email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie la semnarea situatiilor financiare: sinteza aspectelor relevante

Atentie la semnarea situatiilor financiare: sinteza aspectelor relevante
situatii financiaresemnare situatii financiare

Conform prevederilor legale din Romania, semnarea situatiilor financiare este reglementata in mod clar pentru a asigura separarea responsabilitatilor si integritatea raportarilor financiare. In continuare, potrivit specialistilor PortalCodul Fiscal.ro, iata o sinteza a aspectelor relevante privind semnarea situatiilor financiare!

Semnare situatii financiare: ce trebuie sa stiti

Conform art. 10 alin. (2) si art. 28 alin. (10) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, situatiile financiare trebuie sa fie semnate de catre directorul economic, contabilul-sef sau de o alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

Aceste persoane trebuie sa fie angajate legal, sa aiba studii economice superioare si sa aiba atributii in conducerea contabilitatii entitatii.

Conform art. 28 alin. (13), situatiile financiare trebuie sa fie semnate si de catre administratorul sau persoana responsabila cu gestionarea entitatii. Acest aspect reflecta responsabilitatea generala a administratorului pentru gestionarea societatii.

Art. 10 alin. (3) si art. 28 alin. (11) permit organizarea si conducerea contabilitatii pe baza unor contracte de prestari servicii cu persoane fizice sau juridice autorizate, membre CECCAR. Aceste persoane pot intocmi si semna situatiile financiare in numele entitatii.

Persoana imputernicita trebuie sa fie angajata legal in functia de contabil-sef sau director economic, sa aiba studii economice superioare si atributii specifice conducerii contabilitatii.

Situatiile financiare pot fi semnate de experti contabili sau contabili autorizati, membri CECCAR, in baza unui contract de prestari servicii.

De retinut! Este esential ca persoana care conduce contabilitatea (contabilul-sef, directorul economic sau persoana imputernicita) sa fie distincta de persoana care asigura gestionarea entitatii (administratorul). Aceasta prevenire a conflictului de interese este mentionata in Legea contabilitatii si se sanctioneaza conform art. 41 si art. 42 din aceeasi lege.

(Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.)

Desi legislatia se aplica de regula tuturor entitatilor, pentru firmele mici pot exista exceptii. Totusi, chiar si in aceste cazuri, trebuie respectate principiile de baza ale separarii responsabilitatilor si integritatii raportarilor financiare.

Spre exemplu, asociatul unic si administratorul societatii, daca indeplineste si functia de contabil-sef, trebuie sa respecte cerintele legale privind semnarea situatiilor financiare. Desi poate intocmi si semna situatiile financiare in calitate de contabil-sef, trebuie sa fie distinct de rolul sau de administrator pentru a respecta separarea responsabilitatilor.

In situatia in care nu exista posibilitatea separarii acestor functii, este recomandat sa fie utilizate servicii de contabilitate externa autorizata (membri CECCAR) pentru a asigura conformitatea legala si evitarea sanctiunilor.

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiaresemnare situatii financiare


Data aparitiei: 21 Mai 2024

Votati articolul "Atentie la semnarea situatiilor financiare: sinteza aspectelor relevante":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

  • PFA vs. Microintreprindere in 2024: analiza comparativa a contributiilor datorate

    • Pentru cei care activeaza in domeniul IT, alegerea formei juridice potrivite pentru desfasurarea activitatii poate avea un impact semnificativ asupra eficientei fiscale si a costurilor operationale. In continuare, pornind de la un exemplu practic, vom realiza un calcul al impozitelor si contributiilor sociale pentru ambele forme juridice, pentru a facilita luarea unei decizii informate. PFA vs. Microintreprindere in 2024: calcule comparative...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o firma pentru a fi considerata prosumator?

    • Avand in vedere prevederile complexe ale Legii 123/2012 privind energiei electrice si a gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare, punctam detaliat conditiile pe care un prosumator trebuie sa le indeplineasca conform definitiei din Legea 123/2012 privind energia electrica si gazele naturale:  • Desfasurarea activitatilor in spatiul propriu delimitat:  Prosumatorul trebuie sa desfasoare activitatile ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X