email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 6 - 10 aprilie

contabilitatefiscalitate


Reflectarea in contabilitate a avantajelor in natura

Acordarea de avantaje in natura la nivelul unei societati face parte din politica acesteia, fiind considerata o intelegere contractuala sau tacita intre reprezentantii societatii si angajatii sai. De multe ori, acordarea de avantaje in natura pentru salariati constituie o buna practica a societatii de stimulare a salariatilor.

Reflectarea in contabilitate a acordarii acestor avantaje se face avandu-se in vedere continutul economic al tranzactiilor efectuate, respectandu-se astfel principiul contabil prevalenta economicului asupra juridicului.

Din punct de vedere fiscal (impozit pe venit, T.V.A., impozit pe profit) se respecta prevederile fiscale din Codul fiscal.

Conform legislatiei actuale, sunt considerate venituri din salarii, toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Conturile din clasa 5 Conturi de trezorerie – baza de date utilizata pentru intocmirea Situatiei fluxurilor de trezorerie

Potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, parte componenta a Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, entitatile care depasesc limitele a doua din criteriile de marime prevazute la pct. 3 alin. (1) din reglementarile mentionate intocmesc situatii financiare anuale din componenta carora face parte „Situatia fluxurilor de trezorerie”.

Entitatile care nu depasesc limitele a doua din criteriile de marime prevazute la pct. 3 alin. (2) din aceste reglementari intocmesc situatii financiare simplificate, la care pot adauga optional si „Situatia fluxurilor de trezorerie”. Obiectivul „Situatiei fluxurilor de trezorerie” este de a prezenta informatii cu privire la miscarile de numerar si de echivalente de numerar ale unei entitati, care clasifica fluxurile de trezorerie in timpul perioadei pe activitati de exploatare, investitie si finantare.

Entitatea care hotaraste ca aceasta situatie sa constituie componenta a situatiilor financiare anuale, trebuie sa prezinte informatiile continute de situatia fluxurilor de trezorerie pentru doua perioade succesive. Aceasta pentru ca informatiile cuprinse in toate componentele situatiilor financiare anuale sa poata fi comparabile...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Reflectarea in contabilitate a activitatilor de demolare a cladirilor si constructia altora noi

Ultimii ani au adus o crestere semnificativa a activitatii de constructie, atat in mediul urban, cat si in mediul rural.

Societatile de constructii efectueaza lucrarile fie in contul clientului, pe terenul acestuia cu predarea la cheie a constructiei, fie prin achizitia terenului si ridicarea constructiei in regie proprie, urmand ca imobilul sa fie ulterior inchiriat, vandut sau utilizat pentru necesitati proprii.

Societatile de constructii efectueaza lucrarile fie in contul clientului, pe terenul acestuia cu predarea la cheie a constructiei, fie prin achizitia terenului si ridicarea constructiei in regie proprie, urmand ca imobilul sa fie ulterior inchiriat, vandut sau utilizat pentru necesitati proprii...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Contabilitatea provizioanelor pentru restructurare

Contabilitatea provizioanelor pentru restructurare

 

 

 Contabilitatea provizioanelor pentru restructurare

 

In conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, provizioanele sunt destinate sa acopere datoriile a caror natura este clar definita si care la data bilantului este probabil sa existe sau este cert ca vor exista, dar care sunt incerte in ceea ce priveste valoarea sau data la care vor aparea.

Provizioanele nu isi au expresia in fonduri financiare care se gasesc depozitate undeva. Provizioanele sunt simple conventii contabile care, in fapt, urmaresc sa se evite distribuirea unor sume din profitul entitatii catre actionari, nedistribuirea lor avand un efect asupra disponibilitatilor banesti ale entitatii. Din punct de vedere operational insa, se poate dispune de aceste sume pentru activitatea curenta, rolul provizioanelor fiind acela de mentinere a capitalului financiar.

Practic, provizioanele nu reprezinta altceva decat corelarea inregistrarilor scriptice cu ceea ce se prezinta de fapt in activitatea entitatii, corelare facuta prin reglarea valorii activelor si datoriilor inregistrate in evidentele contabile la costul istoric si aducerea lor la valoarea de utilitate sau valoarea justa...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 10 Aprilie 2009


Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 6 - 10 aprilie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 10 Aprilie 2009 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X