Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Indicatori pe care sa-i monitorizezi pentru a creste profitul unei afaceri

Data aparitiei: 01 Octombrie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Indicatori pe care sa-i monitorizezi pentru a creste profitul unei afaceri
contabilitateconfidas

Fara un profit adecvat, flux regulat de numerar si vanzari puternice este destul de greu pentru un business sa fie unul de succes. Din aceste motive, exista cativa indicatori care trebuie monitorizati pentru a creste profitul unei afaceri.

 

Daca esti la inceput de drum si vrei sa iti faci o idee despre datele financiare si juridice ale firmelor din Romania sau vrei sa iti cunosti mai bine competitorii, poti accesa platforma Termene Just, unde poti verifica orice indicatori: de la cifra de afaceri, profitul, pierderile ori datoriile unei firme, pana la istoricul in mediul de afaceri al fondatorilor.

 

Vanzarile reprezinta doar unul dintre factorii care influenteaza profitul - care presupune venitul total din care se scad cheltuielile implicate -, iar pentru ca acesta sa nu fie sub asteptari este importantă monitorizarea profitabilitatii, prin urmarirea unor indicatori, precum marja bruta, profitul operational, profitul net si ratele de rentabilitate. Iata ce ar trebui sa urmaresti pentru a fi la curent cu evolutia afacerii tale: daca se desfasoara fara probleme, ce parte a operatiunilor inregistreaza blocaje si care sunt factorii de crestere a performantei. 

Pregatirea rapoartelor cheie

Rapoartele de baza pe care fiecare companie trebuie sa le faca sunt bilantul contabil si situatia de profit si pierdere. Acestia nu sunt doar indicatori vitali ai performantei afacerii, dar sunt, de asemenea, solicitati in mod statutar.

 

Bilanțul contabil este documentul financiar de baza, care exprima situatia financiara a unei companii. Acesta se intocmeste periodic si cuprinde sumarul activitatii firmei, in acel punct de viata economica. 

 

Situatia de profit si pierdere caracterizeaza performanta financiara a companiei pentru perioada de gestiune si cuprinde informatii privind veniturile, cheltuielile si rezultatele financiare.

 

Acesti indicatori - bilantul contabil si situatia de profit si pierdere - ofera o imagine de ansamblu a "sanatatii" financiare a afacerii, oferindu-le astfel proprietarilor informatii esentiale despre punctul in care a ajuns businessul pe care il conduc. 

Pregatirea inventarului

Exista multe companii care investesc in echipamente si materii prime, de aceea este important sa pastreze inregistrari exacte ale inventarului. Inainte de stabilirea rezultatelor inventarierii se procedeaza la o analiza a tuturor stocurilor inscrise in fisele de magazie si a soldurilor din contabilitate pentru bunurile inventariate. Erorile descoperite cu aceasta ocazie trebuie corectate operativ. Astfel, proprietarul afacerii va avea o idee precisa asupra plusurilor sau lipsurilor din gestiune, va putea propune masuri in legatura cu astfel de situatii si va identifica persoanele vinovate.

Pregatirea analizei competitive

Indicatorii financiari ai firmei ar trebui comparati cu cei ai competitorilor, astfel incat, in calitate de proprietar al unei companii, sa stii unde te situezi pe piata. In cazul in care competitorii reusesc sa controleze costurile si sa creasca veniturile in moduri in care nu te-ai gandit inca pentru afacerea pe care o conduci, este important sa-ti regandesti strategia de piata. In astfel de conditii, este esential sa inveti rapid cum sa tii pasul cu restul industriei.

 

Exista mai multe moduri in care poti concura impotriva celoralti jucatori de pe piata: pe baza pretului, a tipului de produs, a ofertelor pe care le propui, a calitatii serviciului furnizat etc. Astfel, analiza concurentei te ajuta sa iti imbunatatesti deciziile strategice si tactice si sa obtii o mai buna intelegere a propriei pozitii competitive.

 

Monitorizarea performantelor financiare joaca un rol important in asigurarea deciziilor strategice in timp util si a dezvoltarii planului de dezvoltare a afacerii, indiferent daca este un business la inceput de drum ori unul deja bine pozitionat pe piata. Raportarea financiara exacta si analiza financiara au o contributie semnificativa in aceasta activitate de monitorizare, de aceea compania ar trebui sa acorde o importanta sporita acestor indicatori. 

 

Sursa foto: ESB Professional/ Shutterstock






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X