Un business de succes, pe langa finantare, are nevoie si de mult timp alocat. De aceea, pentru managerii moderni si ambitiosi, mentinerea echilibrului intre viata personala si cea profesionala poate fi o adevarata provocare. Iata cum poti sa o depasesti:
1. Creeaza-ti o rutina sanatoasa
O rutina sanatoasa iti poate oferi stabilitate si poate contribui semnificativ la mentinerea echilibrului intre viata personala si cea profesionala. Desi pare dificil de construit, o poti face in 3 pasi:
- Stabileste perioada de timp pe care o petreci zilnic la birou si pleaca la ora propusa. Asigura-te ca respecti aceeasi regula chiar si atunci cand lucrezi de acasa si incheie programul de munca la ora pe care o stabilesti in prealabil.
- Nu uita de pauze. In timpul programului de munca, aloca cel putin 45 de minute unei mese sanatoase si odihnei. Aici te-ar putea ajuta si amenajarea unui spatiu de relaxare in zona de birouri, in care atat tu, cat si angajatii tai, sa va destindeti inainte sa reincepeti activitatile profesionale.
- Fii flexibil si adapteaza-ti rutina in functie de nevoile personale si profesionale. Un echilibru nu inseamna 50%-50% in fiecare zi, ci mai degraba se refera la o imagine echilibrata in ansamblu.
Un alt lucru care ti-ar putea fi de mare folos, in mentinerea echilibrului intre viata personala si cea profesionala, este de a locui intr-o dezvoltare mixta, cum este One Cotroceni Park, aflata in Bucuresti, care, pe langa partea rezidentiala, integreaza si cladiri de birouri, unde ai putea sa inchiriezi un spatiu potrivit pentru tine si echipa ta. In acest mod, timpul pe care, in mod normal, l-ai pierde in trafic il poti redirectiona catre familie si alte activitati care iti plac.
2. Stabileste prioritati si limite clar definite
Pentru a-ti mentine rutina intr-un echilibru sanatos, stabileste cateva prioritati si limite clar definite, pe care sa le respecti si tu, dar si cei din jurul tau.
Daca vorbim despre prioritati, pentru un program de lucru normal, care nu presupune ore suplimentare, poti sa realizezi din timp o lista cu prioritatile zilnice. Astfel, la finalul zilei, stii ca te-ai ocupat de prioritati, iar daca au ramas alte sarcini nerezolvate, pot fi amanate pana in ziua urmatoare.
In ceea ce priveste limitele, comunica deschis cu angajatii tai despre orele in care esti disponibil si orele in care nu doresti sa fii deranjat. In plus, poti stabili limite si pentru tine insuti, cum ar fi sa nu verifici e-mail-urile dupa ora 18.00 sau sa nu lucrezi in weekend.
3. Imbunatateste-ti abilitatile de delegare
Nu in ultimul rand, ca manager, este important sa iti imbunatatesti abilitatile de delegare. Pentru tine, aceasta imbunatatire te ajuta sa iti concentrezi atentia si resursele pe aspecte de conducere ale afacerii, iar pentru angajati, dezvoltarea abilitatilor tale de delegare inseamna ca vei sti sa aloci sarcinile intr-un mod echilibrat in echipa, fara ca acestia sa devina coplesiti.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Examen Consultant Fiscal 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Totusi, pentru a te asigura ca atribui sarcinile persoanelor potrivite, ia in considerare aptitudinile, experienta si interesul fiecarui angajat si asigura-te ca fiecare este pregatit sa-si indeplineasca atributiile cu succes.
Concluzionand, crearea unei rutine sanatoase, stabilirea prioritatilor si a limitelor personale, dar si imbunatatirea abilitatilor de delegare sunt 3 aspecte care te pot ajuta sa ai un stil de viata echilibrat. Pune in aplicare strategiile din acest articol si construieste-ti un business de succes, in timp ce te bucuri si de viata personala.
Sursa foto: Shutterstock