Depunerea declaratiilor electronice se realizeaza accesand portalul www.e-guvernare.ro prin urmatorul link : https://formularunic.e-guvernare.ro
Etapele pe scurt:
1. Obtineti un certificat calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati: CertSign, DigiSign sau Trans Sped.
2. Instalati programul Adobe Reader 8.2.
3. Descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completati-l, transmiteti-l pe e-mail la furnizorul certificatului, primiti-l semnat de acesta, apoi transmiteti-l prin portal la ANAF (modulul Declaratii electronice, optiunea Inregistrare certificate calificate).
4. Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
5. Privind imputernicirea de la contribuabil: in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Daca exista calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul, in original si copie, care atesta aceasta calitate (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
6. Prezentati documentele la orice unitate fiscala (imputernicirea, actul de identitate, formularul 150).
7. Asteptati primirea pe e-mail a dreptului de utilizare a serviciului.
8. Accesati adresa www.e-guvernare.ro Depunere declaratii, Declaratii ANAF (veti fi redirectionat pe portalul ANAF).
9. Descarcati formularele electronice.
10. Completati formularele de declaratii.
11. Transmiteti declaratiile.
12. Examinati starea declaratiilor transmise:
- Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor - actualizate in data de 20.10.2010
- Intrebari frecvente - Pentru depunerea declaratiilor accesati meniul Depunere Declaratii/Transmitere declaratii.
•Â Pentru informatii suplimentare folositi urmatoarea adresa de e-mail (subiect depunere declaratii).
•Â Pentru informatii referitoare la certificatele digitale folositi urmatoarea adresa de e-mail.
•Â Pentru informatii referitoare la autentificarea pe portalul ANAF, in vederea vizualizarii starii declaratiilor depuse, folositi urmatoarea adresa de e-mail
Important: Datorita unor dificultati tehnice, domeniul yahoo nu accepta e-mail-urile transmise de domeniul mfinante. De aceea, va rugam, atunci cand transmiteti e-mail-uri catre admin.portal@mfinante.ro sa ne lasati o adresa de e-mail de contact care sa contina alt domeniu decat yahoo.
Avertizare: In situatia in care dupa un interval de 4 zile din momentul in care ati aplicat de pe o adresa de e-mail de tipul: yahoo.* pentru activarea dreptului de a depune declaratii electronice, chiar daca nu ati primit mesajele de confirmare a activarii dreptului de a transmite declaratii, va rugam sa incercati sa depuneti declaratiile electronice.