email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reglementarile legale privind termenele de pastrare a documentelor financiare: Ce trebuie sa stie fiecare contabil

Reglementarile legale privind termenele de pastrare a documentelor financiare: Ce trebuie sa stie fiecare contabil

Arhivarea documentelor contabile reprezinta, daca nu se realizeaza corespunzator, o reala problema pentru departamentele de contabilitate. Legea Arhivelor Nationale 16/1996 exprima, explicit, necesitatea de a pastra documentele in conditii corespunzatoare asigurandu-le impotriva distrugerii, degradarii, sustragerii, ori comercializarii in alte conditii decat cele prevazute de lege. Pentru a intelege ce reglementari legale se aplica pentru pastrarea, in conformitate, a documentelor contabile, vom extrage, in cele ce urmeaza, cele mai importante reglementari ale Legii Arhivelor Nationale, Legii Contabilitatii si Codului Fiscal.

Conform Legii, documentele financiar-contabile care trebuiesc arhivate si depozitate in mod obligatoriu sunt, tinand cont de importanta, respectiv termenul de pastrare, urmatoarele: documente de raportare si bilant, declaratia 112, statele de plata, documentele justificative, contabile si fiscale.

Documentele precum: raportare si bilant, documentele legate de salarii (statele de plata, declaratia 112 etc) care asigura continuitatea drepturilor de pensie ale angajatilor, urmate de documentele financiar – contabile precum: registrul jurnal si registrul de casa, balantele si conturile anuale, documentele justificative – facturi, chitante, note de intrare – receptie, dispozitii de plata – pot avea termene de pastrare diferite in functie de utilitatea acestora, conform legislatiei in vigoare -  Legea Contabilitatii 82/1991, republicata si actualizata conform Legii nr 36 / 01.11.2023 si Codul fiscal (pag.5)

Toate aceste documente trebuie depozitate in conditii exemplare, intr-un mediu sigur, ferit de deteriorari precum: umiditate, temperaturi extreme, foc, pentru o perioada determinata, in nomenclatoare si registre bine intocmite, organizate cronologic si legate corespunzator respectand Legea Arhivelor Nationale.

La indeplinirea termenelor, documentele pot fi distruse securizat conform procedurilor legale, cu exceptia celor care au valoare istorica sau probatorie. Nerespectarea conform reglementarilor legale privind pastrarea documentelor financiare poate avea consecinte semnificative printre care enumeram: amenzi, repercusiuni legale, audituri esuate si pierderi ale reputatiei.

In concluzie, respectarea termenelor legale pentru pastrarea documentelor contabile nu este doar o obligatie, ci si o asigurare ca departamentul ramane protejat si conform cu cerintele legale. Acum ca detineti o sinteza a celor mai importante informatii, nu lasati aceste aspecte sa va surprinda! Ramaneti cu un pas inainte si asigurati-va ca va protejati departamentul sau afacerea.

 

Cu stima, SDA – Servicii de Depozitare si Arhivare – The best way to store your documents


de Redactia Contabilul



Data aparitiei: 23 Septembrie 2024

Votati articolul "Reglementarile legale privind termenele de pastrare a documentelor financiare: Ce trebuie sa stie fiecare contabil":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Contabilitatea HORECA - monografii contabile, legislatie explicata si comentata

    • Industria HORECA reprezinta un domeniu plin de provocari pentru contabili, asa ca niciodata nu poate sa spuna un profesionist ca ar cunoaste toate informatiile necesare. Pentru cei care activeaza in acest domeniu, gestionarea aspectelor financiare poate fi o provocare continua, avand in vedere natura complexa a operatiunilor si a cerintelor legale si fiscale in schimbare constanta. De la gestionarea inventarului si a costurilor de productie la urma...» citeste mai departe aici

  • Guvernul adopta masuri de sprijin pentru populatie si mediul de afaceri

    • Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului de Finante, urmatoarele masuri: extinderea stimulentelor fiscale pentru investitiile in activitati de cercetare-dezvoltare, plafonarea tarifelor RCA pana la finalul acestui an, un parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor acordate prin...» citeste mai departe aici

  • Factura refuzata in SPV: cele doua modalitati de corectare a facturilor

    • Codul fiscal prevede doua modalitati de corectare a facturilor. In cazul in care factura nu a fost inca transmisa beneficiarului, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura corecta. Daca factura fiscala emisa eronat a fost transmisa beneficiarului, atunci: - fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din ca...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2024 - Termenul limita de depunere a Formularului 216

    • D.G.R.F.P. Cluj-Napoca reaminteste persoanelor fizice ca, in anul 2024, termenul limita de depunere a formularului 216, pentru declararea impozitului special pe bunurile imobile de valoare mare si de plata a acestuia, este 30 septembrie 2024. Prin OPANAF nr. 3738/2024 a fost aprobat : -modelul, continutul si instructiunile de completare a formularului 216 "Declaratie privind impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare;...» citeste mai departe aici