Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Esalonare la plata: In ce consta procedura de anulare a obligatiilor accesorii?

Data aparitiei: 15 Octombrie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Esalonare la plata: In ce consta procedura de anulare a obligatiilor accesorii?
esalonare la plataamnistie fiscalaOUG 107/2024anulare accesorii

In cele ce urmeaza, analizam situatia unei societati care beneficiaza de esalonarea la plata obligatiilor bugetare catre stat, incepand din anul 2022, cu un grafic de plati stabilit pana in anul 2027. Termenele de plata din grafic au fost respectate, inclusiv rata din 15.09.2024. Vom afla de la specialistul nostru daca societatea beneficiaza de Ordonanta 107/2024.

Esalonare la plata. Anulare accesorii in baza OUG 107/2024 [Studiu de caz]

Intrebare: "O societate are esalonare la plata obligatiilor bugetare catre stat din 2022, cu grafic de plati pana in 2027. Termenele de plata din grafic au fost respectate, inclusiv rata din 15.09.2024. Beneficiaza de Ordonanta 107/2024? Daca da, care sunt etapele de urmat, avand in vedere ca sumele aferente ratelor viitoare sunt:

  • debite principale: 5.600.000 lei
  • majorari de intarziere: 811.000 lei
  • dobanzi pe perioada esalonarii: 1.600.000 lei."


Raspuns:
Cadrul legal: Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Art. IX. -
(1) Debitorii care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si data de 25 noiembrie 2024 inclusiv pot beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor in conditiile prevazute la art. III-V si XVI.

(2) Debitorii care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si data de 25 noiembrie 2024 inclusiv pot beneficia, in baza notificarii prevazute la art. VI alin. (1), de amanarea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor ramase din esalonarea la plata acordata. Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor se acorda daca cererea de anulare se depune pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv si esalonarea la plata se finalizeaza pana la data depunerii cererii de anulare inclusiv, dar nu mai tarziu de data de 25 noiembrie 2024.
 
Prin urmare, societatea poate beneficia de anularea obligaiilor de plata accesorii, cu conditia platii obligatiilor principale (debitului) pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv. 

Procedura de anulare a obligatiilor accesorii 

Procedura de anulare a obligatiilor accesorii este descrisa in Ordinul ANAF nr 5521/2024 si consta in urmatorii pasi:



1. Se depune Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare (formularul D11 de pe site-ul ANAF, in sectiunea ,,Descarcare declaratii electronice, fifand ,,notificare'')

2. Dupa depunerea notificarii, in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, organul fiscal emite si comunica debitorului decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii si certificatul de atestare fiscala.
In Certificatul de atestare fiscala se inscriu obligatiile bugetare care trebuie achitate pana la data depunerii cererii, dar nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv, precum si cele care fac obiectul anularii.

3. Anularea accesoriilor se solicita in baza unei cereri de anulare a unor obligatii bugetare (Formular D11 cu bifa pe ,,cerere anulare’’. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv.
 

Foto: pixabay.com






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X