezentate si se accepta depunerea imputernicirii in forma simpla. In acelasi timp, se ofera cetatenilor romani care domiciliaza, au resedinta sau lucreaza in strainatate, posibilitatea de a se prezenta si la oficiile consulare sau ambasadele Romaniei in scopul identificarii fizice si inregistrarii in SPV.
Consultati documentele atasate mai jos: