email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionarea de servicii de publicitate de la Google. Cum se procedeaza daca nu exista cod valid de TVA?

Achizitionarea de servicii de publicitate de la Google. Cum se procedeaza daca nu exista cod valid de TVA?
tvacod fiscaldeclaratia 390

Analizam in continuare situatia unei societati comerciale care a achizitionat servicii de publicitate de la Google, dar este neplatitoare de TVA. 

Actele au ajuns la contabilitate dupa efectuarea tuturor operatiunilor si sunt facturi de promovare Google in valoarea de 12.000 lei, facturi care nu pot fi considerea AIC, deoarece nu exista cod valid de tva. Intrebarea este cum vor fi tratate aceste facturi pana la obtinerea unui cod de TVA? Prezentam recomandarile de specialitate in continuare. 
 

Achizitionarea de servicii de publicitate de la Google fara TVA: raspunsul specialistului

Serviciile pentru care se aplica prevederile art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, care sunt prestate de prestatori stabiliti pe teritoriul Uniunii Europene catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti in Romania, se numesc achizitii de servicii intracomunitare.
 
Din punct de vedere al tva, locul serviciilor primite, oferite google, prestate catre o alta persoana impozabila, se stabileste conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal (regula generala), deci locul este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice.

Beneficiarul serviciilor este societatea dumneavoastra, persoana impozabila din punct de vedere al tva, deci serviciile sunt impozabile in Romania.
 
Are obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 317 din Codul fiscal, persoana impozabila care isi are stabilit sediul activitatii economice in Romania, care nu este inregistrata si nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 316 si care nu este deja inregistrata conform art. 317, daca primeste de la un prestator, persoana impozabila stabilita in alt stat membru, servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 307 alin. (2), inaintea primirii serviciilor respective.
 
Intrucat societatea  nu este inregistrata in scop normal de TVA, conform

art. 316 din Codul fiscal, pentru achizitia de servicii din UE, are urmatarele obligatii fiscale:
 
- sa taxeze serviciul primit in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre de la furnizorul intracomunitar asupra sumei in valuta inscrisa de catre prestator in factura emisa;
 
- sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 19% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
 
- sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii serviciilor. Acest document de evidenta fiscala trebuie intocmit de catre beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA;
 
- sa raporteze fiscal operatiunea utilizand codul de inregistrare special de TVA, prin formularul cod 390 VIES denumit "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"Raportarea serviciului achizitionat se efectueaza cu simbolul S care reprezinta"achizitii intracomunitare de  servicii". Pentru achizitii de servicii, exigibilitatea de taxa intervine la data emiterii facturii de catre furnizorul  din UE. Raportarea prin formularul cod 390 VIES se va face pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
 
- sa raporteze serviciul achizitionat prin decontul de TVA cod 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata". Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE. Tot pana la acest termen se va face si plata TVA  la bugetul de stat.Codul de TVA utilizat, in acest caz, tot codul de inregistrare in scop special de TVA conform art. 317 din Codul fiscal.
 
Desigur, declaratiile 301 si 390 se intocmesc numai in lunile in care aveti achizitii de servicii din UE. 
Pentru indeplinirea acestor obligatii trebuie sa obtineti un cod de tva conform art. 317 din Codul fiscal. Ulterior, transmiteti declaratiile nedepuse la termen si platiti tva datorata, aplicand 19% la valoarea integrala a facturii.
 
Potrivit circularei nr. 81544/2010, in cazul in care persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 317 din Codul fiscal sau ar fi avut obligatia sa se inregistreze conform acestui articol, va avea obligatia sa depuna decontul special de taxa (formularul 301), sa efectueze plata taxei pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor intracomunitare de bunuri si servicii. 
 
In situatia in care furnizorul/prestatorul din alt stat membru a emis factura cu TVA din statul in care se considera ca a avut loc livrarea sau prestarea, aceasta va fi inclusa in baza de impozitare a TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri/servicii care are locul in Romania. 
 
Tva din facturile primite nu se evidentiaza separat in contabilitate, deoarece reprezinta o taxa nerecuperabila inclusa in costul serviciilor, la fel cum si tva de platit in Romania se va include in costul serviciilor ca taxa nerecuperabila.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Economist. 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvacod fiscaldeclaratia 390

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 Octombrie 2020


Votati articolul "Achizitionarea de servicii de publicitate de la Google. Cum se procedeaza daca nu exista cod valid de TVA?":
Rating:

Nota: 3.1 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

CONTRACT INCHIRIERE SPATIU -punct de lucru

Intrebare: Firma a inchiriat un spatiu pentru desfasurarea activitatilor economice,in cat timp se inregistreza contractul de inchiriere si punctul de lucru la ANAF? multumesc mult.

Raspuns: In baza contactului de inchiriere se deschide punctul de lucru, iar inregistrarea fiscala la ANAF...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Octombrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X