email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie la semnarea situatiilor financiare: sinteza aspectelor relevante

Atentie la semnarea situatiilor financiare: sinteza aspectelor relevante
situatii financiaresemnare situatii financiare

Conform prevederilor legale din Romania, semnarea situatiilor financiare este reglementata in mod clar pentru a asigura separarea responsabilitatilor si integritatea raportarilor financiare. In continuare, potrivit specialistilor PortalCodul Fiscal.ro, iata o sinteza a aspectelor relevante privind semnarea situatiilor financiare!

Semnare situatii financiare: ce trebuie sa stiti

Conform art. 10 alin. (2) si art. 28 alin. (10) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, situatiile financiare trebuie sa fie semnate de catre directorul economic, contabilul-sef sau de o alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

Aceste persoane trebuie sa fie angajate legal, sa aiba studii economice superioare si sa aiba atributii in conducerea contabilitatii entitatii.

Conform art. 28 alin. (13), situatiile financiare trebuie sa fie semnate si de catre administratorul sau persoana responsabila cu gestionarea entitatii. Acest aspect reflecta responsabilitatea generala a administratorului pentru gestionarea societatii.

Art. 10 alin. (3) si art. 28 alin. (11) permit organizarea si conducerea contabilitatii pe baza unor contracte de prestari servicii cu persoane fizice sau juridice autorizate, membre CECCAR. Aceste persoane pot intocmi si semna situatiile financiare in numele entitatii.

Persoana imputernicita trebuie sa fie angajata legal in functia de contabil-sef sau director economic, sa aiba studii economice superioare si atributii specifice conducerii contabilitatii.

Situatiile financiare pot fi semnate de experti contabili sau contabili autorizati, membri CECCAR, in baza unui contract de prestari servicii.

De retinut! Este esential ca persoana care conduce contabilitatea (contabilul-sef, directorul economic sau persoana imputernicita) sa fie distincta de persoana care asigura gestionarea entitatii (administratorul). Aceasta prevenire a conflictului de interese este mentionata in Legea contabilitatii si se sanctioneaza conform art. 41 si art. 42 din aceeasi lege.

(Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.)

Desi legislatia se aplica de regula tuturor entitatilor, pentru firmele mici pot exista exceptii. Totusi, chiar si in aceste cazuri, trebuie respectate principiile de baza ale separarii responsabilitatilor si integritatii raportarilor financiare.

Spre exemplu, asociatul unic si administratorul societatii, daca indeplineste si functia de contabil-sef, trebuie sa respecte cerintele legale privind semnarea situatiilor financiare. Desi poate intocmi si semna situatiile financiare in calitate de contabil-sef, trebuie sa fie distinct de rolul sau de administrator pentru a respecta separarea responsabilitatilor.

In situatia in care nu exista posibilitatea separarii acestor functii, este recomandat sa fie utilizate servicii de contabilitate externa autorizata (membri CECCAR) pentru a asigura conformitatea legala si evitarea sanctiunilor.

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiaresemnare situatii financiare


Data aparitiei: 21 Mai 2024

Votati articolul "Atentie la semnarea situatiilor financiare: sinteza aspectelor relevante":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • 6 carti pentru o cariera de succes in contabilitate

    • Domeniul contabilitatii este unul care necesita o adaptare constanta la modificarile din Codul Fiscal. Succesul in aceasta cariera complexa depinde in mare masura de actualizarea permanenta a cunostintelor si de intelegerea profunda a legislatiei fiscale. De aceea, am selectat sase lucrari de specialitate care se remarca prin actualitatea si complexitatea lor, fiind indispensabile pentru orice profesionist in contabilitate care doreste sa exceleze. Prin combinarea t...» citeste mai departe aici

  • Salariul minim brut din agricultura si industria alimentara de la 1 iulie 2024

    • Conform art. 1 din HG 598/2024, incepand cu data de 1 iulie 2024, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include indemnizatii, sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.700 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 168,000 ore pe luna, reprezentand 22,024 lei/ora. Astfel, textul citat ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura si formularele utilizate pentru modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor

    • Potrivit prevederilor art.88 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a aduce la cunostinta organului fiscal central modificarile intervenite in datele declarate initial, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.   In practica,  organele fiscale au constatat situatii in care d...» citeste mai departe aici

  • D406 (SAF-T): termenele de raportare pentru contribuabili mijlocii

    • Incepand cu 01.01.2024, o societate comerciala a trecut la categoria contribuabililor mijlocii. In cele ce urmeaza, veti afla termenele de transmitere a fisierului standard de control fiscal (SAF-T). Referintele legislative relevante sunt disponibile in Ordinul nr. 1783/2021, care detaliaza procedurile si termenele de raportare pentru fisierul SAF-T, informeaza specialistii PortalCo...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X