Potrivit prevederilor art. 32 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal are ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/platitorul nu are obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal.
In cele ce urmeaza vom vedea ce obligatii declarative sunt in cazul in care o firma isi schimba sediul social in alt judet. Adresa sediului fiscal este aceeasi cu cea a sediului social. De asemenea, vom afla ce pasi trebuie parcursi pentru schimbarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, astfel incat noul certificat sa aiba noua adresa.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Specialistul spune ca, in acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul.
Prin urmare, daca sediul social reprezinta si domiciliu fiscal pentru societate, aceasta nu trebuie sa mai depuna nicio cerere sau declaratie, transferul dosarului fiscal efectuandu-se intre vechiul organ fiscal si noul organ fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii modificarii in registrul ORC.
Acest fapt rezulta si din Anexa 1 ind. 1 - Procedura modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social, din Ordinul ANAF nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia schimbarii sediului social, nu exista implicatii fiscale si nici obligatia depunerii altor declaratii.
In concluzie transferul dosarului fiscal se face de catre ANAF, dvs. neavand obligatii fiscale in acest sens.
Nu exista rubrica in D700 pentru schimbarea informatiilor din certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
Pe baza datelor transmise electronic de la ORC, organul fiscal competent in a carui raza teritoriala se afla compania pentru administrare fiscala, poate efectua anularea vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA si emiterea unui alt certificat care sa contina noua adresa a societatii.
Aceasta operatiune se face pe baza cererii depuse de solicitant (potrivit art. 82 alin. (9) din Codul de procedura fiscala), cu exceptia cazului in care inregistrarea fiscala se efectueaza din oficiu. Prevederile legale sunt aplicabile, in mod corespunzator, si pentru certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
Cererea se depune, obligatoriu electronic, prin intermediul formularului de contact, prin SPV.
Cererea trebuie sa se refere la solicitarea anularii vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA si emiterea unui alt certificat in scopuri de TVA care sa contina noua adresa a societatii. La cerere se ataseaza copia vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA, pentru a se identifica seria si numarul acestuia.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examen Consultant Fiscal 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Dupa primirea cererii pe cale electronica, organul fiscal fiscal procedeaza in cel mai scurt timp la emiterea unui alt certificat de inregistrare in scopuri de TVA si va notifica solicitantul in acest sens sa se prezinte fizic sa ridice noul certificat de la organul fiscal.
La ridicarea noului certificat, solicitantul trebuie sa inmaneze, in vederea anularii, vechiul certificat de inregistrare in scopuri de TVA.
Raspuns oferit in luna august 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com