Spre exemplu, ai putea sa apelezi la o platforma de onboarding. Prin intermediul acesteia se pot concepe sesiuni de microlearning, concentrate pe informatii relevante in functie de cerintele si rolul profesional. De asemenea, sunt importante si intalnirile si feedbackurile periodice. in materialul urmator, poti descoperi o serie de sfaturi si idei utile prin care etapa de integrare a noilor angajati sa se desfasoare simplu, usor si rapid.
Un proces eficient de onboarding
Integrarea rapida si eficienta a noilor angajati poate aduce o serie de beneficii pe termen indelungat pentru companie. Aceasta etapa este fundamentala pentru succesul organizatiei. Tocmai de aceea este necesar sa existe un bun proces de onboarding. Ca acest lucru sa ajunga sa prinda viata, expertii echipelor L&D trebuie sa ia legatura cu platformele de microlearning, care pe baza cerintelor lasate pot concepe cu ajutorul AI programe speciale pentru noii membri. Concentrate in module scurte, cu informatii esentiale pentru pozitia profesionala indicata, trainingurile aduc transparenta si claritate totala asupra jobului. Procesul de onboarding vine ca un instrument strategic care accelereaza adaptarea, sporeste motivatia si reduce fluctuatia de personal. Prin intermediul modulelor, angajatul este ghidat si ajutat sa-si indeplineasca sarcinile profesionale. De asemenea, in cadrul acestui proces, integrarea culturala este sporita prin explicarea valorilor, misiunii si traditiilor companiei.
Importanta numirii unui mentor
In procesul de integrare este important sa existe o persoana care sa joace rolul de ghid si mentor pentru noul membru al echipei. Un astfel de manager poate sa reduca incertitudinile si sa ofere sprijin continuu intr-un mod personalizat. Noul angajat va sti astfel la cine sa apeleze de fiecare data cand se confrunta cu nelamuriri sau lipsa de informatii. Un bun mentor ii poate deveni punct de sprijin constant si ii explica cum se fac lucrurile concret in echipa, dincolo de teoria din manuale. in plus, noul angajat intelege rapid fluxurile interne si prioritatile reale. Evita greselile repetitive sau pierderea de timp cu proceduri care nu sunt intelese complet. Primeste sugestii concrete ca sa-si eficientizeze munca.
Crearea unui climat de incredere si siguranta
Noul angajat trebuie sa simta ca face parte din cadrul companiei. De aceea este necesar ca restul echipei sa-i creeze un climat de incredere si siguranta. De la un simplu salut pana la oferirea de ajutor, acestea sunt lucruri care pot avea un impact major in integrarea noului membru. El trebuie sa se simta binevenit in acea „familie” profesionala si sa simta ca este un mediu in care se poate dezvolta si performa.
Stabilirea unor intalniri si evaluari periodice
O evaluare periodica a noului angajat iti poate arata nivelul lui de acomodare. in plus, prin stabilirea unor intalniri saptamanale, poti afla feedbackul lui privind procesul de onboarding si poti oferi, de asemenea, un feedback profesional. Aceasta este si o ocazie perfecta ca sa se stabileasca activitati si teluri profesionale. Se pot seta obiective si deadline-uri pentru indeplinirea acestora. Pe aceasta cale il poti intreba cum s-a adaptat rolului profesional, ce provocari intampina si cum il poti ajuta, scriu cei de la hbr.org. De asemenea, poti verifica pe ce arii au noii membri nevoie de mai mult ajutor sau de training si daca au la dispozitie toate resursele si instrumentele care sa-i ajute in munca lor.
Sursa foto: pexels.com