Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

ANAF a extins lista actelor fiscale valabile fara semnatura si stampila

Data aparitiei: 27 Martie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANAF a extins lista actelor fiscale valabile fara semnatura si stampila

Va informam ca ANAF a extins lista actelor fiscale care sunt valabile fara semnatura si stampila, conform prevederilor Ordinului ANAF nr. 402/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 253 din 2025. Acest ordin adauga 17 noi documente la lista celor emise prin centrul de imprimare masiva al ANAF, prevazuta initial in Ordinul ANAF nr. 1.155/2016. Astfel, numarul total al documentelor administrative fiscale si procedurale acceptate fara semnatura si stampila ajunge la 56. 

Lista completa a actelor emise in centrul de imprimare masiva al ANAF

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Lista completa a actelor emise in centrul de imprimare masiva al ANAF

1. titlu executoriu;

2. somatie;

3. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere;

4. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare;

5. instiintare privind stingerea obligatiilor fiscale;

6. adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;

7. adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;

8. adresa de instiintare privind infiintarea popririi executorii;

9. decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;

10. notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice;

11. decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice;

12. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice;

13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;

14. decizie privind compensarea obligatiilor fiscale;

15. nota privind restituirea/rambursarea unor sume;

16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private;

17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele si contributiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa;

18. notificare privind indeplinirea conditiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) si lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;

19. notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;

20. notificari privind nedepunerea in termen a declaratiilor fiscale;

21. notificari privind modul de completare a declaratiilor fiscale;

22. notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

23. decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

24. decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau (11) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu;

26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;

27. notificare privind obligatiile fiscale restante;

28. decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;

29. notificare privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;

30. proces-verbal privind calculul dobanzilor aferente sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;

31. decizie de solutionare a cererii privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;

32. adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;

33. adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;

34. adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti;

35. adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;

36. adresa de instiintare privind suspendarea masurilor de executare silita;

37. adresa de instiintare privind continuarea masurilor de executare silita;

38. decizie de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget;

39. decizie de respingere a cererii de restituire a sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;

40. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

41. notificare privind nedeclararea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate;

42. decizie privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate;

43. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate;

44. decizie privind recuperarea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;

45. decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

46. decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;

47. instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;

48. notificare privind nedeclararea taxei pe valoarea adaugata de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

49. invitatie privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, in cazul neprezentarii la primul termen stabilit de organul fiscal in vederea audierii;

50. decizie de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare (formular 190);

51. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare (formular 191);

52. notificare pentru nedepunerea declaratiilor recapitulative (formular 390 VIES);

53. notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor;

54. decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor (formular 701);

55. decizie de declarare in inactivitate;

56. notificare privind nedepunerea la termen a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere.

Concluzie

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Concluzie

Prin eliminarea obligativitatii semnaturii si stampilei, ANAF simplifica relatia contribuabililor cu institutia fiscala, reducand atat timpul de procesare a documentelor, cat si volumul de munca birocratica.

Cu toate acestea, contribuabilii trebuie sa fie atenti la continutul documentelor primite si sa respecte termenele procedurale, deoarece obligatiile fiscale raman valabile, indiferent daca actele sunt transmise prin posta sau electronic.

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X