Firmele care activeaza in domenii de activitate ce au fost restrictionate de autoritati in vederea combaterii epidemiei de coronavirus, vor utiliza noi formulare pentru obtinerea somajului tehnic, potrivit Ordinului nr. 214/2021.
Actul normativ pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. 53^1 alin. (12) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 350 din 6 aprilie 2021.
Articolul 53^1 stabileste ca, in cazul suspendarii temporare a activitatii si/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretarii starii de asediu sau starii de urgenta potrivit art. 93 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, salariatii afectati de activitatea redusa sau intrerupta, care au contractul individual de munca suspendat, beneficiaza de o indemnizatie platita din bugetul asigurarilor pentru somaj, in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat in vigoare, pe toata durata mentinerii starii de asediu sau starii de urgenta, dupa caz.
Ordinul nr. 214/2021 – formulare pentru somaj tehnic: continutul actului normativ
Articolul 1
Se aproba modelul cererii, al declaratiei pe propria raspundere si al listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta la art. 53^1 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reglementate la art. 53^1 alin. (12) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA
Angajator ........................................................
Adresa sediu social ..............................................
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a contabilitatii
CUI/CIF ..........................................................
Cont bancar nr. ..................................................
Telefon ..........................................................
E-mail ...........................................................
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana ................/a Municipiului Bucuresti
CERERE
Subsemnatul/(a), ..................................., in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului .............................., cu sediul social in localitatea ............................, str. ............................... nr. ......., judetul ................./municipiul ....................., sectorul ........, va solicit plata contravalorii indemnizatiei prevazute la art. 53^1 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru un numar de ......... persoane, in suma totala de .................. lei brut, aferenta perioadei .......................... .
Anexez prezentei:
1. declaratie pe propria raspundere privind suspendarea temporara a activitatii si/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretarii starii de asediu sau a starii de urgenta, potrivit art. 93 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata (anexa nr. 1);
2. lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie (anexa nr. 2).
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..........................
Semnatura ................................
Data ......................
Anexa nr. 1
la cerere
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
Subsemnatul/(a), ................................, in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului ........................, CUI/CIF .......................... cu sediul social in localitatea ........................................, str. .................................................. nr. ......., judetul ......................../municipiul ..............., sectorul........, cunoscand prevederile art. 326 cu privire la falsul in declaratii din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, declar pe propria raspundere ca activitatea pe care o desfasor in localitatea/localitatile ......................................................, judetul/judetele ......................................., este suspendata temporar si/sau redusa, potrivit art. 52 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..........................
Semnatura ................................
Data ......................
Anexa nr. 2
la cerere
LISTA
persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta la art. 53^1 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
Semnificatia coloanelor a si b din tabelul de mai jos este urmatoarea:
a - numarul de zile aferente suspendarii contractului individual de munca in perioada starii de asediu/starii de urgenta;
b - indemnizatia solicitata**).
Nr. crt. |
Numele și prenumele salariatului |
CNP |
Nivel de educație (ISCED) |
Reședința (urban/rural) |
Salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat |
Data suspendării contractului individual de muncă*) |
a |
b |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
.... |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..................................
Semnatura ...............................................
Data ...........................
*) Conform Registrului general de evidenta a salariatilor.
**) 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.