email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbare sediu social: care sunt obligatiile declarative?

Schimbare sediu social: care sunt obligatiile declarative?
modificare sediu sociald700certificat de inregistrare

Potrivit prevederilor art. 32 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal are ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/platitorul nu are obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal.

In cele ce urmeaza vom vedea ce obligatii declarative sunt in cazul in care o firma isi schimba sediul social in alt judet. Adresa sediului fiscal este aceeasi cu cea a sediului social. De asemenea, vom afla ce pasi trebuie parcursi pentru schimbarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, astfel incat noul certificat sa aiba noua adresa.

Specialistul spune ca, in acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul.

Prin urmare, daca sediul social reprezinta si domiciliu fiscal pentru societate, aceasta nu trebuie sa mai depuna nicio cerere sau declaratie, transferul dosarului fiscal efectuandu-se intre vechiul organ fiscal si noul organ fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii modificarii in registrul ORC.

Acest fapt rezulta si din Anexa 1 ind. 1 - Procedura modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social, din Ordinul ANAF nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare.

In situatia schimbarii sediului social, nu exista implicatii fiscale si nici obligatia depunerii altor declaratii.
In concluzie transferul dosarului fiscal se face de catre ANAF, dvs. neavand obligatii fiscale in acest sens.

Nu exista rubrica in D700 pentru schimbarea informatiilor din certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

Pe baza datelor transmise electronic de la ORC, organul fiscal competent in a carui raza teritoriala se afla compania pentru administrare fiscala, poate efectua anularea vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA si emiterea unui alt certificat care sa contina noua adresa a societatii.

Aceasta operatiune se face pe baza cererii depuse de solicitant (potrivit art. 82 alin. (9) din Codul de procedura fiscala), cu exceptia cazului in care inregistrarea fiscala se efectueaza din oficiu. Prevederile legale sunt aplicabile, in mod corespunzator, si pentru certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

Cererea se depune, obligatoriu electronic, prin intermediul formularului de contact, prin SPV.

Cererea trebuie sa se refere la solicitarea anularii vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA si emiterea unui alt certificat in scopuri de TVA care sa contina noua adresa a societatii. La cerere se ataseaza copia vechiului certificat de inregistrare in scopuri de TVA, pentru a se identifica seria si numarul acestuia.

Dupa primirea cererii pe cale electronica, organul fiscal fiscal procedeaza in cel mai scurt timp la emiterea unui alt certificat de inregistrare in scopuri de TVA si va notifica solicitantul in acest sens sa se prezinte fizic sa ridice noul certificat de la organul fiscal.

La ridicarea noului certificat, solicitantul trebuie sa inmaneze, in vederea anularii, vechiul certificat de inregistrare in scopuri de TVA.

 

Raspuns oferit in luna august 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Corespondenta detaliata a conturilor: motivele pentru care poti fi AMENDAT!


Pare aproape imposibil sa faci slalom printre cele peste 500 de conturi si subconturi contabile, cu dezinvoltura?

Necunoasterea corespondentei dintre conturi poate genera:
    • inregistrari contabile eronate! Urmarea: amenda ANAF!
    • situatii financiare compromise! Urmarea: amenzi, acuzatie de evaziune fiscala etc.!

Iti propunem acum lucrarea indispensabila oricarui contabil de SRL sau PFA:
Corespondenta detaliata a conturilor pe principalele tipuri de operatiuni

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
modificare sediu sociald700certificat de inregistrare


Data aparitiei: 15 August 2023
Ultima actualizare: 16 August 2023

Votati articolul "Schimbare sediu social: care sunt obligatiile declarative?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X