Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | Altele

Schimbare sediu social: iata procedura de urmat!

Ultima actualizare: 28 Decembrie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Schimbare sediu social: iata procedura de urmat!
domiciliu fiscalschimbare sediu socialformulare ANAFdeclaratii anaf schimbare sediu

Potrivit prevederilor art. 32 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal are ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/platitorul nu are obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal.

Schimbare sediu social: procedura de urmat

Va propunem spre consultare urmatorul studiu de caz: societatea X si-a schimbat adresa sediului social in acelasi judet. Acesta coincide cu domiciliul fiscal al societatii. Ce formular se depune la ANAF pentru aceasta modificare si care sunt documentele insotitoare? De asemenea, care este procedura pentru schimbarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA cu noua adresa?

In acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul.

Prin urmare, daca sediul social reprezinta si domiciliu fiscal pentru societate, aceasta nu trebuie sa mai depuna nicio cerere sau declaratie, transferul dosarului fiscal efectuandu-se intre vechiul organ fiscal si noul organ fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii modificarii in registrul ORC.

Acest fapt rezulta si din Anexa 1 ind. 1 - Procedura modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social, din Ordinul ANAF nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare.

In situatia schimbarii sediului social, nu exista implicatii fiscale si nici obligatia depunerii altor declaratii.

In concluzie transferul dosarului fiscal se face de catre ANAF, dvs neavand obligatii fiscale in acest sens.

Schimbarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA cu noua adresa

Nu exista rubrica in D700 pentru schimbarea informatiilor din certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

Pe baza datelor transmise electronic de la ORC, organul fiscal competent in a carui raza teritoriala se afla compania pentru administrare fiscala, poate efectua anularea vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA si emiterea unui alt certificat care sa contina noua adresa a societatii.

Aceasta operatiune se face pe baza cererii depuse de solicitant (potrivit art. 82 alin. (9) din Codul de procedura fiscala), cu exceptia cazului in care inregistrarea fiscala se efectueaza din oficiu. Prevederile legale sunt aplicabile, in mod corespunzator, si pentru certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

Cererea se depune, obligatoriu electronic, prin intermediul formularului de contact, prin SPV.

Cererea trebuie sa se refere la solicitarea anularii vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA si emiterea unui alt certificat in scopuri de TVA care sa contina noua adresa a societatii. La cerere se ataseaza copia vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA, pentru a se identifica seria si numarul acestuia.

Dupa primirea cererii pe cale electronica, organul fiscal fiscal procedeaza in cel mai scurt timp la emiterea unui alt certificat de inregistrare in scopuri de TVA si va notifica solicitantul in acest sens sa se prezinte fizic sa ridice noul certificat de la organul fiscal.

La ridicarea noului certificat, solicitantul trebuie sa inmaneze, in vederea anularii, vechiul certificat de inregistrare in scopuri de TVA.


Raspuns oferit in luna septembrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pexels.com






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X