Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Reflectarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii

Bine v-am gasit,

In urma solicitarilor primite pe adresa de email a redactiei www.contabilul.ro venim in sprijinul dvs., prezentandu-va informatii despre  Efectuarea inventarierii si contabilizarea rezultatelor acesteia.

    Studiu de caz                                                                                            

Efectuarea inventarierii si contabilizarea rezultatelor acesteia

Potrivit Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.753 din 22 noiembrie 2004, inventarierea elementelor de activ si de pasiv reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Conform art. 7, alin.(1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv detinute la inceputul activitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege.

Potrivit art. 3 din normele mai sus mentionate, unitatile au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

In cazul in care, in situatiile enumerate mai sus, sunt inventariate toate elementele de activ dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea administratorului, a ordonatorului de credite sau a persoanei care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Pentru mai multe detalii apasati aici

Coordonator Alina Semeniuc

Luati-va un partener de incredere in profesia dvs.! Cele mai utilizate modele de contracte de natura civila si comerciala, insotite de explicatii teoretice si practice. Pentru detalii clic aici !

    Cele mai cautate produse                                                                          

Consilier Contabilitate

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Consilier TVA

Consilier Contabilitate pentru institutii publice

Revista Romana de Fiscalitate

NOU! Acum www.contabilul.ro  iti ofera posibilitatea sa te abonezi pe o luna la un pret avantajos!                                                            

    Stirile zilei                                                                                                    

Prima privatizare din productia romaneasca de energie electrica

Termoelectrica a incheiat un parteneriat de un miliard de euro cu Enel si E.ON pentru constructia unei centrale pe huila, la Braila. Dupa trei ani de incercari, Termoelectrica a reusit, ieri, sa semneze un parteneriat public-privat, pentru reconstructia centralei de la Braila...

Iliescu: Intermediarii, "factori parazitari" care scumpesc artificial energia

Intermediarii de electricitate sunt "factori parazitari" care scumpesc artificial pretul energiei, care ar trebui sa fie unitar la nivel national, a declarat, miercuri, la Neptun, presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, la Forumul Regional de Energie-FOREN. "De unde aparitia acestor intermediari comersanti?...

Directorii bugetari vor avea salarii mai mici daca nu indeplinesc obiectivele

Bugetarii vor putea beneficia de o crestere salariala a castigului lunar brut de maximum 60% din indicele de productivitate, conform unei hotarari de guvern aprobate ieri. Bugetele generale ale companiilor de stat care sunt subordonate ministerelor sau administratiilor centrale vor fi prezentate sindicatelor...

Uita acum toate problemele legate de contabilitate si testeaza GRATUIT cel mai bun instrument pentru contabili!

O zi minunata!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Iunie 2008


Votati articolul "Reflectarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara.

Intrebare: Pe 25 oct 2011 am achitat, in totalitate, in baza unei comenzi mafa ce urmeaza a fi achizitionata din Austria. Pana pe 24 noiembrie nu am primit nici marfa insotita de factura, nici factura de avans 100%. Avand in vedere ca pentru suma achitata in avans nu am document fiscal emis cu data de octombrie, iar furnizorul nu emite document fiscal decat odata cu livrarea marfii, este obligatorie declararea sumelor achitate in avans in declaratiile TVA si achizitii intracomunitare aferente lunii octombrie de raportare fiscala?

Raspuns: Vezi ART. 155 Facturarea 1 Persoana impozabil? care efectueaz? o livrare de bunuri sau o prestare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X