Incepand din 14 aprilie 2021, a fost lansata platforma de management si monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici.
Prin intermediul noii platforme, firmele pot transmite toate documentele necesare accesarii unui ajutor de stat in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie.
Unul dintre principalele beneficii ale platformei este ca asigura - transmiterea on-line a documentatiilor aferente cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de stat. Citeste mai multe detalii despre platforma AICI. >>
Pentru a veni in sprijinul aplicantilor, autoritatile le pun la dispozitie un ghid pentru depunerea online a documentelor necesare obtinerii ajutorului de stat.
Documentul contine informatii privind modul de completare a Cererii de acord pentru finantare si a Cererii de plata, modul de incarcare in aplicatie a documentelor justificative care insotesc sau completeaza cele doua cereri, documente cu privire la monitorizarea ajutoarelor de stat acordate in temeiul acestei scheme de ajutor de stat, precum si modul prin care se asigura corespondenta intre operatorul economic si Ministerul Finantelor.
Pentru depunerea unei documentatii corecte si complete in vederea obtinerii ajutorului de stat, este necesara analizarea in prealabil a prevederilor H.G. nr. 807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie, cu modificarile si completarile ulterioare, a tuturor informatiilor cuprinse in cadrul Ghidului solicitantului si/sau a Ghidului de plata, in vigoare la data depunerii cererii precum si a celorlalte date puse la dispozitie pe site-ul Ministerului Finantelor.
Informatiile privind schema de ajutor de stat instituita prin H.G. nr. 807/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si legislatia conexa, se regasesc la urmatoarea adresa: https://mfinante.gov.ro/ro/domenii/ajutorstat.
In situatia in care apar erori, sau sunt necesare informatii tehnice cu privire la modul de completare a formularelor on-line si de incarcare a intregii documentatii in aplicatie, solicitantii se pot adresa Ministerului Finantelor prin intermediul adresei de e-mail asistdep.online@mfinante.gov.ro.
ATENTIE!
Manual de politici contabile - Stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examen Consultant Fiscal 2024
Intreprinderile care au primit acord pentru finantare, sau cele a caror cerere de acord pentru finantare se afla in analiza la data intrarii in vigoare a prezentului document, NU vor depune documentatii on - line, in cadrul acestei aplicatii.
CAPITOLUL 1
NOTIUNI INTRODUCTIVE
Toate formularele vor fi transmise prin serviciul Spatiul Privat Virtual (SPV), iar documentele se depun in mod similar cu depunerea declaratiilor fiscale aflate pe portalul ANAF. Prin intermediul acestui serviciu se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre Ministerul Finantelor si solicitanti/ beneficiari ai ajutoarelor de stat.
Inregistrarea in SPV se face in baza aceluiasi certificat calificat obtinut pentru depunerea on-line a declaratiilor fiscale, iar informatiile in vederea inregistrarii in SPV se regasesc pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la adresa www.anaf.ro, sectiunea - Spatiul Privat Virtual, rubrica - Inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice.
1.1. ACCES IN SERVICIUL ON-LINE.
Pentru a trimite formularele on-line trebuie sa aveti acces la serviciul on-line. Daca nu ati depus pana acum declaratiile fiscale on-line, sau daca nu aveti acces la serviciul on-line, gasiti instructiunile aici.
Daca aveti certificat digital calificat si acces la serviciul on-line treceti la pasul urmator.
1.2. DESCARCAREA FORMULARELOR DE AJUTOR DE STAT se poate face:
1.2.1. prin intermediul paginii web a Ministerului Finantelor, la adresa
https://mfinante.gov.ro/ro/domenii/ajutorstat;
1.2.2. prin intermediul paginii web a ANAF, la adresa
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii/.
Din paginile indicate la punctele 1.2.1. si 1.2.2. se pot descarca atat formularele de declaratii/cereri, cat si instructiunile de completare ale acestora. Pentru a descarca un formular, faceti click pe numele acestuia si deschideti pagina.
In aceasta pagina puneti cursorul pe formularul dorit, dati click cu butonul din stanga al mouse-ului si documentul se va descarca in PC-ul dvs.
In cele ce urmeaza, veti gasi explicatii privind completarea formularelor din punct de vedere informatic.
Pentru a intelege mecanismul de implementare a schemei de ajutor de stat (conditii si criterii de eligibilitate, documente necesare obtinerii ajutorului de stat etc.) va rugam sa accesati https://mfinante.gov.ro/hg-807, unde sunt postate Ghidul solicitantului si Ghidul de plata elaborate in baza schemei de ajutor de stat instituita prin H.G. nr. 807/2014. Completarea formularelor se face Offline, fara a avea nevoie de conexiune la Internet.
Alegeti fisierul cu formularul pe care doriti sa-l completati, apoi executati un dublu-click pentru a lansa in executie programul Adobe Reader, cu ajutorul caruia veti introduce datele in formular.
Navigarea in cadrul unui formular in format PDF Inteligent se efectueaza cu ajutorul tastei Tab, sau printr-un click cu mouse-ul in cadrul unei celule (camp).
Anumite campuri se completeaza automat, pe masura ce completati campurile editabile evidentiate cu culoarea albastra.
In cadrul unor formulare in format .pdf se afla un buton pentru informatii, marcat prin ? pe care, accesandu-l, obtineti ajutor pentru completarea formularului respectiv.
CAPITOLUL 2 Cererea de acord pentru finantare
2.1. Completarea Cererii de acord pentru finantare CA807
Pasul 1. se apasa butonul DEBLOCARE
ATENTIE!
- nu se bifeaza caseta „Cerere de modificare acord pentru finantare”
- nu se completeaza campul „Nr. de inreg. cerere initiala”.
Pasul 2. In caseta Subscrisa se scrie numele complet al operatorului economic, iar acest nume se va completa automat in sectiunea „Date de identificare ale intreprinderii solicitante", campul Denumirea intreprinderii”.
Campul „domnul/doamna” se completeaza conform instructiunilor de mai jos: