email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturi din UE. Declaratia 390

contabilTVAdeclaratia 390
de Georgeta Serban Matei, 9 noiembrie 2010

Intrebare:


Facturile din UE pentru paleti trebuie declarate in Declaratia 390? Ele se inregistreaza cu taxare inversa? Se declara la achizitii sau la servicii?


Raspuns:


Paletii reprezinta ambalaje utilizate pentru transportul marfurilor. In functie de prevederile contractului incheiat cu furnizorul sau in functie de comanda transmisa transportatorului, paletii utilizati la transportul bunurilor pot avea urmatorul regim:


    * intra  in proprietatea firmei dvs. In acest  caz, natura operatiunii si valoarea paletilor rezulta din factura emisa de catre furnizorul bunurilor si  operatiunea este considerata o achizitie intracomunitara de bunuri pentru care se aplica regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427. Operatiunea se raporteaza dupa cum urmeaza:

    * prin declaratia recapitulativa cod 390 cu simbolul A; 

    * prin decontul de TVA cod 300 la urmatoarele randuri:

    * corespunzator rulajului creditor al contului 4427:

-    randul 5 denumit ,,Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care   cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa),,, cu preluarea sumei la  randul 5.1  denumit,,Achizitii intracomunitare pentru care cumparatorul este    obligat la plata TVA (taxare inversa), iar furnizorul    este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din   care a avut loc livrarea intracomunitara,, 


    * corespunzator rulajului debitor al contului 4426:

-    randul 17 denumit ,,Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care   cumparatorul este obligat la    plata TVA (taxare inversa),,, cu preluarea sumei la randul 17.1  denumit,,Achizitii intracomunitare pentru care cumparatorul este    obligat la plata TVA (taxare inversa), iar furnizorul    este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din   care a avut loc livrarea intracomunitara,, 


D.p.d.v. contabil, pentru ambalajele achizitionate se efectueaza receptia si se inregistreaza prin formula contabila  381 ,,Ambalaje,, = 401 ,,Furnizori,,.


    * sunt inchiriati pentru transportul marfurilor si trebuie returnati proprietarului. In aceasta categorie intra paletii care mai pot fi utilizati. In acest caz,  natura operatiunii si valoarea serviciilor de inchiriere rezulta din factura emisa de furnizorul bunurilor sau de transportator iar operatiunea reprezinta  o achizitie intracomunitara de servicii pentru care se aplica regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427. Operatiunea se raporteaza dupa cum urmeaza:

    * prin declaratia recapitulativa cod 390 cu simbolul S; 

    * prin decontul de TVA cod 300 la urmatoarele randuri:

    * la randul 7   denumit   ,,Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6,       si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din  Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa), ,, cu preluarea sumei la:    

-    randul 7.1  denumit  ,,Achizitii de servicii intracomunitare  pentru care  beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa),, ;

-    randul 7.1.1. deoarece   prestatorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc prestarea  intracomunitara.
    Suma TVA se preia din rulajul creditor al contului 4427 ,,TVA colectata,,  care corespunde cu sumele evidentiate in jurnalul pentru vanzari;

    * randul 19 cu preluarea sumei la:    

-    randul 19.1;

-    randul 19.1.1 . 

Suma TVA    se preia din rulajul debitor  al contului 4426 ,,TVA deductibila,,  care corespunde cu sumele evidentiate in jurnalul pentru cumparari


 D.p.d.v. contabil, pentru ambalajele utilizate in scopul transportului de marfa   se efectueaza receptia si se inregistreaza prin formula contabila  628 ,, Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti ,, = 401 ,,Furnizori,,. Daca paletii trebuie returnati, valoarea acestora se inregistreaza extracontabil intr-un cont in afara bilantului, respectiv contul 8033 ,,Valori materiale primite in pastrare sau custodie,,.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilTVAdeclaratia 390


Data aparitiei: 09 Noiembrie 2010

Votati articolul "Facturi din UE. Declaratia 390":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X