email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendare activitate firma. Reglare solduri furnizori si clienti

suspendare activitate firmareglare solduri furnizorisolduri clienti


Suspendare activitate firma. Reglare solduri furnizori si clienti
Silviu Stoica

Intrebare: Va consult in legatura cu urmatoarea speta:
- Daca legislatia imi permite reglarea soldurilor de furnizori si clienti la o societate comerciala aflata din anul 2008 in suspendare si pentru care asociatii societatii au hotarat inchiderea ei cu data de 01.09.2010;
- Tot odata as vrea sa stiu daca se poate inchide o societate comerciala cu solduri neinchise de furnizori si clienti, solduri care provin din anul 2004.

Raspuns: Din moment ce asociatii au hotarat inchiderea (dizolvarea) societatii, atunci aceasta iese din perioada de suspendare a activitatii si intra in procedura de lichidare, conform art. 233 alin. 1 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

La art. 235 din lege exista precizari cu privire la modul de dizolvare si lichidare, conform carora:

- in societatile in nume colectiv, in comandita simpla si in cele cu raspundere limitata, asociatii pot hotari, o data cu dizolvarea si modul de lichidare a societatii, atunci cand sunt de acord cu privire la repartizarea si lichidarea patrimoniului societatii si cand asigura stingerea pasivului sau regularizarea lui in acord cu creditorii;


- prin votul unanim al asociatilor se poate hotari si asupra modului in care activele ramase dupa plata creditorilor vor fi impartite intre asociati, in caz contrar fiind urmata procedura lichidarii;

- transmiterea dreptului de proprietate asupra bunurilor ramase dupa plata creditorilor are loc la data radierii societatii din registrul comertului.

Prin urmare, din momentul in care asociatii au hotarat dizolvarea societatii, se trece la inventarierea elementelor de activ si pasiv, inclusiv la regularizarea soldurilor clientilor si furnizorilor, urmand a se parcurge toate etapele specifice, conform capit. 2 din Normele metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora, aprobate prin OMFP 1.376/2004.

Lichidarea propriu-zisa se realizeaza cu respectarea conditiilor stabilite la art. 252 – 262 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Societatea poate fi inchisa si daca exista creante neincasate din anul 2004.

Astfel, la incasarea creantelor se poate renunta, daca asociatii hotaresc acest lucru (art. 235 din Legea 31/1990), situatie ce va determina diminuarea activelor ramase in vederea repartizarii lor catre asociati. In ceea ce priveste datoriile, cel mai facil ar fi sa obtineti un acord de la creditori in vederea stingerii obligatiilor.

Daca s-a implinit termenul general de prescriptie de 3 ani si furnizorii neachitati nu au facut opozitie in termenul de 30 de zile, conform art. 256 si art. 259 din Legea 31/1990, atunci datoriile sunt lichidate prin prescriere si cu inregistrarea veniturilor corespunzatoare.

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
suspendare activitate firmareglare solduri furnizorisolduri clienti


Data aparitiei: 21 Iulie 2010

Votati articolul "Suspendare activitate firma. Reglare solduri furnizori si clienti":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X