email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata

Procedura de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata
tvaordinul 393/2021registrul comertului electronic

Prin Ordinul nr. 393/2021 a fost aprobata procedura de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
 

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 286 din 22 martie 2021.
 

Citeste si: Procedura privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA
 

Procedura de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA


1. Persoanele impozabile, societati cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, supuse inmatricularii la registrul comertului, care au avut anulata inregistrarea in scopuri de TVA in temeiul art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, in baza procedurii de evaluare a intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice in sfera de aplicare a TVA, respectiv in baza procedurii de evaluare a riscului fiscal, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, depun cererea de inregistrare in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal.

2. Dupa primirea cererii de inregistrare, corect completata, compartimentul de specialitate verifica daca persoana impozabila se incadreaza in alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 316 alin. (11) lit. a), c)-e) din Codul fiscal.


3. Compartimentul de specialitate verifica in Registrul contribuabililor sau Registrul comertului electronic (RECOM), dupa caz, datele de identificare ale administratorilor si ale asociatilor persoanei impozabile, precum si ponderea detinuta de acestia din urma in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

4. Daca persoana impozabila se incadreaza in alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 316 alin. (11) lit. a), c)-e) din Codul fiscal, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante. Decizia de respingere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA se intocmeste prin bifarea casutei corespunzatoare motivului pentru care se respinge cererea de inregistrare, iar in cadrul rubricii dedicate motivului de fapt si de drept se mentioneaza inclusiv faptul ca inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile ramane anulata potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal.

5. Persoana impozabila poate depune o noua cerere de inregistrare in scopuri de TVA de indata ce remediaza situatia care a condus la respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

6. Inainte de luarea deciziei de respingere a cererii de inregistrare, compartimentul de specialitate asigura exercitarea de catre contribuabil a dreptului de a fi ascultat, potrivit prevederilor art. 9 din Codul de procedura fiscala. Persoana impozabila are dreptul sa isi exprime punctul de vedere sau sa notifice despre renuntarea la acest drept, precum si sa transmita informatiile, documentele si probele suplimentare considerate relevante in sustinerea cauzei, prin intermediul postei electronice, avand in vedere adresa de e-mail comunicata in cadrul cererii de inregistrare in scopuri de TVA, fara a mai fi necesara prezenta acesteia la sediul organului fiscal competent. Compartimentul de specialitate va indica in cadrul notificarii adresa de e-mail a organului fiscal utilizata in procesul audierii.

7. Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 316 alin. (11) lit. a), c)-e) din Codul fiscal, compartimentul de specialitate transmite cererea de inregistrare, insotita, dupa caz, de declaratia prevazuta la pct. 5 alin. (2) din anexa nr. 2 la ordin, catre compartimentul de evaluare, in vederea aplicarii procedurii de evaluare a riscului fiscal, respectiv de stabilire a incetarii situatiei care a condus la anularea codului de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin. Ca urmare a aplicarii procedurii, compartimentul de evaluare intocmeste referatul motivat care cuprinde propunerea de aprobare sau respingere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA, in baza caruia compartimentul de specialitate intocmeste proiectul de decizie prin care se aproba sau, dupa caz, se respinge solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA.

8. In cazul in care, la data primirii referatului prevazut la pct. 7 cu propunerea de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate constata ca, intre timp, persoana impozabila se incadreaza intr-o situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 316 alin. (11) lit. a), c)-e) din Codul fiscal, acesta intocmeste referatul si decizia de respingere a cererii de inregistrare in scopuri de TVA. Modelul si continutul referatului si deciziei sunt stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (12) din Codul fiscal.

9. Referatul care cuprinde propunerea de aprobare sau respingere a cererii de inregistrare, prevazut la pct. 7, se avizeaza de seful compartimentului de evaluare si se inainteaza spre aprobare conducatorului unitatii fiscale.

10. Decizia prin care se aproba sau, dupa caz, se respinge solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA, prevazuta la pct. 7 si 8, precum si referatul prin care se propune respingerea cererii de inregistrare, prevazut la pct. 8, se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza spre aprobare conducatorului unitatii fiscale.

11.
(1) Deciziile prevazute la pct. 7 si 8 se intocmesc in doua exemplare, dintre care un exemplar, semnat numai de conducatorul unitatii fiscale, se comunica persoanei impozabile, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.

(2) Deciziile cuprind, in concret, motivele de fapt si de drept care au stat la baza solutiei adoptate.

12. Impotriva deciziilor prevazute la pct. 7 si 8 se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in conformitate cu dispozitiile art. 272 alin. (6) din Codul de procedura fiscala, in termen de 45 de zile de la data comunicarii, potrivit art. 270 alin. (1) din acelasi act normativ.

13. Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA catre persoana impozabila, compartimentul de specialitate opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

14. Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art. 47 din Codul de procedura fiscala.

15. Dupa finalizarea procedurii, toate documentele primite de la persoana impozabila, precum si cele emise de compartimentul de specialitate se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.

 

Citeste si: Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvaordinul 393/2021registrul comertului electronic


Data aparitiei: 31 Martie 2021

Votati articolul "Procedura de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X