Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, anunta lansarea platformei de management si monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici.
In vederea informatizarii si flexibilizarii mecanismelor de implementare a schemelor de ajutor de stat, Ministerul Finantelor anunta lansarea platformei on-line de tip ”monitoring tool”, prin intermediul careia operatorii economici pot transmite toate documentele necesare accesarii unui ajutor de stat in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie.
"Continuam procesul de digitalizare la nivelul Ministerului de Finante si punem la dispozitia operatorilor economici un instrument on-line de depunere si analiza a documentatiei pentru plata ajutorului de stat. Totodata, platforma va permite o monitorizare eficienta, in timp real, a gradului de implementare prin prisma mentinerii locurilor de munca create si realizarii investitiilor asumate prin proiectele finantate", a declarat Alexandru Nazare, ministrul Finantelor.
Platforma asigura:
- transmiterea on-line a documentatiilor aferente cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de stat,
- informatizarea procesului de analiza a documentatiei transmise,
- monitorizarea in timp real a gradului de implementare si de respectare a conditiilor de mentinere a investitiilor si a locurilor de munca aferente proiectelor aprobate spre finantare de catre Ministerul Finantelor.
Aceasta platforma este disponibila incepand din 14 aprilie 2021, accesand urmatoarele link-uri:
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
sau https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii
De asemenea, accesand platforma, operatorii economici vor putea consulta Ghidul de utilizare depunere ON – LINE a documentelor necesare obtinerii ajutorului de stat acordat in temeiul H.G. nr. 807/2014.
Prin colectarea tuturor informatiilor referitoare la cererile de acord pentru finantare si de plata, depuse in baza schemei de ajutor de stat, se creeaza o baza de date completa a proiectelor in curs de aprobare, implementare si monitorizare.
Platforma vine in completarea celor doua instrumente prin care Ministerul Finantelor asigura comunicarea permanenta cu mediul de afaceri, respectiv Formular asistenta ajutor de stat si Solicitare intalnire tehnica, prin care operatorii economici pot solicita clarificari cu privire la prevederile legale ale actelor normative de instituire a schemelor de ajutor de stat, la mecanismul de acordare si de plata a ajutorului de stat sau recomandari cu privire la implementarea corecta a proiectului de investitii aprobat.
Citeste si: GHID oficial pentru depunerea online a documentelor necesare obtinerii ajutorului de stat