Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Planul de conturi general 2025"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Planul de conturi general 2025
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Contract de mandat sau contract individual de munca cu timp partial?

Data actualizarii: 13 Ianuarie 2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
contract de mandatcontract de muncapartial

 

Administratorul unei asociatii de proprietari (persoana fizica angajata cu contract de munca de 8 ore in alta parte) poate presta serviciile in baza unui contract de mandat sau este obligatoriu sa se incheie un contract individual de munca cu timp partial?

Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari prevede doua posibilitati pentru desfasurarea activitatii de administrare (care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari):

- fie angajarea  unei persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile,
- fie incheierea unui contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca:
- obiect de activitate - numai domeniul asociatiilor de proprietari ori
- activitate principala - administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.

Prin urmare, rezulta ca persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.

Comitetul executiv adopta decizii asupra:

- cuantumului salariilor, al indemnizatiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca, precum si
- valorii si a modalitatilor de contractare,
in cazul in care administrarea cladirii este asigurata de persoane juridice, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.

De asemenea, comitetul executiv decide si asupra acordarii unor drepturi banesti membrilor asociatiei de proprietari care desfasoara activitati lucrative folositoare acesteia, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.

Administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:

- prestarea serviciilor in mod profesional;
- gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
- efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
- asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
- gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
- indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.

ATENTIE

Asadar, administratorul unei asociatii de proprietari poate incheia numai contract individual de munca, iar nu contract de mandat, pentru indeplinirea sarcinilor ce-i revin in aceasta calitate.

Potrivit Codului muncii, este permis cumulul de functii. Drept urmare, faptul ca este angajat in alta parte cu contract individual de munca de 8 ore nu inseamna ca acesta nu mai poate avea calitatea de administrator in cadrul unei asociatii de proprietari.

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Planul de conturi general 2025"


X