email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuielile cu autovehiculele in 2021. Expertii dezbat ultimele modificari legislative

Cheltuielile cu autovehiculele in 2021. Expertii dezbat ultimele modificari legislative
deduceri fiscalecheltuieli autodeductibilitate cheltuieli

Toti contabilii stiu deja: cheltuielile auto se numara printre cele mai controlate categorii de catre organele FISCULUI. Desi lucrurile ar fi trebuit sa fie foarte simple, legea introduce multe limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor cu autovehiculele.

Deducerea corecta a cheltuielilor cu autovehiculele este, cu siguranta, una dintre cele mai sensibile sarcini cu care va confruntati in activitatea dvs. de zi cu zi. O mica eroare, o mica deducere incadrata gresit si va puteti trezi la primul control atat cu o amenda consistenta, cat si cu corectii retroactive ale impozitului pe profit, TVA-ului sau impozitului pe salarii!
 
Nu e de mirare ca peste 10% din ajustarile privind TVA si impozitul pe profit determinate de organele de control provin din categoria cheltuielilor auto! De vina este, desigur, si cadrul legal foarte stufos, plin de ambiguitati si cu modificari frecvente! Ultima astfel de modificare, de exemplu, a fost introdusa prin Legea nr. 296/2020:
 
NOU! Angajatii microintreprinderilor care utilizeaza masina societatii si in scop personal nu mai sunt impozitati pentru acest avantaj, fara a fi prevazuta insa o limita, asa cum exista in cazul angajatilor companiilor platitoare de impozit de profit (respectiv limita de deductibilitate de 50%). 
 
Eliminati neclaritatile si greselile de interpretare a legislatiei privind cheltuielile cu autovehiculele! Eliminati deducerile incorecte, amenzile si corectiile retroactive aplicate de ANAF, insotite de tot sirul aferent de dobanzi si penalitati! Consultati lucrarea Autoturisme pe firma. Regim fiscal-contabil, actualizata pentru 2021! Va scapa de orice stres!

Ghidul este actualizat permanent, conform cu legislatia in vigoare si ofera solutii explicate detaliat. Totodata, este util in activitatea de zi cu zi fiindca identifica principalele situatii in care deducerile sunt aplicate gresit de catre contabili. In plus, abunda in exemple practice, excelente pentru intelegerea subiectului expus.

Completeaza ACUM formularul de comanda. >>>


Deducerea cheltuielilor cu autovehiculele: informatii de baza


1. Ce conditii trebuie sa indeplineasca autovehiculele?

Prevederile speciale privind deducerea cheltuielilor cu autovehiculele au in vedere autovehiculele cu masa totala maxima autorizata de maximum 3.500 kg si cel mult 9 scaune, inclusiv scaunul soferului. 

2. In mod obisnuit, deducerea este de 50%

Legiuitorul a considerat din start ca autovehiculele firmei sunt folosite si in scopuri personale si de aceea a limitat la 50% deducerea cheltuielor asociate cu acestea – combustibil, piese de schimb, RCA, TVA, diferente de curs valutar inregistrate ca urmare a derularii unui contract de leasing. Click AICI pentru continuare... 

3. Cand se aplica deducerea de 100%?

Cheltuielile se deduc 100% daca autovehiculele sunt utilizate exclusiv pentru anumite activitati (servicii de urgenta, paza si protectie, curierat, taxi, scoli de soferi, vanzari si achizitii) sau daca sunt utilizate ca marfuri in scop comercial (pentru un vehicul cumparat in scop de revanzare, cheltuielile cu reparatiile sunt deductibile 100%).
 
Cheltuielile se deduc 100% si daca se face dovada ca autovehiculele sunt folosite exclusiv pentru nevoile firmei. Sunt necesare in acest sens documente financiar-contabile (delegatie, decont) si foaie de parcurs.
 

4. Transportul angajatilor la si de la locul de munca

Trebuie facuta diferentierea intre transportul angajatilor cu autovehiculele firmei la si de la locul de munca in scopul activitatii economice si transportul pentru uzul personal la si de la locul de munca. In prima categorie se incadreaza situatiile cand nu exista mijloace de transport in comun sau orarul acestora este decalat fata de programul de lucru.
 

5. Avantaje de natura salariala pentru angajati

Folosirea unui autovehicul al firmei in scop personal de catre un angajat este considerata avantaj de natura salariala si intra in baza de calcul a impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale obligatorii. Subiectul este unul sensibil si trebuie tratat cu mare atentie deoarece exista numeroase conditii, exceptii, cazuri particulare. Detalii complete gasiti in lucrare.
 

6. Situatii speciale

In cazul particular al autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare, deductibilitatea este limitata la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii. Un tratament special au si autovehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii.

Click AICI daca doresti sa stii exact ce cheltuieli cu autovehiculele poti deduce!
 

de Redactia Contabilul

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deduceri fiscalecheltuieli autodeductibilitate cheltuieli

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 August 2021


Votati articolul "Cheltuielile cu autovehiculele in 2021. Expertii dezbat ultimele modificari legislative":
Rating:

Nota: 4.01 din 5 din 73 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inventare - avize de final, cine si ce trebuie urmarit ?

Intrebare: Buna dimineata !
Recent s-au finalizat inventarele anuale.
S-a intarziat pentru ca multi colegi, membri in comisiile de inventariere au lipsit, au fost inlocuiti,
iar la un moment dat nu mai era nimeni care sa inlocuiasca pe cei bolnavi ...
Procesele-verbale urmeaza a fi avizate de jurist si de contabil sef.
Contabilul sef a facut instruirea tuturor membrilor comisiilor de inventariere.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu cateva raspunsuri:
1. - Referatul si Decizia - pentru efectuarea inventarierii anuale
trebuia sa le faca un contabil sef ? sau juristul ?
2. - Contabilul sef trebuia sa fi facut si instruirea tuturor gestionarilor ?
3. - in ce consta avizul juristului ?
adica, ce trebuie sa urmareasca acesta, daca s-a indeplinit sau nu ce anume ?
4. - contabilul sef poate sa intoarca la jurist un inventar,
daca juristul nu s-a uitat ca in Dosar, un gestionar a declarat la inceputul inventarului ca detine o suma,
iar comisia a uitat sa o treaca /sa o mentioneze la urma inventarului ? sau pe jurist nu il priveste ?
intrucat acest lucru tine doar de contabilul sef ?

Raspuns: 1. - Documentele tipizate sunt date de contabil comisiei de inventariere ( ex: Declaratie inceput...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 August 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 - 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii