email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reflectarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii

Bine v-am gasit,

In urma solicitarilor primite pe adresa de email a redactiei www.contabilul.ro venim in sprijinul dvs., prezentandu-va informatii despre  Efectuarea inventarierii si contabilizarea rezultatelor acesteia.

    Studiu de caz                                                                                            

Efectuarea inventarierii si contabilizarea rezultatelor acesteia

Potrivit Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.753 din 22 noiembrie 2004, inventarierea elementelor de activ si de pasiv reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Conform art. 7, alin.(1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv detinute la inceputul activitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege.

Potrivit art. 3 din normele mai sus mentionate, unitatile au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

In cazul in care, in situatiile enumerate mai sus, sunt inventariate toate elementele de activ dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea administratorului, a ordonatorului de credite sau a persoanei care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Pentru mai multe detalii apasati aici

Coordonator Alina Semeniuc

Luati-va un partener de incredere in profesia dvs.! Cele mai utilizate modele de contracte de natura civila si comerciala, insotite de explicatii teoretice si practice. Pentru detalii clic aici !

    Cele mai cautate produse                                                                          

»
Consilier Contabilitate

»
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

»
Consilier TVA

»
Consilier Contabilitate pentru institutii publice

»
Revista Romana de Fiscalitate

NOU! Acum www.contabilul.ro  iti ofera posibilitatea sa te abonezi pe o luna la un pret avantajos!                                                            

    Stirile zilei                                                                                                    

Prima privatizare din productia romaneasca de energie electrica

Termoelectrica a incheiat un parteneriat de un miliard de euro cu Enel si E.ON pentru constructia unei centrale pe huila, la Braila. Dupa trei ani de incercari, Termoelectrica a reusit, ieri, sa semneze un parteneriat public-privat, pentru reconstructia centralei de la Braila...

Iliescu: Intermediarii, "factori parazitari" care scumpesc artificial energia

Intermediarii de electricitate sunt "factori parazitari" care scumpesc artificial pretul energiei, care ar trebui sa fie unitar la nivel national, a declarat, miercuri, la Neptun, presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, la Forumul Regional de Energie-FOREN. "De unde aparitia acestor intermediari comersanti?...

Directorii bugetari vor avea salarii mai mici daca nu indeplinesc obiectivele

Bugetarii vor putea beneficia de o crestere salariala a castigului lunar brut de maximum 60% din indicele de productivitate, conform unei hotarari de guvern aprobate ieri. Bugetele generale ale companiilor de stat care sunt subordonate ministerelor sau administratiilor centrale vor fi prezentate sindicatelor...

Uita acum toate problemele legate de contabilitate si testeaza GRATUIT cel mai bun instrument pentru contabili!

O zi minunata!

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 19 Iunie 2008

Votati articolul "Reflectarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X